Kohtuuttoman pitkä aika hampurilaispaikassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eilen mäkissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eilen mäkissä

Vieras
Tuli mieleeni, kun eilen todistimme Tampereen Kaukajärven Mäkkärissä erään (tai oikeastaan parinkin eri naisen sekä useamman muun odottamista) naisen tuskastumista ja sitä kautta valitusta henkilökunnalle, että mikä on kohtuuttoman pitkä aika odottaa hampurilaispaikassa? En siis itse tiedä tilanteesta enempää, mutta sanoi siis useampaan kertaan henkilökunnalle odottaneesa kohtuuttoman kauan (vai oliko se pitkään) omaa tilaustaan ja pyysi esimiestä paikalle.

Ja jos kyseinen rouva palstailee, niin mielellään kuulisin kuinka kauan hän on odottanut :)

Jäi vaan mieleeni ja pohdin, että kuinka kauan te jaksaisitte odottaa pikaruokapaikassa syötävää ja kuinka kauan on kohtuuttoman kauan? mikä menee vielä ok ajaksi odottaa tuollaisessa paikassa?

Mutta oli kyllä sellanen sähellys henkilökunnalla siellä, että olivat ihan hukassa ja hommat seiso ja kukaan ei tiennyt oikein mistään mitään, vaikka naisia sielä oli ja paljon..ei kuitenkaan asiakkaita niin paljon ollut etteikö siitä olisi normaalisti selvinnyt. Sitäkin jäin ihmettelemään että mitä siellä tapahtuu. Vaikka itse sain kyllä nopeaa ja hyvää palvelua, kun niillä rupes sitten se homma avautuu siittä :)

Vartti on jo liikaa, etenkin jos samassa seurueessa kaikki muut ovat saaneet ruokansa ja ovat jo syöneet ja yksi vielä odottaa. Jos on tilannut jotain erityistä, hampurilaisen ilman sitä sun tätä, mutta sillä tai tällä, se saa kestää vähän pitempään. Mutta usein noihin paikkoihin poiketaan sillä mielin, että äkkiä ruokaan vatsaan ja sitten menoksi. Ei ole kiva, että muut ovat syöneet ja yksi on edelleen ilman.

[QUOTE="joo";29036495]joku työntekijä kerran sano, että ihmiset odottaa liian nopeaa ruuan saamista. ettei se pikaruoka oikeasti olekaan pikaruoka[/QUOTE]

Mutta mikä se kohtuuaika on? KAi sitä saa odottaa saavansa pikaruokaa kohtuu nopsaan kun ravintolastakin saa joskus vikkelämmin.

10min alkaa olla maksimi. Minäkin muuten kävin eilen 15-16 välillä Kaukajärven mäkkärissä. Tai siis hain autokaistalta sapuskat ja jouduin varmaan sen 10min odottelemaan siinä parkissa. Taisi olla jotain tunareita duunissa...

[QUOTE="vieras";29036053]yli puoltuntia on liikaa PIKAruokapaikassa,ainakin mun mielestä.[/QUOTE]
No puolen tunnin saati sitten pidempi odotus PIKAruokapaikassa on kyllä jo todella kohtuuttoman pitkä odotus. Siinä ajassa saa jo oikeassa ravintolassakin ruokaa. Mun mielestä jo 15 minuutin odotusaika hampurilaiselle ja ranskalaisille on jo todella pitkä.

Viimeksi muokattu:
Viimeksi odottelin Hesessä meidän tilausta yli 20min. Tuntui kyllä ihan kohtuuttoman pitkältä ajalta PIKAruoaksi. Siellä oli kaksi työntekijää ja oli niin onnettoman näköistä huserrusta, että se toinen oli varmaan ihan uusi työntekijä. En senkään takia kehdannut alkaa marisemaan.

Kirjoitan tätä helsinkiläisenä, jos asuisin suurkaupungissa kantani olisi varmasti vielä tiukempi. Mutta siis PIKAruoka tarkoittaa lähtökohtaisesti sitä, että ruoka on valmiina sitä tilatessa. Ameriiiikan isossa maassa idea oli tehdä burgereita kuin liukuhihnalla ja jos eivät mene kaupaksi tietyssä ajassa (olisiko 15min) ne heitetään hävikkiin. No toki ameriiiiikassa volyymit on toista, kuten suurkaupungeissa muutenkin.

