Kohtalontovereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surusilmät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Surusilmät

Aktiivinen jäsen
12.02.2012
976
50
28
Eli LA olisi elokuun lopussa.

Vitsauksena on taas kohdussa vuotava hematooma.
Vuoto alkoi viikolla 7.

Tällä hetkellä tuleepi enää vaal.ruskeaa limaa, ilmeisesti valkovuodon sekaista?
Vuotoa on ollut nyt sen vajaa 5vk.

Millaiset ennusteet teille on annettu, onko tulehdusriski millainen tämmöisessä tapauksessa?

Mainittakoon, ensimmäinen raskautemme päätyi km vk18, tällöinkin oli hematooma ja etinen istukka jotka vuotelivat ihan kunnolla verta. Verenvuoto ja hematooma olivat ilmeisesti haurastuttaneet kalvot, jolloin lapsivedet menivät eikä mitään ollut enää tehtävissä. Pienessä ei ollut mitään vikaa..
Nyt tilanne on onneksi "lievempi", mutta silti pelottaa että käy taas samalla tavalla.

Vaikka tämä on jo kertaalleen läpi käyty, oli tieto niin ristiriitaista viimeksi, etten tiedä enää mihin uskoa.

Täälläpä myös, ekan kerran vuotoa rv6 ja nyt lauantaina rv16+5 illalla alko vuotaa ihan kunnolla, kävin lääkärissä ja sieltä löyty verenpurkauma kohdunkaulan päältä. Mulla edellinen raskaus päätyi keskenmenoon rv21 ja sillon vuodot alko viikolla 16 :/
Ärsyttää tämä miettiminen ja pelkääminen et miten käy.. Mulla tällä hetkellä ei vuoda, mut lääkäri sanoi, että saattaa vuotaa se hyytymä/verenpurkauma pois. Eikä mitään tietoo mistä vuotaa että tulee hyytymiä/verenpurkaumia.

harmillista sinänsä että meitä löytyy. :(

Mulla viimeksi vuodot alkoi vk11+5.
Nyt siis alkoi aikasemmin ja lievempänä.
Kunnon verta on tullut vain kaksi kertaa, muu vuoto ollut ns. vanhaa ruskeaa verta. Nyt enää "vuotelee" sellaisia vaal.ruskeita limaklönttejä toisinaan.

Ärsyttää todella tämä miettiminen ja pelkääminen, toista kuollutta vauvaa en lähde enää synnyttämään. Minusta ei ole siihen enää.
En myöskään ymmärrä miten voi olla mahdollista että toisen kerran peräkkäin hematoomat kummittelee. Onko tähän niinkuin taipuvaisuutta, vai onko mussa jotain vikaa? Kuitenkin jo toisen kerran peräkkäin.
Parin pv päästä on np-ultra, sitten nähdään mitä siellä on.

Viimeksi enemmän vuotoa aiheutti se etinen istukka, sekin pelottaa jos se taas sattuu olemaan minun tuurillani samassa paikassa. :(

Mullakin istukka edessä, ja nyt odottelen kontrolli aikaa koska rakenne ultra vasta ens kuussa.. Olen itsekin miettinyt että onko vuoto taipuvaisuutta vai miks vuotaa. Tytön joka nyt 2,5v synnytyksessäkin verenvuodot 1260ml ja keskenmenossa viimeks yli2000ml. En kestäis itsekään enää toista kertaa menetystä ja viimekerralla syntyi kotiin kun en kerennyt edes sairaalaan asti :(

Heippa!

Onko sulle annettu mitään tulehduksen estävää kuuria? Itellä nyt vuotanut puoltoistviikkoo ruskeaa valkovuotoa joka toinen päivä ja ainoastaan pyyhittäessä ja sain dalacin kuurin. Syytä vuodolle ei tiedetä. Nyt kaks päivää käyttänyt ja on ainakin nyt rauhottunut. Tuo vanhaveri kerää bakteereja ja tuolla kuurilla estetään infektiot. Oliko teillä edellisissä raskauksissa annettu mitään voiteita?

