koiraihmiset hoi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
meille olisi tulossa pentu muutaman viikon päästä.

meillä olisi tarkoitus tehdä siitä ulkokoira,koska on metsästys koira,mutta kun mulla on ongelma.
miten sen saa opetettua ulos?eihän 8vko:sta raski ulos laittaa tai saakkaan vielä.
sitten meillä oli edellinen koira sellainen,ettei sitä voinut jättää yksin sisälle eikä ulos.miten sen uuden tulokkaan voi helposti opettaa olemaan yksin,ettei tuhoa kaikkea?
neuvokaa mua.
muutakin vinkkiä kun on aikaa edellisestä pennusta niin paljon

Koiraa voi ruveta opettamaan ulkokoiraksi vuoden vanhana.... aijemmin voitte pitää ulkona päivisin silleen että ootte itekkin ulkona.... ja vähitellen opettaa olemaan se yksin ulkona.....

Juu, ei 8 vko:sta pentua voi koko päiväksi pihalle laittaa... ihan normaalisti vaan pissareissut siis ulkona....ja jonkun ajan kuluttua voi jo laittaa sinne tarhaankin muutamaksi minuutiksi yksikseen... Ja tuo nätisti sisällä oleminen on varmaan se ikuisuusongelma, pieniksi hetkiksi vaan kerrallaan...ja sitten äkkiä tarkastamaan mitä on revitty :D Minkä rotuinen koira kyseessä?

pentunne KASVATTAJAN pitää neuvoa noissa kaikissa asioissa nyt ja myöhemminkin. Kyllähän metsästysrotuisen kasvttaja tietää nuo ... ainkin pitäisi. Uteliaisuutta => Miksi pelkästään ulkokoiraksi ? Mitäs iloa siitä koirasta siellä tarhassa on ? Meilläkin venäjänajokoira uros ihan perhekoirana, on ulkona mutta myös sisällä ja yöt ainakin sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
meille olisi tulossa pentu muutaman viikon päästä.

meillä olisi tarkoitus tehdä siitä ulkokoira,koska on metsästys koira,mutta kun mulla on ongelma.
miten sen saa opetettua ulos?eihän 8vko:sta raski ulos laittaa tai saakkaan vielä.
sitten meillä oli edellinen koira sellainen,ettei sitä voinut jättää yksin sisälle eikä ulos.miten sen uuden tulokkaan voi helposti opettaa olemaan yksin,ettei tuhoa kaikkea?
neuvokaa mua.
muutakin vinkkiä kun on aikaa edellisestä pennusta niin paljon

Ja ei sen koiran siellä sisälllä tarvii jokapaikkaan päästä. sille voi rajata jonkun alueen missä saa yksikseen olla. ja sinne tekemistä sille.... esim maitopurkit on kätevii ja pahvilaatikot, sotkua tulee mutta halvemmaks tulee kun remontti.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Koiraa voi ruveta opettamaan ulkokoiraksi vuoden vanhana.... aijemmin voitte pitää ulkona päivisin silleen että ootte itekkin ulkona.... ja vähitellen opettaa olemaan se yksin ulkona.....

niin ajattelinkin että silleen pitäis ulkona,kun lasten kanssa touhutaan ulkona.voiko sitä päivällä antaa olla ulkona kun on hyvät ilmat niin pentuna jo,jos itse ollaan sisällä.tai käydään kaupassa?ei tieteenkään heti noin pienenä mut keväämmällä

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
pentunne KASVATTAJAN pitää neuvoa noissa kaikissa asioissa nyt ja myöhemminkin. Kyllähän metsästysrotuisen kasvttaja tietää nuo ... ainkin pitäisi. Uteliaisuutta => Miksi pelkästään ulkokoiraksi ? Mitäs iloa siitä koirasta siellä tarhassa on ? Meilläkin venäjänajokoira uros ihan perhekoirana, on ulkona mutta myös sisällä ja yöt ainakin sisällä.

kyllä tarkoitus on että yöksi otetaan sisään mutta pääasiassa ulos.siksi sanoin noin että ulkokoiraksi,kun en halua tätä opettaa kokonaan sisälle.edellinen oli sisällä,ei viihtynyt yhtään ulkona yksin.tyhmä minä kun en raskinut pitää ulkona.mulla tahtoo olla se vika nuo koirat on mulle sellasia,miten sen nyt sanos,liian hellyyttäviä.ne saa mun sydämmen sulamaan kokonaan.sitten niistä tulee mun koiravauvoja.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Juu, ei 8 vko:sta pentua voi koko päiväksi pihalle laittaa... ihan normaalisti vaan pissareissut siis ulkona....ja jonkun ajan kuluttua voi jo laittaa sinne tarhaankin muutamaksi minuutiksi yksikseen... Ja tuo nätisti sisällä oleminen on varmaan se ikuisuusongelma, pieniksi hetkiksi vaan kerrallaan...ja sitten äkkiä tarkastamaan mitä on revitty :D Minkä rotuinen koira kyseessä?

se on ajokoiran pentu.miehelle lähinnä ajateltu.