Koiraihmiset, mielipiteitä/neuvoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiruudet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiruudet

Vieras
Minulla on 3 lasta ja 2 koiraa. Asun okt:ssa maalla. Käyn päivätyössä. Nuorempi koira on 7kk sakemanninarttu ja pelkää todella vieraita koiria (pentuna naapurin koira puri). Koira ei siis päästä lähelle vieraita koiria vaan puree peloissaan heti. Olen nyt käynyt kolutuskentällä ja pikkuhiljaa alkaa tulla tulosta.
Nyt on tilanne se, että kaveri joutuu luopumaan omasta sakemanniuroksestaan, joka on kohta vuoden vanha. Kaveri asuu toisella puolella Suomea ja muuttaa siis ulkomaille työnsä perässä. Koira lähtee lopetukseen, jos ei hyvää kotia löydy. Olenko ihan hullu, jos otan koiran meille? Silläkin riskillä, että oman narttuni kanssa eivät heti pärjää yhdessä? Mielipiteitä/neuvoja/kokemuksia, KIITOS!

Meidän kolmas (nyt jo edesmennyt) koiramme tuli taloon pitovaikeuksien vuoksi. Edellinen omistaja luopui, koska koira oli agressiivinen muita koiria kohtaan. Pelkäsi siis ja osoitti sen agressiivisella käytöksellä. Emme tuoneet koiraa heti kotiimme, vaan meidän kaksi muuta koiraa tapasivat uuden koiran useaan otteeseen neutraalilla maaperällä. Kun yhteiselo alkoi neljän-viiden tapaamiskerran jälkeen sujua, toimme uuden koiran meille. Ensimmäinen päivä oli pienimuotoista murinaa ja kyräilyä mutta siitä eteenpäin kaikki meni hyvin.

Minä varmaan kokeilisin, jos siis kolmannen koiran haluaisin. Et tosin edes toisesta koirasta puhunut, niin en ole varma montako koiraa sinulla oikein on?
Kyllä tuollaiset jotka lenkillä puree yleensä kuitenkin oppii suhtautumaan uuteen perheenjäseneen ihan hyvin.

Ja minusta suurin ongelma (tikittävä aikapommi) taitaa olla tuo narttu. Harmin paikka että JO 7kk ikäinen on noin hankala, minkäköhänlainen se sitten vuoden päästä on?

Yhteistyössä