Annubella elokuisista rv 15+3

Ei mulle kyllä viime raskaudessa eikä tässäkään ole puhuttu mitään mistään kuureista. Lääkäriaika on ke, pitää ottaa siellä puheeksi.
Kiitos Annubella kun mainitsit. :)

Äippää: Surullista kuulla.
Minä sentään sain sairaalassa synnyttää, 6pv kesti vesien menon jälkeen ennnekuin poika tuli maailmaan. Tapahtuman aikaan oli vkl ja vajaa miehitys vissiin päällä. Ei olleet asioihin parhaiten perehtyneet lääkärit paikalla.
Lääkkeillähän se piti lopulta käynnistää, olisi poika halunnut majailla masussa vielä pidempään. Pienikin päästi lopulta irti. Synnytys meni lopulta hyvin, kesti tosin 36h ja istukka piti kaapia vielä tämän jälkeen.

Mukava että saa vaihtaa ajatuksia saman kokeneiden kanssa, en itse ainakaan uskalla tuonne elokuisiin odottajiin mennä. Suojamuurit taitaa olla päällä, jos jotain meneekin vikaan. Toivotaan tosiaan että vuodoista huolimatta saadaan pikkuiset syliin asti tällä kertaa.

Milloin sinulla on äippää LA?

:( Tavallaan sitä toivoisi että raskaudet olisivat menneet niinkuin valtaosalla, hyvin.
Meilläkin on yrityksessä vasta ensimmäinen, 3 vuotta ollaan nyt odoteltu pientä kääröä kotiin. Lievimmät hoidot ollaan läpi käyty, nyt olisi viime joulukuussa pitänyt sopia eka inssi aika vaan luonto päätti toisin. Meillä ei pitänyt oikein olla edes mahdollsiuutta luomuplussaan, mutta näin kävi. Pieni ihme tämä koko raskaus. :)

Jospa saisin sinusta odotuskaverin, mielellään vaihdan kyllä ajatuksia :)
Viimeksi tosiaan oli LA 3 päivää aikaisemmin, elokuussa sekin.
Kirjoittelin silloin eräällä toisella palstalla odottajissa ja hirveäähän se oli sieltä pois lähteä. Varsinkin kun näki missä vaiheessa muut odottajat olivat, kun itsekin olisi niillä viikoilla sitten pitänyt mennä.
Minähän olen niin alkuvaiheessa vielä, toinen kolmannes on vasta aluillaan parin päivän päästä, en todellakaan tule hankkimaan vauvalle mitään, luultavasti ennen heinäkuuta. Tehdään kaikki sitten ihan viime tingassa, vaikkei ehkä pitäisi. :)
Mulla kuitenkin alkaa kesäloma ennen äippälomaa, niin saan pidemmän loman ja aikaa on varustautua.

Huomenna olisi se perus lääkäriaika, tarkastus kai, ylihuomenna pääsen np ultraan pientä katsomaan. Toivottavasti kaikki on ok!

Tosiaan sitä miettii miksei kaikki vois vaan mennä hyvin.. Toivotaan, että nämä pikkuiset pysyvät mukana! Mulla km oli rakenne ultraa edeltävänä päivänä. Kyllä vaan tämä ajatusten vaihto tekee hyvää :) Minäkin ajattelin että ehkä kuukaus ennen LA:ta hankin tavaroita, ja sit kun mulla menee tämä km riski ohi niin sit se taas jatkuu et voi syntyä liian aikasin, mutta ennen raskautta mulle sanottiin että ennenaikasen syntymän riski on olemassa ja olenkin nyt ollut tarkemmassa tarkkailussa. Minä pääsen lääkäriin viimenen päivä tätä kuuta ultraan, jospa kaikki ois hyvin siellä ja ennen sitä. Ja nyt kun pitää olla levossa meinaa tyttö olla melko kyllästynyt ja itsellä huono-omatunto kun ei voi mitään tehdä. Toivotaan että sinulla on kaikki hyvin huomenna lääkärissä ja myös np-ultrassa! :)

Viimeksi muokattu:
Ihan itseä kyllä ihmetyttää miten välinpitämätön asenne täällä on tämmöistä kohtaan.
Itse en saanut minkäänlaista apua mistään viimeksi kun verta tuli lorisemalla . En antibiootteja, en mitään tulehduksia estäviä lääkkeitä. En mitään. Sairaslomaakaan en saanut.
Ultraan pääsin väkisin kun mentiin aauyöstä aina päivystykseen istumaan.

