Koira taloon jossa on 3 ja 2 vuotiaat lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JohannaKK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JohannaKK

Vieras
Hei!

Kiinnostaisi tietää että kuinka teillä sujuu arki, perheessä jossa on pieni/pieniä lapsia ja koira/koiria.

Olemme nelihenkinen perhe jossa on minun ja mieheni lisäksi 3v ja 2v lapset. Asumme kerrostalossa-kuudennessa kerroksessa (jos sillä on jotain merkitystä)
Olemme harkinneet jo pitkään koiran ottamista mutta ulkoiluttaminen mietityttää.
Kokemusta koirista on kyllä mutta ei lasten aikana.

Kuinka koiran ulkoilutus onnistuu? otatteko lapset aina mukaan kun koiran käytätte ulkona? esim tilanne jossa mahdollinen puoliso on töissä/reissussa. Vai kuinka menettelette?

juu, meillä on 5kk ikäinen koiranpentu, vauva 2viikkkoa ja 4v ja 2v lapset:) hyvin sujuu... mies on kotona auttamassa,muuten ei varmaan sujuiskaan niin hyvin.

Onneksi olkoon pikkuisista :))

No joo, sitä aattelinkin. Varmaan helpompaa kun kummatkin on kotona. Meillä toistaiseksi on kummatkin kotona myös mutta kuitenkin on päiviä kun toinen meistä ei ole kotosalla.

Kahden pienen lapsen kanssa, kerrostaloon, kuudenteen kerrokseen, en ikimaailmassa hommais koiranpentua, vaan koiran pitäs sit olla aikuinen ja niistä taas ei voi tietää millanen järjen jättiläinen kohdalle osuu..

Meillä on pari muksua ja koira, menee hyvin näin kun ollaan ok-talossa, kun ei tartte kun ovea raottaa niin koira pääsee ulos..

Jos koiran hoitaminen vielä jäis suurimmilta osin omille harteille, kokisin tuon yhtälön ihan liian raskaaksi, pukea ja riisua mukuloita sen 10 kertaa päivässä että koira pääsee tarpeilleen jne..

Kahden pienen lapsen kanssa, kerrostaloon, kuudenteen kerrokseen, en ikimaailmassa hommais koiranpentua, vaan koiran pitäs sit olla aikuinen ja niistä taas ei voi tietää millanen järjen jättiläinen kohdalle osuu..

Meillä on pari muksua ja koira, menee hyvin näin kun ollaan ok-talossa, kun ei tartte kun ovea raottaa niin koira pääsee ulos..

Jos koiran hoitaminen vielä jäis suurimmilta osin omille harteille, kokisin tuon yhtälön ihan liian raskaaksi, pukea ja riisua mukuloita sen 10 kertaa päivässä että koira pääsee tarpeilleen jne..

Ajatuksena olisi että olis ihan sit jo aikuinen jolla on käskyt hallussa.
Nimenomaan- varmaan täytyy viel jokunen vuosi odotella.

Meillä pienimmät lapset ovat 1v11kk ja 3v1kk. Talossa myös pari koiraa, toinen jo aikuinen ja toinen 11kk.

Meillä on pääsääntöisesti ollut 3 koiraa, mutta tällä hetkellä siis vain kaksi...kolmatta tosin suunnitellaan kovasti.

En mä näe tässä mitään ongelmaa tai haastetta. Me asutaan rivarissa, jolloin koirat voi pissattaa koska tahansa avaamalla takapihan oven (juoksevat metsään ja sieltä sitten takaisin) mutta ennen asuttiin kerrostalossa.

Kerrostalossa eläessämme homma meni näin: Meillä se ulkoiluttaa aamulla, joka herää ensin ja se vie illalla, joka on viimeisenä hereillä. Käytännössä mies vie koirat aamuvuoroviikoilla aamulla ja minä illalla. Ja iltavuoroviikoilla sitten toisinpäin. Päivällä vien minä, muksut mukana.

YH vuosinani (yksi lapsi tuolloin) hoidin tietenkin kaikki ulkoilut yksin ja lapsi oli aina aamulla ja päivällä mukana, illalla saattoi nukkua jo sängyssään kun kusetin koirat pikapikaa. Tuolloin puhuin aina jonkun kaverin kanssa puhelimessa...jos jotakin sattuu mulle sen 2 min aikana (liukastun ja lyön pään) niin kaveri lähtee sitten heti meille kun tietää kerran, että siellä on nukkuva lapsi. Asuin tuolloin kerrostalossa.

meillä 2 vuotias muksu ja koira, asutaa kerrostalossa kolmannessa kerroksessa eikä hissiä. Ei ole ollut ongelmia, en ikimaailmassa luopuis koirastamme :) On myös ollut muutaman viikon hoitokoiriakin eikä ole ongelmaa tullut. Pentua en kyllä ottais lasten kanssa kerrostaloon, koska joutuu ramppaamaan ulkona vähän väliä

meillä 2 vuotias muksu ja koira, asutaa kerrostalossa kolmannessa kerroksessa eikä hissiä. Ei ole ollut ongelmia, en ikimaailmassa luopuis koirastamme :) On myös ollut muutaman viikon hoitokoiriakin eikä ole ongelmaa tullut. Pentua en kyllä ottais lasten kanssa kerrostaloon, koska joutuu ramppaamaan ulkona vähän väliä

Meillä on tällä hetkellä juuri tuollainen tilanne, enkä ole kertaakaan ulkoiluttanut koiraa niin että on ollut lapsi mukana. Läheltä on liipannut joskus ja muutaman kerran kun miehellä on mennyt pitkään töissä, olen jättänyt lapsen sisälle yöunille, kun olen mennyt koiran kanssa pihalle. Miten sinä olet selvinnyt rapussa lapsen ja koiran kanssa? Talvella minusta on hankalaa pelkän lapsenkin kanssa, kun tällä on päällä liukas suojapuku ja itse yrittää kurkkia niitä portaita siitä pulleaksi puetun lapsen ohi. Poika ei suostu kävelemään noin pitkiä rappusia. Koirakin seilaa edes takaisin rappusissa ja osuisi hyvässä lykyssä minun jalkojeni tielle.

Uusimmat

Yhteistyössä