Koira puree hihnan poikki...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmi

Vieras
Neuvoja seuraavaan, kiitos. Meillä puolivuotias lapinkoirauros, joka rakastaa olla ulkona. Välillä, kun olen itse päivän kotona (teen töitä osin etänä), laitan pojan pihalle pitkällä liinalla kiinni tolppaan, jotta pääsee ulos "yksinkin". Pihamme on aidattu rivitalon takapiha (suurehko rt:n pihaksi), mutten silti ole vapaana uskaltanut sinne päästää. Nyt kuitenkin on ilmennyt sellaista, että koira puree yksin ulkona ollessaan tuon liinan (oli sitten kangas- tai paksuhko nahkaliina) poikki. Pihalta ei silti ole edes yrittänyt pois.

Oisko tuo tylsistymistä, kun on yksinään pihalla vai mahtaako liittyä noiden hampaitten vaihtumiseen (niitä on viime aikoina irtoillut)? Pihalla on myös kaluttavia luita ja leluja. Lenkillä ollessa ei koskaan pure hihnaa.

Vinkkejä pliis! Tarhaa meidän ei ole tähän mahdollista rakentaa, sen teemme vuoden sisällä uudelle asuinpaikallemme (olemme rakentamassa okt:a isolle maaseututontille, johon voi tehdä kunnon tarhan).

Mulla ollut koira joka puri aina narun poikki, kaupan pihassa otin sitten käyttöön kaupassa käynnin ajaksi ihan kunnon kettingin, siis toki sellanen ettei nyt koira saa sillä itteensä telottua ja sulle suosittelen tarhaa siihen pihaan.

Joo ja luin melkein loppuun jos ei ole mahdollisuutta tarhaan, niin flexi merkkihän on tehnyt sellaisen juoksunarun, joka laitetaan maahan kiinni, mistä se on tehty tai sitten ohutta kettinkiä.

Meillä koira teki samaa, eikä auttanut muovitettu vaijerikaan. Jotenkin se onnistui närheämään senkin katki. Ostettiin rautakaupasta ketjua, sen jälkeen loppui toi.

Ok, kiitos vastauksistanne. Miten mä muistaisin lukeneeni, että siihen kettingin ja pannan kiinnittämiskohdassa pitäis olla joku juttu? Ettei vois laittaa suoraan kettinkia siihen pantaan kiinni.

[QUOTE="a p";23837541]Ok, kiitos vastauksistanne. Miten mä muistaisin lukeneeni, että siihen kettingin ja pannan kiinnittämiskohdassa pitäis olla joku juttu? Ettei vois laittaa suoraan kettinkia siihen pantaan kiinni.[/QUOTE]

Joo, karbiinihaka. Sellainen mitä koiran talutushihnoissakin on. Niitä myydään rautakaupoissa. Meillä mies laittoi sellaisen ketjun päähän kiinni niin, että katkaisi jonkun metallirenkaan ja yhdisti sillä ketjun pään ja ton lukon, sit hitsasi sen katkaisukohdan kiinni. Kai muitakin konsteja olisi.

[QUOTE="vieras";23837624]Joo, karbiinihaka. Sellainen mitä koiran talutushihnoissakin on. Niitä myydään rautakaupoissa. Meillä mies laittoi sellaisen ketjun päähän kiinni niin, että katkaisi jonkun metallirenkaan ja yhdisti sillä ketjun pään ja ton lukon, sit hitsasi sen katkaisukohdan kiinni. Kai muitakin konsteja olisi.[/QUOTE]

Ok, kiitos tiedosta! Mä taidan ottaa ne sit tosta poikkipurrusta nahkahihnasta, siinä on sellaset tosi hyvät bgb-lukot ohessa.

[QUOTE="vieras";23837624]Joo, karbiinihaka. Sellainen mitä koiran talutushihnoissakin on. Niitä myydään rautakaupoissa. Meillä mies laittoi sellaisen ketjun päähän kiinni niin, että katkaisi jonkun metallirenkaan ja yhdisti sillä ketjun pään ja ton lukon, sit hitsasi sen katkaisukohdan kiinni. Kai muitakin konsteja olisi.[/QUOTE]

Karbiinihaka tai vastaava aiheutti jokin aika sitten onnettomuuksia, kun koirat onnistuivat saamaan sellaisen kintereensä ympärille. En muista tapausten yksityiskohtia, mutta etenkin koirilla, jotka ovat yksin pihalla, tulee kiinnittimien ja muiden systeemien olla tosi turvallisia. Tosin jos koira kiemurtaa lenkin jalkaansa kiinni, niin huudostahan sen onneksi kuulee sisällekin asti;)

[QUOTE="palma";23837713]Karbiinihaka tai vastaava aiheutti jokin aika sitten onnettomuuksia, kun koirat onnistuivat saamaan sellaisen kintereensä ympärille. En muista tapausten yksityiskohtia, mutta etenkin koirilla, jotka ovat yksin pihalla, tulee kiinnittimien ja muiden systeemien olla tosi turvallisia. Tosin jos koira kiemurtaa lenkin jalkaansa kiinni, niin huudostahan sen onneksi kuulee sisällekin asti;)[/QUOTE]

Joo, siis me ei jätetä koiraa koskaan yksin pihalle, jos lähdemme johonkin. Silloin koira tulee joko mukaan tai jää sisälle. Mulla on koiran ollessa yksinään ulkona parvekkeen ovi aina raollaan, jotta kuulen, mitä se tekee terassilla tai siinä pihalla. Nopeesti pääsen alas, jos jotain sattuisi.

Yhteistyössä