Kohtuullinen korvaus koululaisen kesähoidosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti itsekkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti itsekkin

Vieras
Sukulainen pyysi jos voisin heidän koululaisista huolehtia kesällä kun itse olen lomalla.

Eli 8-9h per päivä olisin heillä yht. 6 viikkoa, tekisin ruuat ja huolehtisin että käyvät syömässä ja tekisivät muutamia kotitöitä (siis lapset) jotka heidän vastuullaan muutenkin.

Kuulemma jonkun korvauksen haluaa maksaa, käski jonkinmoisen summan keksiä. Toisaalta haluaisin avuksi olla, mutta tuo on monta tuntia taas pois minun päivästäni ja ajasta lomailla omien lasteni kanssa joten ihan palkattomastikkaan en viitsisi sitä tehdä. Ja omat lapset tosiaan pitäisi päiväkotiin laittaa kun heillä iso koira joka ei lasten kanssa toimeen tule, ja meillä isompi koirille allerginen.

En kyllä tollaseen suostuis. Tarttee ne sunkin lapset lomaa päiväkodista ja aikaa olla sun kanssa. Siis 6 viikkoa? Onko sulla yhtään lomaa omien astes kanssa?

niin ja en alkaisi tuohon missään tilanteessa. voisin olla tukihenkilö jolle lapset voivat soittaa ja voisin tulla omien lasten kanssa tarvittaessa jonain päivänä käymään,
mutta ei ole sellaista rahasummaa, josta laittaisin omat lapseni hoitoon jotta pääsisin toisten koiraa ja lapsia hoitamaan.
aivan sairas ajatus ja miten kukaan edes kehtaa ehdottaa kenellekään että laittaa omat pienemmät hoitoon jotta pääsee hoitamaa hänen koiraa ja koululaisia.

[QUOTE="Vieras";26285171]En kyllä tollaseen suostuis. Tarttee ne sunkin lapset lomaa päiväkodista ja aikaa olla sun kanssa. Siis 6 viikkoa? Onko sulla yhtään lomaa omien astes kanssa?[/QUOTE]

Nuo pätkät on 3 viikon jatkoissa ja minulla lomaa yhteensä 10 viikkoa eli kaksi 2 viikon jaksoa pystyn lasten kanssa kotona olemaan+miehellä 5 viikkoa lomaa.. Ja päiväkodissa todennäköisesti lapset muutenkin olisi, jotain työtä olisi kehitettävä kuitenkin eikä koko kesää kotona maleksia.

Mä en menisi sinne sukulaisen luokse hoitamaanlapsia ja laittaisi omia lapsiani hoiotoon siksi aikaa. Ihan hullu ajatuskin. MUTTA, sukulaislapset olisivat tervetulleita meille hoitoon päiviksi. Enkä kaipaisi siitä mitää maksua, ainoastaan jos mentaisiin vaikka lintsille tms niin liput kustantaisi lasten vanhemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti itsekkin;26285231:
Nuo pätkät on 3 viikon jatkoissa ja minulla lomaa yhteensä 10 viikkoa eli kaksi 2 viikon jaksoa pystyn lasten kanssa kotona olemaan+miehellä 5 viikkoa lomaa.. Ja päiväkodissa todennäköisesti lapset muutenkin olisi, jotain työtä olisi kehitettävä kuitenkin eikä koko kesää kotona maleksia.

miten omien lastesi hoitaminen ei ole työtä mutta sen sukulaisen lasten hoitaminen on?

Nyt ymmärrät oman arvosi ja arvostat itseäsi ja lapsiasi.

Jos jollain on pokkaa ehdottaa tuollaista, niin ne kersat on kuitenkin kusipäitä, eivätkä tee mitään ja ap päätyy tekemään kaikki kotityöt.

ÄLÄ OLE HULLU. Kukaan normaali ihminen ei edes miettisi tuollaista. Mene vaikka laitossiivoojaksi jos töitä haluat, se on helpompaa kuin hemmoteltujen kakaroiden hoitaminen. ja järkevämpi syy laittaa omat hoitoon kun saat eläkettä ja oikeaa palkkaa.

Meillä diabeetikko poika ekaluokkalainen menee päiväkotiin 3 viikoksi (ehkä kuitenkin 2vkoa)
ja se yksityinen päiväkoti ottaa 300€ siitä kolmesta viikosta....

Koska kaupunki ei KAI voi antaa mitään tukea siihen.
Elämä on.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti itsekkin;26285231:

Jos kehittelet jotain töitä, niin miten voit ottaa näitä koululaisia hoitoon?
Jos taas "työkses" hoidat näitä koululaisia, niin miksi ihmeessä pistät omat lapset hoitoon?
Ei kyllä mulle nyt aukea se kuvio :D

Jos olet tosissasi, niin se summa ois 1000/euroa lapsi ja kersoja oli kolme, niin se ois 3000 euroa kk. lisäksi elkkket ja vakuutusmaksut ja mitä niitä on työnantajamaksuja.

Mä en menisi sinne sukulaisen luokse hoitamaanlapsia ja laittaisi omia lapsiani hoiotoon siksi aikaa. Ihan hullu ajatuskin. MUTTA, sukulaislapset olisivat tervetulleita meille hoitoon päiviksi. Enkä kaipaisi siitä mitää maksua, ainoastaan jos mentaisiin vaikka lintsille tms niin liput kustantaisi lasten vanhemmat.

Mulla taas ei olisi halua ruokkia 3 koululaista suurinta osaa heidän kesälomastaan, ei halua eikä jaksamista.

Koululaisten kesälma on noin 10 viikkoa. Jos 6 viikkoa hoidat niin se on melkein koko loma. Ja jos ilmaiseksi niin vanhemmilla alkaa takuulla töiden jälkeen janottaa ja terassi kutsuu ja kohta tarvitaan myös viikonloppuja ja yötöitä.

Kukan ei laita omia lapsiaan maksulliseen hoitoon ja ala hoitaa toisen kotia ja lapsia näennäistä korvausta vastaan.

ÄLÄ OLE HULLU ALOITTAJA

Meillekin saisi tulla kohtuullista korvausta vastaan. Kyllähän tuommoinen sakki jo syökin "kuin hevoset"

Jos taas menet heille ja laitat lapset hoitoon, sukulainen maksaa lastesi päivähoitomaksut + kohtuullisen korvauksen sinulle menetetystä ajasta olisko joku 150-200€ päivässä?

Yhteistyössä