Hae Anna.fi-sivustolta

Koira Lentokoneessa!

Viestiketju osiossa 'Espanja' , käynnistäjänä Cihun omistaja, 14.03.2006.

1. yorkien rakastaja Vierailija

Hei!

Onko kenellakaan kokemusta koiran kanssa matkamisesta Suomesta Lontooseen ja toisin pain. Asun itse Lontoossa mutta mun vanhemmat asuvat Suomessa ja kayn 4-5 kertaa vuodessa Suomessa 3-4 viikon reissuilla. Haluaisin hankkia yorkin joka ei siis tulisi painamaan kuin ehka 2,5 kiloa. Voiko semmoista koiraa vieda matkustamoon ja kuinka paljon se tulisi maksamaan. Yokit ovat hypoallergisia koiria eika aiheuta allergikoille mitaan ongelmia. Tiedan kokemuksesta silla olen itse seka kissoille etta koirille allerginen.
    Osaako kukaan sanoa paljonko elainpassin hankkiminen seka sirun hankkiminen mahtaa maksaa? Ja mita rokotuksia koiralla pitaisi olla jotta se saisi matkustaa minun kanssani.

2. Jo edesmennyt koirani ei todellakaan kärsinyt korvavaivoista lentojen vuoksi. Matkusti tyytyväisenä laukussa lentokoneessa ja eli pitkän elämän yli 18 vuotta. Koirani nautti maailmalla olosta ja hotellien keittiöistä irtosi aina mukavaa purtavaa myös hänelle.
    Jokainen taaplaa tyyylillään ja tekee omat valintansa myös koiransa puolesta ja aina koiraansa kunnnioittaen.....

3. miki Vierailija

Jos koiran omistaja varannut matkansa aikaisemmin kun sinä,niin joudut kyllä ottamaan jonkun toisen lennon.Sama esim bussissa:Jos allerginen ilmoittaa kuskille,ettei saa ottaa eläimiä kyytiin kun hän on autossa,eläimiä ei saa tuoda bussiin.Jos taas siellä on jo joku eläimen kanssa,joudut itse ottamaan toisen bussin.Jos olet noin yliherkkä koirille,ota huomioon,että koiran omistaja(ilman lemmikkiään) saattaa olla koiran hilseineen yhtä kova allergiapommi kun koira itse.

4. koiraihminen Vierailija

Mietin itse tässä juuri tätä asiaa, miten koira pärjää koneessa, jos on pieni chihu. Satuin tälle palstalle ja sain hyvät naurut lukiessa kaikenlaisia juttuja..

Ihan ensinkin luulen, että terve koira on oikeastaan onnellinen, jos se pääsee "laumansa mukana".

Toisekseen, koneen nousu ja lasku ovat pelottavimmat eläimelle. Loppujen lopuksi 5 tuntia koneessa ei ole muulla tavalla niin kamalaa ja onhan sillä ihmisensä mukana.. Rauhoite auttaa tässä, jos koira on herkkä.

Kolmannekseen, esimerkiksi Espanja ei ole niiiiiiin eksoottinen ilmastoltaan, että koira siellä kamalasti kärsisi, jälleen painotan, että onhan se siellä laumansa, eli perheensä kanssa..

Itse ainakin vuokraan asunnon, joka on perhekokoinen (90 neliötä) ja jossa on ilmastointi. Ulkoiluttaisin koiraa aamulla varhaiseen, kun on viileää ja illalla myöhään.. Päivällä pistäisin syliini ja lähtisin perheen kanssa ulos, kävelyille, puistoon, joo koirapuistojakin on espanjassa.. Ja oltaisiin varjossakin paljon.. HALOO on suomessakin kesä ja joskus tosi kuuma. Espanjan sää ei yleensäkään ylitä 30 astetta, ei ainakaan rannikolla, missä tuuleekin mukavasti. Ite en oo mikään turisti, joka häärää vesipuistoissa, tykkään mennä sisään sikäläiseen elämään. Niin no en kyllä viihdy yhden viikon lomallakaan... Espanjassa voi tehdä koiran kanssa kaikkea, mitä suomessakin.

