Koira-asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minkä ikäisenä koira oppii pyytämään ulos, kun sillä on pissa- tai kakkahätä?
Meillä on 4.5 kk pentu. Sillä on hyvin hallinnassa sisäsiisteys, ei tee sisälle mutta ei yhtään tajua pyytää ulos. Sitä pitää vaan viedä 3-4 tunnin välein, niin pissaa ja kakkaa sinne heti.
Osaa pidätellä öisin pidempäänkin. Jos sen käyttää illalla puolen yön aikoihin viimeksi ulkona ja aamulla 6-7 aikoihin, ei ole yleensä tehnyt yön aikana mitään tarpeitaan sisälle.

Meillä on kaksi koiraa. Kumpikaan ei ole ikinä pyytäneet ulos. Sisäsiistiksi ovat oppineet, kun on käytetty ulkona tiheästi ja säännöllisesti. Nyt pidättävät kunnes käytetään ulkona.

Osaa pyytää ulos? Eli siis käskee omistajaansa nostamaan perseensä penkistä ja roudaamaan rakkinsa pihalle, koska rakki haluaa niin?!?

Meillä ei koirat koskaan pyydä ulos. Eikä ne tee siltikään sisälle mitään. Kun koirilla on ripuli, ne tulevat luokseni läähättämään, tai kuikuilevat ovea päin, mutta tämä siis vain ripulissa. Jos joku ruma päivä koirat päättäisivät alkaa vaatimaan ulsopääsyä, niin siinäpähän sitten vaatisivat. He saisivat tehdä sirkustemppujaan ihan rauhassa. Ulos mennään nyt ja jatkossakin mun aikataulujeni mukaan.

Osaa pyytää ulos? Eli siis käskee omistajaansa nostamaan perseensä penkistä ja roudaamaan rakkinsa pihalle, koska rakki haluaa niin?!?

Meillä ei koirat koskaan pyydä ulos. Eikä ne tee siltikään sisälle mitään. Kun koirilla on ripuli, ne tulevat luokseni läähättämään, tai kuikuilevat ovea päin, mutta tämä siis vain ripulissa. Jos joku ruma päivä koirat päättäisivät alkaa vaatimaan ulsopääsyä, niin siinäpähän sitten vaatisivat. He saisivat tehdä sirkustemppujaan ihan rauhassa. Ulos mennään nyt ja jatkossakin mun aikataulujeni mukaan.

Ok. Mun edellinen koirani osasi pyytää. Asumme maalla, meillä on aidattu piha. Avasin sille oven kun sillä oli hätä ja päästin ovesta ulos. Se pyysi niin että istahti oven eteen, katsoi muhun ja avasin oven.
Pentu ei tahdo olla yhtään ulkona ilman ihmisiä. Tämä nykyinen on paimenkoirarotuinen, edellinen oli beagle/karjalankarhukoirasekoitus, se ei niin tarvinnut ihmisiä ulkoillakseen.

mä sanoin just miehelle tänään kun koira ulisi paskalle että meillä ei koira määrää milloin ulos mennään:D heti kun heräsin niin oli ulisemassa ulos. kerkeä ite edes aamukusella käydä kun koiraa pitäs olla jo viemässä. no kyllähän tuo 10min odotteli että pääsi ulos.:D

Just kuten chef sanoi... Joskus yöllä on koira saattanut tulle sängyn viereen vinkumaan ja pieremään, mutta ei kyllä normioloissa meikäläisen hermo kestäisi jotain ovella kyyläävää tai jaloissa pyörivää koiraa ehdottelemassa ulospääsyä.

Yhteistyössä