Koira ja pienet lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
Elikkäs perheessä 6kk vauva ja vuoden vanha koira, aktiivinen pieni rotu. Hyvin tulevat toimeen. Koiran takia huono omatunto kun ei ehdi tarpeeksi liikuttamaan ja kouluttamaan, no eipähän tarvi koiran yksin olla kun olen kotona. Otetaan mukaan kyläreissuille+ käy vieraita joten koira kyllä saa siinäkin muodossa aktiviteettejä+ on oma piha jossa voi lisäksi pissattaa. no nyt sitten tekisi mieli toista lasta ja itsellä ikääkin jo 40 että onko mahdoton yhtälö, miten olette selvinneet koiran ulkoilutuksista ym kun on pienet lapset???
Tarkoitus olisi että kaikilla olis perheessä hyvä olla. Niin ja on mieskin, mutta töiden takia paljon pois ainakin just nyt

Meillä on 6 lasta. Koiria on 11. kai se on juuri niin vaikeaa kuin siitä tekee. Jo ennen lapsia oli useampia koiria. Esikoisen syntyessä oli 2, kun lapsia oli 2 niin koiria 4. Ja niin edelleen.

Koiria kasvatan, käydään näyttelyissä, tokoillaan, jäljestetään ja yksi luolailee.
Hyviä tuloksia joka lajista.

Meillä on kaksi koiraa ja kaksi pientä lasta ja nyt kun olen viikot lasten kanssa kotona keskenäni, jää kieltämättä koirien lenkitykset liian vähälle siihen nähden mitä haluaisin niiden olevan. Koirat kyllä pärjää, eivät ne niin laiminlyötyjä ole kuin miltä musta tuntuu, mutta tuplavaunujen kanssa vaan ei lähdetä metsään enkä mä pysty edes pulkassa kahta noin pientä kiskomaan tuolla. Onneksi toinen koirista pääsi hetkeksi sukulaisten hoiviin niin saa juosta vapaana ja nauttia koiranelämästä edes jonkun aikaa :)

Mutta kyllähän se onnistuu ja varsinkin kun kehittää kunnolliset rytmit ja totuttelee alusta saakka sellaisiin tiettyihin rutiineihin ja aikatauluihin niin kaikki sujuu paljon helpommin.

No, itse olen sitä mieltä, että ei koiran takia pidä elämäänsä niin tarkasti suunnitella. Jos koira on teille tärkeämpi kuin vauva, niin siinä tapauksessa tietenkin se vauva kannattaa jättää tekemättä.

Mulla on 3 lasta. 4v 3v ja 1.5v ja 6kk saksanpaimenkoira.

Kun mies on aamussa lenkeilen koiran kanssa illemmalla kunnon lenkin. Iltavuorossa käyn lasten kanssa kävelemässä. Sillä viikolla ei tietenkään lenkki ole pitkä, mutta koira pääsee meidän kanssa pihaan peuhaamaan ja pellolle juoksentelemaan. Yksin ei joudu olemaan koska olen kotona töissä.

No äitiyslomalla varsinkin minusta koiralle jäi ihanasti aikaa, muksut rattaisiin ja lenkille =)
Itselläni oli siis toisen lapsen syntyessä esikoinen alle 3, iso koira ja olin yksinhuoltaja. Mutta ja aika iso mutta, minä nautin siitä lenkkeilystä. Jos se tuntuu hankalalta yhden kanssa niin ei se kahden kanssa sitten varmaan helpota?

Kiitos vastauksista! Nautin kyllä koiran kanssa lenkkeilystä. En aseta koiraa vauvan edelle, mutta kyllä koiran kuuluu saada edes perushuolenpito kun sen on itselleen ottanut. Ilmeisesti tuo ei ole aivan mahdoton yhtälö kuitenkaan...

Yhteistyössä