Joka tapauksessa perus-burgerit pitäisi aina "löytyä hyllystä" myös suomessa. Erikseen ymmärrän 05 aamuyöllä tai klo 07 aamupalan aikaan, että silloin 24/7 McDonald's sen erikseen tekee ja siinä kestää hetki.

Jollain pikaruokaloilla on tuntunut kuitenkin hävinneen idea pikaruoasta. Jos Hesen kerrosta tai Mäkkärin BigMaciä joutuu odottamaan yli 5min, on asia ihan persiistä. Joku maalaistyttö tällä palstalla jo ehdotti rajaksi PUOLTA TUNTIA... :D Siinä ajassa pitää tulla jo filet mignon, uuniperunalla ja freesatuilla kasviksilla. Sillä mitä järkeä on "hakea nopasti pikaruoka-purilaiset" jos siinä kestää saman ajan mitä Michelin ravintolan Chez Dominiquen kokilta kestää loihtia täyspitkä illan menü.

mä henkilökohtaisesti olen aina tyytyväinen jos joudun odottelemaan ruokaani, saan ainakin vasta paistetut hampparin ja ranskalaiset.
jos pikaruokapaikassa on kiire saada ruokaa, kannattaa ottaa niitä mitkä on siellä valmiina.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;29036740:
mä henkilökohtaisesti olen aina tyytyväinen jos joudun odottelemaan ruokaani, saan ainakin vasta paistetut hampparin ja ranskalaiset.
jos pikaruokapaikassa on kiire saada ruokaa, kannattaa ottaa niitä mitkä on siellä valmiina.

Jos sä joudut? Etsä joudu kun sanot että haluat juuri tehdyn, niin ne laittaa sut odottamaan. Joutuminen on negatiivista, tahtominen positiivista. Jos sä tahdot vastapaistetun, sen sä saat. Muiden tosin ei pidä joutua sitä odottamaan.

[QUOTE="vieras";29036748]Jos sä joudut? Etsä joudu kun sanot että haluat juuri tehdyn, niin ne laittaa sut odottamaan. Joutuminen on negatiivista, tahtominen positiivista. Jos sä tahdot vastapaistetun, sen sä saat. Muiden tosin ei pidä joutua sitä odottamaan.[/QUOTE]

mä voin kyllä syödä sen jo valmiina olevankin, mut en näe ongelmaksi odottaakkaan.

Mielestäni kerran odotettuani Subwayssa 20min oli ihan liikaa. Perusteluna, että ei ollut ruuhka-aika (klo oli 17 jälkeen) ja jonossa oli ennen minua vain 2 ihmistä jotka kukin tilasivat yhdet subit.

10-15min on aikalailla maksimi ja silloinkin menee hermot. Hesellä en edes käy ku siellä ei yleensä ole mitään valmiina ainakaan meidän paikkakunnalla vaan ruoka tehdään tilauksesta. Mäkkärissä on onneksi aina muutama juustohamppari jonka voi napata mukaan heti.

Alkuperäinen kirjoittaja Minäääää;29036844:
Kalevan mäkissä, siis Tampereella ei tarvitse jonottaa pahemmin. Vaikka oiskin jonoo, niin äkkiä pääsee luukulle. Toista se on Kaukajärvellä..

osaatko sanoa mikä sielä kaukajärvellä on se ongelma että näin on?

eikö ole mitään maksimiaikaa ettei rupeis jo harmittaan odottelu?

ei ainakaan tähän asti ole vielä sellaista aikaa jouduttu odottamaan et alkais harmittamaan.
jos on kiire ja näkee et on paljon jonoa niin ei sit mennä edes ostamaan mitään.

ja osaan kyllä asiallisesti käydä kysymässä et onkohan meidän tilaus unohtunut jos alkaa näyttämään siltä et kukaan ei tuo annosta, siis jos ei ole muita asiakkaita.