KOIRAIHMISET!Kertokaa mitä pitää tehdä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Vanhemmillani on Jack russellin terrieri (7v.), joka on ihan mahdoton. Koira on todella aggressiivinen, eikä tottele muita kuin isääni ja aina silloin tällöin äitiäni. Se suojelee äitiäni todella voimakkaasti, eikä päästä lähelle. Ongelmaa ei ole, jos äitini ei ole kotona, mutta heti kun tulee kotiin, niin suojelu alkaa. Lisäksi se haluaa että kun sille on ruoka laitettu, niin syömistä pitää mennä katsomaan, joka tarkoittaa siis sitä, että se yrittää käydä kimppuusi (leikillään) ja sitten menee syömään.

Kaiken tämän lisäksi se ei päästä ihmisiä ulos, vaan kun on lähdössä, se juoksee räkyttäen perään ja joskus käy jopa kiinni.

Itse inhoan kyseistä koiraa ja sen käyttäytymistä, mutta äitini ei myönnä tai vie sitä mihinkään koulutukseen tms. Koira stressaa kaikkia. Itse olisin sen jo lopettanut, koska se on selkeästi luonnehäiriöinen ja todella arvaamaton. Osaa se tietysti olla suloinenkin jos vaan tahtoo (hyvin harvoin siis).

Onko tällaisen koiran koulutukseen mitään kotikonsteja vai onko täysin menetetty tapaus?

piikille. luonnehäiriöinen jahuonosti kasvatettu. kauhean kuuloinen koira. ja vaarallinenkin. kokee olevansa laumanjohtaja. se pitäs alistaa alemmaksi laumassa ja jos haluu yrittää kannattas mennä kouluttajan puheille, vanhemmillas on tuskin kanttia alistaa koiraa ominpäin.

Se on vain hämmentynyt ja ottanut pomon paikan laumassanne/ei tiedä mikä sen paikka milloinkin on. Se ei voi hyvin ja osoittaa sen käytöksellään- se yrittää siis ratkaista arvojärjestyongelmaansa itse sen sijasta että te tekisitte sen!

Luepa seuraava linkki jossa selostetaan kuinka koiraa voi 'kouluttaa' ymmärtämään asiaa. Ohjeita on noudatettava johdomukaisesti ja lipsumatta.

http://www.koiraneuvola.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=3615&highlight=j%E4%E4kausi

jos minun koira käyttäytyisi noin, niin lisäisin päivään rutkasti tekemistä ja paljon lihaksia vaativaa liikuntaa.. Itsellä erittäin aktiivinen ja dominoiva koira, joka tympääntyy pitkiin päiviin helposti ja siitä alkaa sitten koiran oman tekemisen keksiminen. Ja koirahan keksii tekemistä aina, mikä ei ihmisen mielestä ole järkevää tai haluttavaa käytöstä. Mutta mitä sinä voit tehdä, kun koira ei ole edes sinun; et mitään. Äitisi, jota koira vahtii, pitäisi olla etäisempi tai näyttää ettei tarvitse suojelua.. Isäsi pitäis tehdä enemmän koiran kanssa ja itse käytän joka päivä samaa teemaa. KOIRAN PITÄÄ SAADA ENEMMÄN PÄIVÄSSÄ KEHUJA KUIN KIELTOJA! Aktiivinen koira tarvitsee ajatustyötä sekä paljon liikuntaa..

Kiitos näistä vastauksista ja kiitos AnniHelenalle tuosta linkistä. Annan sen vanhemmilleni, niin saavat kokeilla. Tiedän, että vikaa on myös äidissäni, koska hän hyysää koiraa. Alkuun sille ei saanut sanoa mitään pahaa ja näkeehän tuloksen nyt tässä. On onneksi itse tajunnut sen, vähän turhan myöhään vain. Itse en osoita mitään mielenkiintoa koiraa kohtaan vaan olen välinpitämätön, jolloin koira aika usein jättää minut rauhaan.

Minäkin sitä mieltä, että koiraa ei todellakaan pidä lopettaa, jos omistajat eivät ole kouluttaneet ja on sen takia kuriton. Ympäri Suomea on kyllä aivan erityisiä ongelmakoira-kouluttajia, jotka varmasti osaavat neuvoa. Kyllähän tv:ssäkin on paljon koiraohjelmia, joissa juuri tällaisia ongelmia ratkotaan hyvin tuloksin.

Mulle tuli samoin mieleen toi johtajuus ongelma. Harmi mulla oli hyvä juttu siitä s-postis, mut oon tainnu poistaa sen jo. Mut löytyy varmasti tietoo paljon netistä ja koirakirjoista (varsinkin uusimmista)

Yhteistyössä