Koiraani kiusataan puistossa. Koira tietävät auttakaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiranomistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiranomistaja

Vieras
Jos koirapuistossa on useampi koira istuu minun koirani tiukasti varpaitteni päällä. Hieman saattaa muista haistella, mutta jos toinen tulee liian lähelle ärähtää ja jämähtää taas varpaideni juureen. Tästä seuraa taas se, että toiset koirat tulevat kiusaamaan koiraani. Eilenkin toinen koira vetäisi koiraani hännästä, kun toinen koira rähisi koirani naamaan edessä. Mutta, kun tämä iso-pahis lähti pois puistosta koirani lähti "leikkimään" muiden koirien kanssa.

Tämä siis on aina jos puistossa on yksi tai useampi koiraani isompi koira. Eikä meidänkään koira ole mikään pieni.

Mistä tämä johtuu? Ei ole muuten arka koira yhtään.

Suojeleeko koira minua vai hakeeko suojaa minusta? Olen mielestäni kyllä johtaja, mutta koira osoittaa mieltään kyllä. Liekö sitten hän johtaja kuitenkin tässä taloudessa :D

Se ei siis nauti muiden koirien seurasta? Onko sitä pakko viedä sinne puistoon jos se ei viihdy siellä?
Kävisit siellä silloin kun se on tyhjä. Tai yritä tutustua kiltteihin koiriin jotka eivät härnää/alista/ole ilkeitä sinun koirallesi. Pikkuhiljaa koirasi ehkä oppii sosiaalisemmaksi.

Mutta itse en pakottaisi koiraani tuollaisiin tilanteisiin.

Se ei siis nauti muiden koirien seurasta? Onko sitä pakko viedä sinne puistoon jos se ei viihdy siellä?
Kävisit siellä silloin kun se on tyhjä. Tai yritä tutustua kiltteihin koiriin jotka eivät härnää/alista/ole ilkeitä sinun koirallesi. Pikkuhiljaa koirasi ehkä oppii sosiaalisemmaksi.

Mutta itse en pakottaisi koiraani tuollaisiin tilanteisiin.

Ollaan käyty paljon koirapuistoissa ja on siis tottunut toisiin koiriin ja ollaan käyty myös silloin kun ei siellä ketään ole. Normaalisti juoksee ja telmii toisten koirien kanssa sydämensä kyllyydestä, mutta nyt on muutaman päivän ollut näitä jotka härnäävät koiraani.

Ihan normaalia toisten koirien kiinnostusta vetäytyvää koiraa kohtaan. Parasta olisi ettet anna koiran tulla "turvaan" varpaittesi päälle (jos siis haluat koirasta sosiaallisemman). Arkuus ja epäsosiaalisuus katoaa vain toisten kanssa touhutessa, välillä voi tulla kähinää, mutta se ei useimmiten ole mitään vaarallista. Jos koirasi on selkeästi epäsosiaalinen olemalla agressiivinen ei koirapuistotietenkään ole oikeapaikka hoitaa tätä epäsosiaalisuutta.
Koirasi varoittaa toisia koiria, kertoo missä kulkee raja, kuinka lähelle saa tulla, mutta yleensä pikkuhiljaa ei anää vaadi niin suurta tilaa itselleen.

[QUOTE="aapee";28353843]Ollaan käyty paljon koirapuistoissa ja on siis tottunut toisiin koiriin ja ollaan käyty myös silloin kun ei siellä ketään ole. Normaalisti juoksee ja telmii toisten koirien kanssa sydämensä kyllyydestä, mutta nyt on muutaman päivän ollut näitä jotka härnäävät koiraani.[/QUOTE]

Jotkut koirat ei myöskään sovi keskenään yhteen ja väkisinkään ei kannata vääntää. Jotkut myös aristelevat jos on "liikaa" koiria.

[QUOTE="hauhau";28353849]Ihan normaalia toisten koirien kiinnostusta vetäytyvää koiraa kohtaan. Parasta olisi ettet anna koiran tulla "turvaan" varpaittesi päälle (jos siis haluat koirasta sosiaallisemman). Arkuus ja epäsosiaalisuus katoaa vain toisten kanssa touhutessa, välillä voi tulla kähinää, mutta se ei useimmiten ole mitään vaarallista. Jos koirasi on selkeästi epäsosiaalinen olemalla agressiivinen ei koirapuistotietenkään ole oikeapaikka hoitaa tätä epäsosiaalisuutta.
Koirasi varoittaa toisia koiria, kertoo missä kulkee raja, kuinka lähelle saa tulla, mutta yleensä pikkuhiljaa ei anää vaadi niin suurta tilaa itselleen.[/QUOTE]

Eilenkin, kun koira istahti varpaitteni päälle lähdin liikkeelle jotta koira ei voisi siinä vaan nököttää niin tuli kävelemään jalkojeni väliin.

Täytyy vaan sit aikataulua muuttaa ettei nämä koirat jotka eivät minun koirani kanssa tule toimee niin olisi samaan aikaan paikalla.

Koirasi viestii kaikin tavoin että tilanne on sille epämiellyttävä, joten miksi viet koiraasi sinne. Todennäköisesti se "leikki" on koirallesi vain keino selviytyä siellä.

Normaalistihan johtaja "häätää" viholliset, siksi se tulee sun luokse. Tod.näk. ei kuitenkaan kauaa, kun huomaa että sä olet ihan lussukka ja ehkä alkaa ratkoa tilanteita ominpäin.

Koira"puistot", siis ne pienet aidatut häkkyrät on ihan perseestä.

[QUOTE="noh";28353935]Koirasi viestii kaikin tavoin että tilanne on sille epämiellyttävä, joten miksi viet koiraasi sinne. Todennäköisesti se "leikki" on koirallesi vain keino selviytyä siellä.

Normaalistihan johtaja "häätää" viholliset, siksi se tulee sun luokse. Tod.näk. ei kuitenkaan kauaa, kun huomaa että sä olet ihan lussukka ja ehkä alkaa ratkoa tilanteita ominpäin.

Koira"puistot", siis ne pienet aidatut häkkyrät on ihan perseestä.[/QUOTE]

ai mää oo lussukka..selevä :D Ja tarkoitin tuolla "leikillä" sitä, että koirat ei koskaan leiki keskenään.

Ja enhän minä voi etukäteen tietää onko puistossa sellaista koiraa jota omani pelkää.

ja meidän kaupungin koirapuisto on kyllä ihan ok eikä mikään aidattu häkkyrä :D

[QUOTE="aapee";28354938]ai mää oo lussukka..selevä :D Ja tarkoitin tuolla "leikillä" sitä, että koirat ei koskaan leiki keskenään.

Ja enhän minä voi etukäteen tietää onko puistossa sellaista koiraa jota omani pelkää.

ja meidän kaupungin koirapuisto on kyllä ihan ok eikä mikään aidattu häkkyrä :D[/QUOTE]

Niin, en edelleenkään tajua miksi raahaat koiraasi sinne. Se pelkää siellä, hakee sulta turvaa, sitä kiusataan, se ei edes tykkää leikkiä muiden kanssa ja sä et osaa koiraasi edes lukea saatikka puolustaa. Tolla tavalla koirasta saa vaan epävarman ja arvaamattoman, ja kadotat teidän keskinäisen luottamuksen. Koirasta ei tehdä rohkeaa ja sosiaalista sillä että se pakotetaa epämiellyttäviin tilanteisiin ja potkitaan pois jaloista, kun se hakeutuu laumansa turvaan.

Yhteistyössä