Kohtu takana/edessä eri raskauksissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohtukysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kohtukysymys

Vieras
Mulla oli esikoista odottaessa kohtu varmaan aika edessä tai sitten ihan normaalissa paikassa. En pystynyt nukkumaan alkuviikoillakaan mahallani, koska se sattui. Sydänäänet kuuluivat heti hyvin.

Nyt tokassa raskaudessa nukkuminen onnistuu mahallaan vielä viikolla 13-14 hyvin ja sydänäänet eivät kuulu hyvin, koska kohtuni on kuulemma niin takana!?

Voiko se noin vaihdella eri raskauksissa? Kokemuksia?

Itselläni viikkoja 36 ja mahallani olin viime yönakin :) Tykkään varsinkin illalla sängyllä lueskella lehtiä mahallani, muissakin raskauksissa olen pystynyt masullani olemaan.Riippuu varmaan ihmisestäkin. Kyllä minulle sydänääniä kuunnellessa on sanottu että jos huonommin kuuluu on vauva liikkunut silloin kuunteluanturasta erille kohdalle, silloin etsinyt monestikkin etsimällä vauvan anturan alle ja taas pompottanut oikein kuuluvasti.

Istukka voi kiinnittyä eri raskauksissa eri kohtaan. Enpä kohdun paikasta ole kuullutkaan. Ehkä tuo "kohtu on takana" tarkoittaa että istukka on kiinnittynyt eteen? tjtn

Toisilla on rakenteellisesti erilainen kroppa ja kohtu on kääntynyt taaksepäin enemmän kun toisilla. Mietiskelinkin vaan, että voiko se näin muuttua samalla ihmisillä!?
Mahaakaan minulla ei ole vielä yhtään (läskiä on mutta ei siis vauvamahaa) ja esikoispojasta mahaa oli jo tässä vaiheessa niin, että se pullistui pikkuisen ulospäin.

Voi olla tosin niinkin, että lantioni on levinnyt sen verran viime raskaudessa, että nyt kohtu mahtuu olemaan pidempään tuolla sisällä..

Kyllä kohdun asento voi vaihdella, mulla oli yllättäen neljännen raskauden alussa niin kallistunut taaksepäin että ultrakuva ei meinannut näkyä. Muuta eroa en kyllä ole raskauksissa huomannut.

Mulla on ollut aikaisemmissa raskauksissa kohtu taaksepäin kallistunut, mutta nyt lääkäri sanoi et on eteenpäin kallistunut =) eli kylläs e voi näköjään toi kohdun kallistumakin muuttua.

Liian pikän ajan (n1min) käytin kirjoittamiseen niin oli jo potkaissut mut pellollle =)