Hokema se menee kesken jos on mennäkseen, tuli harvinaisen selväksi.
Niinhän se menikin kun apua ei saanut.

Nytkään en päässyt ultrattavaksi, kukaan ei ottanut verenvuotoa tosissaan. sama hokema, noh, näin alussa jos se menee kesken, ei sille oikein voi mitään.
Piti yksityiselle mennä, meidän lapsettomuuspoli otti vastaan. Hyvinvoiva sikiö löytyi ja taas vuotava hematooma.

Onko Oulussa todella näin välinpitämätöntä toimintaa, vai onko tätä sattunut vain minun kohdalleni?

Pyysitkö sitä dalacin kuuria tai jotain antibioottia? Itellä nyt neljäs vuodoton päivä menossa ja taitaa olla tuon ansiota. Veri kerää bakteereja, heikentää sikiökalvoja ja lisää keskenmenon riskiä...vaikka hematooma onkin niin mun mielestä olis hyvä käyttää tuommoinen antibiootti ihan vaan sit vaikka ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä..siitä kun ei mitään haittaa oo. Ja tule ihmeessä tuonne elokuisiin..tai suljettuun elokuisten kerhoon. Siellä on tukea, koska ei tää raskaus kaikille ole ruusuilla tanssimista..itsellä taustalla esikoisen kuolema 22 päivän iässä..ja on välillä kiva puhua ihan ns normaaleistaki r-oireista muille.

Annubella: Olen todella pahoillani :(

Ei oltu kuultu kyllä täällä mistään kuureista eikä antibiooteista.
Eli en saanut mitään..
Sanottiin vain että ei ne auta kun bakteereita on monenlaisia ja joku aina jää henkiin ja ne voi tappaa niitä hyviäkin, joten turhaan rupeaa antibiootteja syömään.
Nehän kyllä tunnetusti vetää bakteerit nollaan.

Katsotaan huomenna tuon np-ultran jälkeen onko siellä enää hematoomaa, ollaan sitten vähän viisaampia. Pitää myös jutella ihan sen gynen kanssa, joka näistä asioista tietää hivenen enemmän. :)

Vuotoa ei ole ollut nyt itselläkään kahteen päivään, paikat oli ainakin lekurintarkastuksessa puhtaat. :)

Katsotaan jos uskaltaudun tulemaan jossain vaiheessa odottajiin, vielä on pieni rajapyykki ylitettävänä..

Surusilmät: Minäkin sain viimeraskaudessa kuulla tuota samaa hokemaa ja sit kun meni kesken niin heti olivat et seuraava raskaus seurataan tarkemmin ja nyt ollut paljon parempaa seurantaa ja otettu tosissaan.

Annubella: Mullakin vuoto helpottui kun sain antibiootin. Osan otto myös, on varmasti ollut todella raskas paikka!

Mitähän se meinaa kun kävin sillon yöllä sairaalassa ja ultrasivat niin kohdunkaula lyhentynyt 3cm:stä 2cm ja raivotarjonnassa, onko muilla ollut vastaavaa sillon siis rv 16+5?? Nyt menossa rv 17+1

Moikka!

On kyllä tosi monta erilaista tietoa tosta hematoomasta. Mullakin todettiin viime viikolla hematooma. Kävin yksityisellä ultrassa ja siellä se huomattiin. Pientä tuhruvuotoa oli tullu jo muutamia päiviä. Oliskohan ollu viime la tai su ku vuoto loppu ja tänä aamuna tuli sit taas pyyhkiessä. Vetää kyllä mielen niin matalaks.. :(
Mullekaan ei puhuttu mitään mistään lääkekuureista. Sanottiin vaan et ku näin vähäistä on ni ei hätää mut jos alkaa vuotaa kunnolla verta ni sit sairaalaan kattoo tilanne. Neuvolassakaan ei puhuttu mitään lääkekuureista.

Huokasin jo helpotuksesta ku se vuoto loppu ja tosiaan ku tänä aamuna taas pyyhkiessä tuli ni kyllä alko huolestuttaa. Muissa raskauksissa ei oo tällasta ollu. Ei oo kivaa olla koko ajan pelko persuuksissa.. Mut kiva kuulla et on muitaki jolla sama "vaiva". Ei tarvii ihan yksin tässä kärvistellä ja pohdiskella...

Toivottavasti pian uskaltais alkaa jo nauttia tästä raskaudesta ja alkaa uskoa että se vauva on tosiaan tulossa.

Jaksamisia teille kaikille!

Aksuliina 9+4

Tämä tosiaan saa huolestumaan ja ei uskalla kunnolla nauttia raskaudessa ja varsinkin kun viime km kummittelee mielessä, mut sit sisimmässään on niin iloinen tästä ja varsinkin kun kaikki potkut tuntuu jo niin hyvin, ja toivoo vaan että nyt menis kaikki hyvin! Ja puhuminen auttaa paljon :) Mulla taas tänään ollut vanhan veristä vuotoa :/

Surusilmät: Ilmottelehan kun olet np ultrassa käynyt! :)

Äippää: Varmasti helpottavaa kun ne potkut tuntuu.
Minäkin varmasti tunsin pieniä hipaisuja viimeksi, mutta ajattelen vain etteivät ne mitään olleet. Tieto lisää tuskaa. :(

Itsellä oli eilen kamala paikka, kun niitä sydänääniä ei meinannut löytyä. Säikäytti pikkuinen kyllä pahasti. Vikkelä kaveri ilmeisesti kun karkasi lopulta melkein heti kun saatiin sekunneksi ne kuulumaan. :)
Pääasia että siellä ne oli!

Hitsi, oli pakko tulla tänne panikoimaan. Voiko oikeasti jännittää yksi ultra näin hirveästi. Ihan oksettaa.

Todella ihanaa että tänne saa tulla tuntojaan purkamaan ja on vielä ihmisiä jotka jaksavat kuunnella ja ymmärtävät. En ole ihan vainoharhainen yksinään näiden vaivojeni kanssa. Kiitos tuesta :)

Surusilmät: Mulla oli kyllä alussa kans ihan sama, että jotain jos tuntui niin ajattelin ettei ne kuiteskaan ole mitään, mut niitähän ne on :) Onneksi sydänäänet sit löytyi! :) Minuakin jännittää aina kaikki ultrat ja muut kun pelottaa ettei kaikki oo hyvin..
Kyllä se helpottaa et voi puhua kun sama asia molemmilla.. :) Tsemppiä ultraan! :)

Aivan ensimmäiseksi pahoittelut kaikille myöhäisen km kokeneille/lapsen menettäneille!

Tänne ketjuun kuulun valitettavasti minäkin. Olen kyllä liittynyt tuonne elokuisiin, mutta ei sinne ole paljoa tullut kirjoiteltua sinne oman epävarman tilanteen vuoksi.

Eli mulla kans la olisi elokuun lopussa. Vuodot alkoi rv 7. Aluksi vuotoa oli noin kerran viikossa, aivan hulahtelemalla vuosi, mutta rauhoittui aina muutaman tunnin jälkeen ja sitten saattoi olla viikonkin vuotamatta. UÄ:ssä nähtiin elävä sikiö ja hematooma. hiljalleen vuodot on tihentynyt ja viime viikolla vuoto oli niin rajua että vuosi 3 päivän aikana noin litran verran verta. Yksityisellä olen ravannut ultrissa ja toistaiseksi pieni kasvanut ja voinut hyvin, mutta hematooma on hyvin iso, muistaakseni noin 4x8cm. NP ultra oli ystävänpäivänä ja tuoloin pieni edelleen jakseli hyvin eikä niskaturvotustakaan ollut. Lääkäri kuitenkin totesi ettei uskalla luvata onnellista loppua koska hematooma niin kookas, pienemmillä ei kuulemma yleensä niin suurta merkitystä ennusteen kannalta. Olen huomannut (että ainakin Oulussa) näihin vuotoihin on tosi kylmä suhtautuminen koska mitään ei näillä viikoilla voida tehdä. Gynen polilta ohje oli elää normalia elämää mitnköhän onnistuu jos vuotaa litran kolmessa päivässä?) Kontrollejakaan ei sieltä katsottu aihelliseksi vaikka yksityiseltä sinne lähetteen laittoi koska oli ehdottomasti sitä mieltä että pitäisi seurata. Sairaslomalla nyt kuitenkin olen toista viikkoa ja ainakin vielä ensi viikon, koska mulla selvästi pitkään istuminen laukaisee tuoreen rajun vuodon ja töissä olen sellaisessa paikassa etten istumista voi välttää enkä vuotojen kanssa töitä pysty tekemään. Lisähaasteensa tuo 1.5 vuotiaat kaksoset joiden nosteleminen nyt on aika vaikeaa. Aika sumplimista ollu tuo lastenhoito.

Minkäs kokoisia hematoomia teillä muila on ollut tässä tai edellisessä raskaudessa? Ja te keillä oli antibioottikuuri, oliko teillä infektio-oireita vai aloitettiinko ehkäisemään tulehdusta? Onko teillä ollut Dalacin kaikilla paikallisesti vai kuuri suun kautta?

Tsemppiä muille vuotelijoille ja toivotaan kaikille onnellista loppua!

Täällä palailtiin juuri np-ultrasta, jossa kaikki oli vauvalla hyvin.
Hematoomaa löytyi vielä, oli kyllä pienentynyt kivasti. Mitä ilmeisimmin vuotoa voi vielä siis tulla, mutta vaaraa siitä ei pitäisi olla.

Sussu80: Harmittavaa että sinäkin tänne tiesi löysit. :/
Olen ihan samaa mieltä tuosta Oulun lääkärien asenteesta, samaa kohtelua minäkin olen saanut. Vaikka viime raskausdessa kävi miten kävi, lupailtiin tämän raskauden kanssa seurantaa ynnä muuta sanahelinää. Vuotoa kun taas ilmaantui, ei kukaan ottanut tosissaan, mihinkään en päässyt ultrattavaksi. Sanoivat vain että näillä viikoilla jos kesken menee ei voi mitään.
Syyhän niille vuodoille taas löytyi, että siinä se keskenmeno.
Minulla oli viime raskaudessa muistaakseni hematooma 5x2 ja verta tuli tosiaan suhteellisen paljon. Hurjalta kyllä kuulostaa tuo sinun kertomasi :(

Nyt np-ultrassa ihmettelivät kovasti miten olen tuollaista kohtelua saanut, antoivat suoran puhelin numeron, vuotoa jos tulee pääsen heti erikoislääkärille ultraan tsekattavaksi. :/

Tsempit kaikille, toivotavasti asiat menee hyvin.

Surusilmät + Pieni Ihme 12+5

Nyt koko oli alunperin 3x1, tällä hetkellä oli pienentynyt alle 2cmx vajaa sentti

Onnea surusilmät hyvistä ultrakuulumisista! ihanaa että hematooma oli noin hyvin pienentynyt, toivottavasti sulla vuodot nyt olisi tässä ja saisit pienen nyytin lopuukesästä syliisi! Kävit ilm keskusneuvolassa ultrassa!? Saitko sinne luvan soittaa ja päästä ultraan jos uusi vuoto alkaa? Minäkin sain sieltä kontrolliajan kolmen viikon päähän, muta mietin vain minne otan yhteyttä jos sitä ennen rajummin vuotaa koska gynen pkl:lle on melkein turha soittaa.

Sussu80: Harmi kun sinulla myös tämä ongelma! On kyllä tosiaan iso hematooma :/ Mulla ei ollut tulehdusta, mutta antoivat antibiootti kuurin, ettei tulis tulehdusta. Mulla suun kautta otettava kuuri.

Surusilmät: Hyvä, että kaikki hyvin ja hematooma pienentynyt! :)

Jospa vaan kaikilla menis kaikki hyvin!

äippää + jytky 17+3

En muista minkä kokonen itsellä se hematooma oli, eivät sanoneet mitään kait?

äippää: saanko udella että onko sulla siis Kefexin kuuri ja uinka pitkän kuurin sait?

Täällä vuotaa taas, tistaiseksi vielä lorahdellut vanhempaa vera muta yleensä tämä mulla laukaissut aina tureen vuodon. Itellä jo mlko pessimistinen olo että tää raaskaus vois päättyä hyvin! :(

Sussu80: Juu, meillä vaan oli kyseisestä paikasta hiukan huonoja kokemuksia viime kerralta ja alunperin oli puhetta että päästään oysiin ultraan. Siellä oli lääkärit sitten kokoontuneet ja päättäneet, että tehdän astetta tarkempi rakenneultra siellä, mutta np-ultra tuolla keskusneuvolan puolella.

Näin minä ymmärsin, sain suoran numeron sinne maikkulaan jonne soitan jos vuotoa tulee ja pääsen tsekattavaksi. Ruskeasta vuodosta ei kuitenkaan tarviste huolestua, sillä sitä hematoomaa tosiaan siellä vielä vähän oli..
Kirkasta verta en kyllä halua nähdä enää ikinä.
Nytkin minua tuli ystävällisesti katsomaan sen normaali ultraajan lisäksi vanhempi ultravastaava ja se erikoislääkäri. Tämän päivän palvelu ja hoito oli jotain ihan uutta. :)

Tuntuu ihan hirveältä sinun puolestasi sussu, toivotaan nyt kuitenkin että sinun kohdallasi raskaus menisi kuitenkin hyvin loppuun asti. Tiedän kyllä mitä se kunnon verenvuoto on ja miten paljon se huolettaa. Viime raskaus tosiaan tuntui kuluvan vessanpöntöllä katselemassa verivanaa, joka valui pöntöstä alas. Onko se niin että vaarana näissä kovissa vuodoissa on juuri se, että ne saattavat sen sikiön imaista mukanaan?
Lääkärit totesivat tänään että on äärimmäisen harvinaista, että käy niinkuin minulle kävi, hematooma raskaudet kun yleensä päättyvät kuitenkin onnellisesti. Vaan täytyyhän meitä huonotuurisempiakin olla.
Älä vielä heitä sussu80 kirvestä kaivoon, jaksa uskoa ja toivoa kuitenkin että kaikki menee hyvin, vaikka vaikeaa se onkin.

Antibiootteja ei kuitenkaan kovin helposti täällä vissiin määrätä, nehän vetää bakteeritason ihan nollille, jolloin keho on todella altis tulehduksille. :/
Mullekkaan ei tosiaan puhuttu viime raskaudessa mitään mistään kuureista.

Antibiooteista sain tosin tarpeekseni, km jälkeen tuli todella raju kohtutulehdus, johon söin kaksia antibiootteja 5vk verran. Toinen oli tuo edellä mainittu kefexin. Tuleepa makoisat muistot mieleen. :/

Oli ihanaa nähdä pieni siellä, haluaisin niin kovasti vain nauttia ja ajatella että kyllä me se sieltä lopulta syliin asti saadaankin.
Ehkäpä huokaisen sitten kun ollaan jossain vk 25 paikkeilla, eikös silloin ole jo ihan hyvät mahdollisuudet että vauva selviää, vaikka jotain pahaa tapahtuisikin. Ja taas maalaillaan piruja seinille. :/

Täällä on vuodottomia päiviä vissiin 4 nyt takana. Eli ne näyttäisivät olevan nyt rauhoittumaan päin. :)

Tänään en kylläkään ole muuta kuin itkenyt stressiäni. Kumartuessa lorahti jotain , tunsin sen ihan selkeästi. Housut eivät kastuneet, mutta alapää kyllä, haistoin tullutta tavaraa ja ihan lapsivedeltä se tuoksui. Tosin osittain koostumus muistutti valkovuotoa. Eli pieni takauma tuli sieltä kun ne viimeksi menivät. Olotila muuttui pikkuisen rentoutuneesta täysin ylihysteeriseksi.
Voikohan valkovuoto haista ns.spermalta?
Mainittakoon nyt että seksiähän meillä ei ole ollut kohta 3kk, että sitä miehen aitoa tavaraa sieltä ei mitenkään voinut tulla. :D

Mulla on valkovuoto ollut tosi runsasta nyt viime aikoina, jospa se vaan oli jotenkin vetistä sellaista.. :( Varasin ajan tuonne neuvolapsykologille, pitää vissiin taas mennä jutustelemaan. Aikasemmin km jälkeen kävin yksityisellä psykologilla, vaan nyt on mahdollisuus päästä neuvolankin kautta. Onneksi.

Mietin myös että varaan pari ultraa tuonne merioulun neuvolaan, siellä pääsee tsekkailemaan pientä suhteellisen edulliseen hintaan. Oma mielenrauha on nyt tärkein.

Äippää: Mullakin on viime synnytyksessä sama homma, vuodon riski oli tosi suuri. 6pussia oli verta varattuna. Sen takia piti niitä lääkäreitäkin odottaa, eikä synnytystä käynnistety heti, koska mun tila oli ilmeisesti hiukan vaarallisempi kuin yleensä.
Verensiirtoja tehtiin pari kappaletta lopulta. Eipä sentään tarvinnut kuutta pussia käyttää..

Mua pelottaa ihan hirveästi uusi km, varsinkin myöhäisillä viikoilla. En tiedä kenen kanssa tästä voisi jutella, tänne nyt on helppo kirjoittaa kun te ymmärrätte tämän ylihysteerisen olon. :(

Jäi muuten sanomatta, että välistä olisi kiva puhua ns. normaaleistakin jutuista (vaikkakin nämä vuotoasiat ovat mulle ihan normaaleja raskausjuttuja :D)..

Millaisia raskausoireita teillä on?

Itsellä on aika vähissä nuo oireet, massu kovasti kasvaa, rinnat sitäkin nopeampaa. Kovin ovat jo kipeät ja raskaat. En oikeasti tiedä miltä nämä näyttää raskauden loppuvaiheessa.
Onko muita ylisuurista rinnoista kärsiviä? :S

Kohdun kasvukipuja tuntuu myös aika-ajoin ja naama kukkii iloisesti aina välistä!
Olo on turvonnut,painokin on noussut pikkaisen (tosin tämän pistän kyllä tissien piikkin), ihanaa kuitenkin kun kaiki neuvolassa ja lääkärissä sanovat että olen kovin hoikka. :D

Surusilmät: Toivotaan, et se oli vaan valkkaria, mulla on joskus kans ollut vähän lapsivedenhajusta, muttei ollu lapsivettä.. Ja mullakin oikeestaan melkein koko raskausajan ollut paljon sitä valkovuotoo. Siitä on varmasti siitä neuvolapsygolista apua! Mulla helpotti hirveesti kun kävin siellä pelkopolilla vaikka kerran vasta käyny. Se myöhänen km kyllä pelottaa ihan hirveesti + sit ne synnytyksessä verenvuodot. Minäkin sain ekassa lisäverta ja viime km:ssä olin saanu hätäpussin en itse muista sitä kun olin vielä siinä nukutus''aineessa'' ja sit piti vielä erikseen käydä tiputuksessa ottamassa. Onneks sanoivat pelkopolilla, että seuraavassa synnytyksessä sitten otetaan huomioon ne verenvuodot! :) Tänne kirjottaminen kyllä helpottaa paljon! :)

Mullakin maha kasvanut kiitettävästi ja rinnat koko ajan älyttömän kipeet! :D Vissiin kai niitä kohdun kasvukipuja on mut heti kuvettelen, että joku vialla kun koskee. Mulla ei ollu paino noussu ku 1.5kg kun kävin raskaus viikolla 15 neuvolassa, mutta neuvolassa just sano että ei ollenkaan haittaa jos sitä painoo tulis vähän enemmänkin :)

Millasia mielitekoja teillä? Mulla kermavaahto ja suklaa :D kääretorttuja tullu ihan hyvin ahmittua :D :D

Yhteistyössä