Hiekkakärpästä pitää varoa, se on koiralle vaarallinen (leishmaniaasi). Sitä ennaltaehkäisemään on olemassa hyvä panta, joka toimii. kannattaa hankkia jo suomesta.

Ihan yhden viikon lomalle en ehkä koiraa kuitenkaan ottaisi, mutta jos rento chihu vaikka, niin toisaalta.......miksi ei!?

5. ekuuh Vierailija

ei kukaa voi olla nii törkee et ei vaa haluis istuu jonkun ihmisen vieres jol on koira. se olis ihan eri asia jos se tyyppi olis allerginen koirille

6. njkjdnkj Vierailija

Kaiken kun selvittää hyvissä ajoin, ei tule ikäviä yllätyksiä ja koira saa olla omistajiensa mukana. Oma chihuahuani matkusti Thaimaaseen ja oli todella onneliinen pitkästä lennosta huolimatta, kun pääsi pois talvisesta kotimaasta. Matkan nukkui ja sai homeopaattisia pieniä pillereitä, joista ei tullut sekavuutta ja jotka eläinlääkäri matkaan antoi. Evirasta selviää kaikki ja lentoyhtiöltä sekä hotelista. Jokainen eläin on oma tapauksensa, mutta omani ovat rakastaneet pääsyä lomille mukaan ja viikon päästä taas mennään:) Lisäksi monet muut maat ovat eläinystävällisiä ja lemmikki pääsee myös ravintolaan jos osaa käyttäytyä. Omani nukkui vieressäni ja sai oman vesikupin ja ihastelua osakseen.

7. Kajsa11 Vierailija

Pakko laittaa viestiä että Vantaalla on nykyään eläinkuljetuksiin erikoistunut kuljetusyritys ja heidän kautta voi varata rahti-matkan koiralle sellaisiin kohteisiin johon lemmikkieläimet esim tuontisääntöjen takia tulee saapua maahan rahtikuljetuksella. Avusti meitä kun muutettiin Australiaan ja oltiin tosi tyytyväisiä. Suomessa ei taida enää löytyä muita tällaisia firmoja vaikka kuinka etsittiin... Finnairilla kun ei enää onnistu esim juuri australiaan...
    Travel Cargo - ulkomaanmuutto, muutto ulkomaille - Eläinkuljetukset

8. ulla taalasmaa Vierailija

Ihan pahveja ne ketkä väittää että alottajan koira kärsis siellä kuumuudesta:eek: SE ON CHIHUAHUA!!! Luuletteko että sillä on espanjassa kuuma jos suomessa joutuu pitämään vaatteita koska chihut on kylmän arkoja ? Syksyllä jo tarvii vaatteita ja ehkä jotain kesäiltoinakin. Lukekaa tietoa ennen ku tuutte aukoo päätä !!!

9. Huhhuh Vierailija

Ei jumalauta miten voi olla noin TYHMIÄ ihmisiä täällä.

Kysellään ketjussa samaa asiaa sata kertaa että mitä maksaa ja nillinnillin, senkun menet lentoyhtiön sivuille ja luet ihan itse. Ei tarvitse olla niin jumalattoman uusavuton.
    Jos ei sen vertaa osaa tietoa etsiä niin ei kannata lähteä todellakaan elukan kanssa matkustamaan noin rajallisella aivokapasiteetilla.

Ja ne jotka täällä itkee chihuahuan lämpöhalvauksesta: kyseinen koirarotu on kotoisin MEKSIKOSTA jossa on hiukan kuumempaa kuin jossain hiton espanjassa tai kanarialla. Täällä suomessa se rotu kärsii kun joutuu kylmässä ja pakkasessa olemaan, tätä ilmastoa se ei kestä. Espanjan ilmasto sille on miellyttävä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri