Koiralle sama nimi kuin työkaverin lapsella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ellaah

Jäsen
31.01.2014
304
0
16
Helsinki
Onko teistä OK, vai kokisitteko jotenkin loukkaavana? Kun eihän nimeä voi varata.. Ja kyseessä ei mikään paras kaveri, mutta sellainen jonka kanssa tekemisissä päivittäin.

Minusta Minttu vaan suloisimpia nimiä mitä tiedän. Varsinkin sheltin pennulle<3

Vaikka omasta mielestäni olisikin naurettavaa loukkaantua, niin eiköhän aikuisilla ihmisillä kuulu olla sen verran empatiakykyä ja ymmärrystä siitä, että toinen ihminen voi ajatella asiasta hyvinkin eritavalla ja loukkaantua. Jos antaisin eläimelle ihmisen nimen, niin valitsisin sellaisen nimen, jota ei läheltä löydy.

Ihanko oikeasti kukaan teistä ei loukkaantuisi, jos ap olisi teidän työkaveri? Palstaa jonkin aikaa seuranneena mun on hyvin hyvin vaikea uskoa tätä :D
Viimisenä mulla jostaki sheltistä tulee kyllä Minttu mieleen mutta kukin tyylillään..

Miksi, oi miksi ihmeessä täytyy ihmisten antaa eläimille ihmisten nimiä?! Lemmikkien nimissä on just parasta käyttää mielikuvitustaan ni ei ku "tää meiän koira on nyt Matti ja tää kissa on Liisa". Mitä helvettiä?!! Ärsyttää. Typeriä tuollaset ihmiset. Sori vaan.

Jos mun työkaveri antaisi koiralleen jommankumman mun lapsen nimen niin en kyllä osais loukkaantua. Tuskin se sitä nimeä olis valinnu mun lasteni takia, vaan siks kun se sattuu olemaan hyvä nimi. Eli että ei sillä oo mitään tekemistä mun lapseni kanssa.

[QUOTE="vierailija";29667540]Ihanko oikeasti kukaan teistä ei loukkaantuisi, jos ap olisi teidän työkaveri? Palstaa jonkin aikaa seuranneena mun on hyvin hyvin vaikea uskoa tätä :D
Viimisenä mulla jostaki sheltistä tulee kyllä Minttu mieleen mutta kukin tyylillään..[/QUOTE]
no naapurin koiralla oli sama nimi kuin mun tytöllä, ja työkaveri taas just antoi omalle lapselleen saman nmen. Sehän kertoo vain että nimi on hyvä!

Meidän Aadalle pyydettiin vaihtamaan nimi, kun naapuriin syntyi tyttölapsi. :D Ei kuulemma olisi sopivaa, että koiralla ja suloisella pikkutytöllä on sama nimi... Olisikohan kannattanut sitten pyöräyttää se mukula kolme vuotta aiemmin, niin olisivat ehtineet ottamaan nimen ensin käyttöön?

Mun entinen työkaveri antoi kissallensa saman nimen kuin mulla. Ei oltu kovinkaan läheisiä, mutta toisinaan juteltiin. En todellakaan loukkaantunut. Eiköhän ihmiset valitse sekä lemmikeillensä, että lapsillensa sellaiset nimet, mitkä miellyttää. Ei mun mielestä nimiä voi mitenkään varata. En viitsisi antaa nimeä, joka jo löytyy lähipiiristä, mutta työkaverin lapsi tuskin on kovin lähipiiriä.

Meidän lemmikillä ja tytön kaverilla on sattumalta sama nimi. Puheissa välillä sotkeutuu, että kummasta sinä nyt puhutkaan lemmikistä vai sun ystävästä ..?! :-DD

Jos joku työkaveri antaisi koiralleen minun lapsen nimi, niin ehkä se vähän särähtäisi korvaan ekalla kerralla kun kuulisin. Mutta tuskin kukaan työkaverini tekisi noin pilkatakseen minua tai lastani, vaan sattuu vaan pitämään ko. nimestä. En siis ehkä vaivautuisi loukkaantumaan.

Tosin, harvemmin meidän työporukoissa puhutaan lemmikeistä niiden nimiä mainiten, korkeintaan silloin kun musti tai mirri tulee taloon ja saa nimen, mutta myöhemmin puhutaan vaan koirasta tai kissasta. Lapsista useimmin puhutaan etunimillä, läheisten työkaverien kesken.

Minusta se kyllä tuntuisi vähän oudolta, jos kaveri tai työkaveri tietäisi lapseni nimen ja silti antaisi saman lemmikilleen. En LOUKKAANTUISI, mutta saattaisin vähän ihmetellä, hiljaa mielessäni ja kotona sitten miehelleni... Maailmassa on kuitenkin aika monta muutakin nimeä.

Mullakin on kissa, jolla on sama nimi kuin veljeni lapsella. Kissa tuli muualta ja päätin, ettei sitä nimeä aleta muutenkin kaltoin kohdellulta kissalta enää muuttamaan. Tästä seurasi motkotusta suvulta.

Ja yleensä nimet tulevat jostakin tunteesta, että se kuuluu eläimelle. Meidän kolme kissaa ovat nimensä näköisiä, ihmisen nimiä, eikä yksikään niistä muistuta Miukua tai Mirriä. Joten jos ap:n koira on Mintun oloinen, niin sitten sen pitää olla Minttu.

Jotkut väittävät, että enkelit kuiskaavat sen oikean nimen. MInusta se on söpö ajatus.

Jotkut väittävät, että enkelit kuiskaavat sen oikean nimen. MInusta se on söpö ajatus.

Mulle ei ole valitettavasti enkelit kuiskailleet, joten lemmikkien nimet on jo vuosikausia valittu "Suomen yleisimmät sukunimet"-listalta.
Nyt sieltä alkaa olla käyttökelpoiset loppu, mutta siirrytään vaikka Ruotsin listaan seuraavaksi.

Ehkä noista sukunimistä ei sitten loukkaannuta yhtä herkästi, ei ainakaan mun ystävistä, kavereista, naapureista tms. kukaan ole loukkaantunut, vaikka karjun täällä "Koskinen, tänne!" tai "Korhonen ulos".

Ei nimiä voi varata, mutta en mä ehkä ihan lähipiirissä olevaa etunimea lemmikille valitsisi.
Työkaveri nyt olisi ehkä yksi lysti, mutta kyllä mä hetken miettisin, minkä tyyppinen se työkaveri on.
Jos no sen oloinen, että ottaa nokkiinsa, niin antaisin jonkun muun nimen kuni juuri sen työkaverin lapsen nimen, kivempi tehdä töitä jos ilmapiiri on siedettävä...

• Tykkää
Reactions: Ellaah ja Nyynä

Kuulostaapa hauskalta :) Mutta niin se vaan on, että tulee sellainen tunne nimestä. Ja ei siitä sitten pääse yli, vaan pakko sitten antaa se joka on mielen päällä.

Meillä on ennestäänkin "ihmisten nimiä" käytetty, kuten Peppi, Jesse, Turo...

Yhteistyössä