Hae Anna.fi-sivustolta

Koira perheenjäsen?

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä vierailija, 03.03.2019.

1. vierailija Vierailija

Mitä mieltä olette. Olen itse kuullut hyviä perusteluja että koira on perheenjäsen ja että koira ei ole perhenjäsen. Mitä mieltä itse olette. Perustelkaa. Mielestäni koira on koti-eläin eikä perheenjäsen

2. Possu ja lehmä ovat kotieläimiä, koira on perheenjäsen.
    Sehän monissa perheissä nukkuukin samassa sängyssä
    kuin emäntä ja/tai isäntä. Saa ruokapöydästä ruokapaloja,
    katsoo televisiota sohvalla toisten kainalossa.

3. sika koirana Vierailija

Luin kerran surullisen tarinan siasta, jota kohdeltiin koirana, ihmisen parhaana ystävänä. Se sai elää koiranelämää, juosta vapaana jne. Sikahan oppi olemaan kuin koira. Jostain syystä, en muista mistä, perhe joutui luopumaan siasta ja tämä sijoitettiin toisten sikojen seuraan johonkin maalaistaloon. Koiraksi itseään luuleva sika viihtyi huonosti toisten, sikoina kohdeltujen, sikojen seurassa. Sika parka sai mm. depression tapaisia oireita. Eli kyllä siallakin olisi edellytykset olla enemmän perheenjäsen kuin kotieläin, me vain kohdellaan eläimiä hyvin eri tavalla.

4. SekavaaTekstiä Vierailija

Mielestäni ihmisen suhde ylipäätään esim juuri koiraan määrittää onko se kotieläin vaiko perheenjäsen. Omat vanhempansakkin voi kokea enemmänkin vain huoltajina, kuin vanhempina ja omat isovanhemansa hyvinkin läheiseksi tai täysin vieraiksi ihmisiksi joiden kanssa ei näe mitään tarverra olla yhteydessä. Kaikki riippuu aika pitkälti siitä miten paljon antaa eläimelle tai ihmiselle aikaa, mutta jokaisella tuskin on edes empatiakyky eläimiä kohtaan niin suuri, että näkee niiden elämän täysin samanarvoisena kuin omansa ja on valmis tekemään uhrauksia jotta se saisi hyvän, terveen ja samalla mahdollisimman pitkän.

Jos haluaa nauttia jokaisesta päivästä jonkin tai jonkun kanssa ja olla katumatta päätöksiä toisen poismenon jälkeen, niin mielestäni puhutaan perhesiteestä, vaikka toverin laji olisikin sitten ihan eri. Vähän sekavaa tekstiä tuli, mutta näitä ajatuksia heräsi. Mitä itse tuumaat? :)

5. vierailija621 Vierailija

Minä ainakin tuumaan, että tekstisi oli hyvä ja viisas (ja täysin luettava pienistävirheistä huolimatta :)).

6. vierailija Vierailija

Elokuva Koiran Sydän kirjoittanut Mihail Bulgakov

Romaani kertoo tiedemiehestä, joka muutta koiran ihmiseksi.

"Koira on ihmisen paras ystävä"

7. vierailija Vierailija

tai vain sydämen istutusta...joka johtaisi..

8. ZeiZei Vierailija

Hei!
    Hellullani on koira ja se on perheenjäsen. Nukkuu mm. meidän sängyssä, makoilee sohvalla ja otamme jokapaikkaan sessun mukaan, mihin yleensä voi ottaa. Muutenkin tehdään juttuja osittain koiran ehdoilla. Kesälomareissuakin suunnitellaan niin että koira pääsee mukaan. On meidän "yhteinen lapsi".

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri