K
koirakuume
Vieras
Ensinnäkin sellainen kysymys eli kannattaako harkita aikuisen koiran ottamista?? Olen haluamme rodun rotuyhdistyksen kautta katsonut kotia etsitään sivustoa ja siellä aikuisia koiria. Meillä ei ole ikinä ollut koiraa ja toisaalta olisi kiva, jos koira jo oppinut tietyt jutut mm. sisäsiisteys.
Olisi yhdellä kasvattajalla viime kesänä syntynyt pentu eli nyt n. 9 kk vanha. Mitä sen ikäisen koiran ottamisessa on hyvää/huonoa vrt. pentuun??
Ja mitä asioita kannattaa kysyä, jos aikuista koiraa miettii?
Pennut ovat aivan ihania, mutta olen monta kertaa miettinyt, että osataanko kouluttaa ja kasvattaa sitä kun ei mitään kokemusta. Mutta tosiaan tuollainen alle vuoden ikäinen nuori koira kuullostaisi hyvältä.
Tuokin, jota katsotiin oli eräällä kasvattajalla jäänyt ns. "yli" pentueesta ja nyt kuitenkin on uusi pentue tulossa. Onko tuossa koirassa jotain vikaa tms. kun ei ole mennyt kaupaksi??
Ja sitten vielä kokemusta noutajakoirista kaipaisin muutenkin
Olisi yhdellä kasvattajalla viime kesänä syntynyt pentu eli nyt n. 9 kk vanha. Mitä sen ikäisen koiran ottamisessa on hyvää/huonoa vrt. pentuun??
Ja mitä asioita kannattaa kysyä, jos aikuista koiraa miettii?
Pennut ovat aivan ihania, mutta olen monta kertaa miettinyt, että osataanko kouluttaa ja kasvattaa sitä kun ei mitään kokemusta. Mutta tosiaan tuollainen alle vuoden ikäinen nuori koira kuullostaisi hyvältä.
Tuokin, jota katsotiin oli eräällä kasvattajalla jäänyt ns. "yli" pentueesta ja nyt kuitenkin on uusi pentue tulossa. Onko tuossa koirassa jotain vikaa tms. kun ei ole mennyt kaupaksi??
Ja sitten vielä kokemusta noutajakoirista kaipaisin muutenkin