koira repi kynsillään eilen kynsillään nyt käsi turvonnut ja joku muljuu sisällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oltiin eilen mökillä ja siskon koira (sakemanni) ei meinaa antaa ihmisten uida. Pääsikin sitten raapaisemaan kynsillään tosi kovaa kädestä.
kipu tuolloin oli tosi kova ja mustelmaiset viirut tuli ei kuitenkaan verta.
nyt huomasin että käsi taipeen kohdalta turvoksissa ja ikäänkuin jotain muljuisi siellä sisällä? Mitähän voisi olla?

Jos siinä sisällä on vaikka hyytynyttä verta, tai jotain muuta mitä vahingoittuneesta kudoksesta voi tulla? Se sakemanni yritti vaan pelastaa siut... koiruus olis pitäny sitoa johoki kii...

No onhan tuo nyt päivystysasia! Vaikka ei olekkaan vuotava mutta kipeä ja tuntuu jotain outoa, niin eihän sitä voi kuukausien päähän jättää. Soitat päivystykseen viimeistään huomenaamulla jos sinne ei näin sunnuntaina pääse. Kyllä ne kuullessaan sun asian ainakin vähintään hoitajan vastaanotolle ottaa huomenna ja pitäähän se rokote saada.

Kun minua oma koira puri pahasti en alkanut soittelemaan minnekään vaan menin suoraan sairaalan luukulle (terveyskeskus oli jo mennyt kiinni siihen aikaan päivästä). Mulla ei ollut jäykkisrokotus voimassa ja luukulla mies sanoi näin "Se, että saisit nyt tuosta jäykkäkouristuksen on yhtä todennäköistä kuin kohdallesi sattuva lottovoitto. Mene aamulla työterveyteen, siellä laittavat piikin." Hänen vieressään istunut työkaverinsa puuttui asiaan sanomalla "Kyllä purematapauksissa on tapana näyttää lääkärille ja saada rokote jos se ei ole voimassa." Joten pääsin kuin pääsinkin alle viidessä minuutissa lekurille, sain antibioottikuurin ja rokotteen. Että tällänen tarina.

Oliskohan allerginen reaktio. Kutiaako?

[QUOTE="aloittaja";28584218]ei kutia.. Tuntuu vain ja puristuksessa se turvonnut kohta tuntuu puutuvan. Patti kipeä paineltaessa. Ja painelun jälkeen vähän kuumotuttaa[/QUOTE]

Mulle tulee samankaltaisia, mutta kutiavia, jos meidän luffe pääsee raapasemaan.
Raskauden aikana puhkes allergia.

Onko se muljuva kohta siinä mustelmassa? Mulla joskus tullut mustelmiin kovia kohtia ja kerran kysyin niistä terkkarilta niin sanoi sen olevan ihan normaalia, siellä on ilmeisesti jotain hyhmää tms. Ei kuulemma ole mitenkään vaarallista ja menee ohi kunhan paranee.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="vieras";28584349]Onko se muljuva kohta siinä mustelmassa? Mulla joskus tullut mustelmiin kovia kohtia ja kerran kysyin niistä terkkarilta niin sanoi sen olevan ihan normaalia, siellä on ilmeisesti jotain hyhmää tms. Ei kuulemma ole mitenkään vaarallista ja menee ohi kunhan paranee.[/QUOTE]

Ei ole mustelmaa. Mustelmat vain noissa kynnen jäjissä.

[QUOTE="Aloittaja";28584387]Ei ole mustelmaa. Mustelmat vain noissa kynnen jäjissä.[/QUOTE]

Ihonalainen verenpurkautuma se luultavasti on, nou hätä.

[QUOTE="aloittaja";28583962]Juu siis kyllä en ole koiralle suinkaan vihainen :)
tiedän luonteen.

milläs se selviäisi olisiko verta siellä? Onko haitaksi?[/QUOTE]

tiesit koiran luonteen mutta et sitonut sitä kiinni?

naiset :headwall:

tiesit koiran luonteen mutta et sitonut sitä kiinni?

No ei se minun koira ole. Ja en alkuun tiennyt että noin pahana sillä tuo. Ensin oli vaan vedessä vieressä ka kun läksin kauemmaksi uimaan koira tuli hirveää vauhtia perässä ja piti älytöntä älämölöä sitten se olikin hetkessä mun päällä raapimassa. Onneksi en ollut kauhean kaukana rannassa koska olisi voinut saada mut pinnakin alle,

[QUOTE="vieras";28584416]Eikös kyseessä ollut siskon koira? Kyllä sisko on vastuussa omasta koirastaan, ettei se pääse muita terrorisoimaan ja raapimaan![/QUOTE]

totta, ei toi siskokaan oikein mallikelpoisesti toiminut tossa tilanteessa

[QUOTE="Aloittaja";28584413]No ei se minun koira ole. Ja en alkuun tiennyt että noin pahana sillä tuo. Ensin oli vaan vedessä vieressä ka kun läksin kauemmaksi uimaan koira tuli hirveää vauhtia perässä ja piti älytöntä älämölöä sitten se olikin hetkessä mun päällä raapimassa. Onneksi en ollut kauhean kaukana rannassa koska olisi voinut saada mut pinnakin alle,[/QUOTE]

Ajattelin ensin että koira oli pelastustöissä, mutta olikohan sen tarkoitus kuitenkin hukuttaa sut:O

Et muistanut kaiketi antaa koiralle sitä viimeistä makkaraa, kun grillasitte. Meidänkin koira on eri tarkka tästä asiasta!

Nyt vaan mietin tuota jätkkäkouristuksen laitaa, kun mulla siitä aikaa reilusti kymmenen vuotta nyt kun asiaa tarkemmin pitikäydä miettimään ja kyseessä koira joka ei vielä kaikkia rokotuksia saanut.
Mutta vaatiikos se tosiaan sen verisen jäljen? Tai että koira purrut?

Uusimmat

Yhteistyössä