Kohtu takana ja raskaana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohtu jossain?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohtu jossain?

Vieras
elikkä nyt toinen raskaus ja lääkäri sano että minulla on edellisen synnytyksen jälkeen kohtu mennyt taaksepäin, en tiedä mitens tää on mahdollista! Onko muillakin sama juttu? Olen vähän yrittänyt googlata, ja siellä luki että maha ei luultavasti näy kun vasta rv20->

Minulla nyt rv14+3 ja masu pullottaa :)

mutta sydänääniä lääkäri ei löytänyt, mutta ultrassa tietty sydän löi ja kaikki oli hyvin!

Lääkäri sano että selän kanssa voi tulla PALJON ongelmia jos kohtu ei siirry eteenpäin...

KOKEMUKSIA!

mulla meni,,ei vaikuta raskauteen itsessään mitenkään liikkeet ja äänet voi tuntua vaan myöhemmin,,ja sisätutkimukset on hippasen työläämpiä ja inhottavampia,,,noi nyt muistu mieleen, :)

mulla kuulema kohtu on ihan melkein selässä kiinni, lääkäri sano! taaksepäin se ei tuosta enään mene...tosi lohduttavaa kun eesti-lääkäri sano että et ehkä kävele kunnolla 2kk kuluttua...

Mun äitilla kans ollut jo nuorempana taaksepäin kallistunut kohtu, viimeisin raskaus (2000) ei ainakaan näkynyt tosiaan kuin vasta pitkälle edenneenä. Hänellä on myös ollut keskenmenotaipumusta, yksi lapsi on mennyt (-78) kesken kuudennella kuulla, isosiskoni (-80) on meinannut syntyä kesken, mutta vuodelevolla ja sairaalassa ololla sitte mennyt lopen 5 päivää yliaikaiseksi, minua odottaessa ei ollut juurikaan ongelmia, raskaus meni taas 5 päivää yli LA:n, pikkuveljeä odottaessa sitten oli pitkään sairaslomalla ja ei saanut nostella mitään, eli kohdunsuu meinasi aueta etuajassa. Suvussamme on luultavasti myös endometrioosia, äitillä sitä ei ole koskaan epäilty/tutkittu/todettu, mutta saattaa olla, että silläkin voisi olla osuutta aisoihin. Eiköhän kuitenkin aika monilla ole taaksepäin keikahtanut kohtu, ja silti asiat menee ihan hyvin :) Onnea!

Mulla on kans taaksepäin kallistunut kohtu. Selkä oli kyllä kipeä, mutta en ole koskaan osannut yhdistää sitä tuohon! Kiinostavaa! Mulla kyllä näkyi vatsa aikaisessa vaiheessa ja liikkeetkin tuntuivat jo rv15. Muuta haittaa tosta ei ole ollut kun että gyne sano että kierukka voi olla todella haastava laittaa,joten en ole uskaltautunut siihen.

Yhteistyössä