N
nyt harmaana
Vieras
Vanhemmillani on Jack russellin terrieri (7v.), joka on ihan mahdoton. Koira on todella aggressiivinen, eikä tottele muita kuin isääni ja aina silloin tällöin äitiäni. Se suojelee äitiäni todella voimakkaasti, eikä päästä lähelle. Ongelmaa ei ole, jos äitini ei ole kotona, mutta heti kun tulee kotiin, niin suojelu alkaa. Lisäksi se haluaa että kun sille on ruoka laitettu, niin syömistä pitää mennä katsomaan, joka tarkoittaa siis sitä, että se yrittää käydä kimppuusi (leikillään) ja sitten menee syömään.
Kaiken tämän lisäksi se ei päästä ihmisiä ulos, vaan kun on lähdössä, se juoksee räkyttäen perään ja joskus käy jopa kiinni.
Itse inhoan kyseistä koiraa ja sen käyttäytymistä, mutta äitini ei myönnä tai vie sitä mihinkään koulutukseen tms. Koira stressaa kaikkia. Itse olisin sen jo lopettanut, koska se on selkeästi luonnehäiriöinen ja todella arvaamaton. Osaa se tietysti olla suloinenkin jos vaan tahtoo (hyvin harvoin siis).
Onko tällaisen koiran koulutukseen mitään kotikonsteja vai onko täysin menetetty tapaus?
Kaiken tämän lisäksi se ei päästä ihmisiä ulos, vaan kun on lähdössä, se juoksee räkyttäen perään ja joskus käy jopa kiinni.
Itse inhoan kyseistä koiraa ja sen käyttäytymistä, mutta äitini ei myönnä tai vie sitä mihinkään koulutukseen tms. Koira stressaa kaikkia. Itse olisin sen jo lopettanut, koska se on selkeästi luonnehäiriöinen ja todella arvaamaton. Osaa se tietysti olla suloinenkin jos vaan tahtoo (hyvin harvoin siis).
Onko tällaisen koiran koulutukseen mitään kotikonsteja vai onko täysin menetetty tapaus?