koiralliset ihmiset!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siitä minkälaisista oloista koirat tulevat niin muutamasta kympistä esim. 300 ?. Minusta sekään ei ole liikaa mikäli koirat ovat kasvaneet tottuen ulkoiluun, toisin eläimiin ja lapsiin sekä hoidettu asianmukaisesti. Madotettu, käytetty eläinlääkärillä jne. Tosin jos tietäisin että samassa taloudessa on ollut useammat sekarotuiset pennut niin sitten en ottaisi pentua ollenkaan! En edes muutamalla kympillä.

me ollaan kateltu netistä tytölle sekarotusta pentua ja musta on ihan sikamaista mitä ihmiset niistä pyytää. Itse olisin valmis maksamaan sen hinnan mitä myyjältä on mennyt rokotuksiin ja matokuureihin eli en kovinkaan paljoa |O

Mä sain oman naapurilta ilmaiseksi, mutta itse en antaisi sellaiselle ihmiselle koiraan, joka ei ole valmis siitä maksamaan, koska en vakuuttuisi siitä, että se olisi valmis laittamaan rahaa sen hoitoonkaan. Vähintään 100 euroo.

Mä en oo kyllä koskaan hokassu tuota et miks sekarotuset muka ois niin vähempiarvoisia kuin rotukoirat ettei niistä maksettas mitään. Hoitoa ja ruokaa ja hellyyttä nekin vaatii, ihain kuin rotukoiratkin.

Alkuperäinen kirjoittaja lennameli:
Mä en oo kyllä koskaan hokassu tuota et miks sekarotuset muka ois niin vähempiarvoisia kuin rotukoirat ettei niistä maksettas mitään. Hoitoa ja ruokaa ja hellyyttä nekin vaatii, ihain kuin rotukoiratkin.

Mutta minä taas en ymmärrä miksi niistä pitäisi maksaa kun niitä saa ilmaiseksikin?

En nyt ehkä 300 euroa seropista maksais. Ihan suhteutuksen vuoksi: maksoin omasta rotukoirasta 400 euroa, tottakai paperiton.
Ystävä pyysi omista seropipennuistaan 80 euroa ja se kuulosti ihan sopivalta. Sillä saa kulut katettua.

Joo,50-200 pennusta.Ja pentu kannattaa ottaa.Kyllä koiran voi hyvin hoitaa vaikkei nii maksaiskaa.Me haettiin pentua alle 150e aikoinaan koska seropista en tod maksa enempää,puhtaan paperittoman saa jo 300e.Silti tuo on tullut hyvin/asianmukaisesti hoidettua.

Minustakin on outoa että rotukoirasta pyydetään jopa 2000 euroa hintaa ja sitten taas sekarotuisesta ei saisi pyytää mitään.
Kyllä ne sekarotuisen koiranpennutkin syövät, tarvitsevat matokuurit ja eläinlääkärin tarkastuksen. Ja kyllä nekin pennut on saatettu joutua leikkaamaan maailmaan. Ei se ole sen halvempaa kuin rotukoiran leikkauskaan.
En tietenkään sano että sekarotuisesta täytyisi tuhansia maksaa mutta 300 euroa ei minusta ole liikaa sekarotuisesta joka on oikeasti hoidettu hyvin ja asianmukaisesti. Saanut laadukasta ruokaa jne.

Henkilökohtaista kokemusta ei tosin ole kun meillä on ollut vain rotukoiria.

Alkuperäinen kirjoittaja No riippuen vastaa:
Minustakin on outoa että rotukoirasta pyydetään jopa 2000 euroa hintaa ja sitten taas sekarotuisesta ei saisi pyytää mitään.
Kyllä ne sekarotuisen koiranpennutkin syövät, tarvitsevat matokuurit ja eläinlääkärin tarkastuksen. Ja kyllä nekin pennut on saatettu joutua leikkaamaan maailmaan. Ei se ole sen halvempaa kuin rotukoiran leikkauskaan.
En tietenkään sano että sekarotuisesta täytyisi tuhansia maksaa mutta 300 euroa ei minusta ole liikaa sekarotuisesta joka on oikeasti hoidettu hyvin ja asianmukaisesti. Saanut laadukasta ruokaa jne.

Ei koiran hinta määräydy sen mukaan miten paljon rahaa kasvattajalta on mennyt pennun ylläpitoon. Onhan se nyt ihan eri asia hankkia hyväsukuinen rotukoira kuin seropi.

Alkuperäinen kirjoittaja lennameli:

Luultavasti sen takia ettei sekarotuisista voi sanoa, mitä sen rodun ongelmat ovat. Rotukoirista pidetään tilostoja esim. ominaistaudeista. Lisäksi rotukoirista suunnilleen pystyy arvioimaan luonteen ominaisuudet (sopiva metsästyksekseen, seurakoiraksi, harrastuksiin, kuinka paljon vaatii liikuntaa jne).
Toisin kuin kenneleissä toitotetaan, itse olen sitä mieltä, että kyllä maailmaan sekarotuisia mahtuu. :) Ja samahan se on, onko rotu- vai sekarotuinen koira, omistajasta se pitkälti on kiinni, millainen siitä tulee.

Minulla ei ole enempää kokemusta kuin että kaksi omaa puhdasrotuista koiraani saivat viime syksynä sekarotuiset pennut (naapurin koira päässyt apajille juuri parhaimpaan aikaan) ja koiriemme kasvattaja (omat siis sijoituskoiria) pyysi pennuista 300?/kpl ja menivät kyllä ihan kuumille kiville. Ottajia olisi siis ollut enemmänkin vaikka noita pentuja oli 11kpl yhteensä.

Itsestä tuo hinta kuulosti hieman kalliilta, mutta pennut pääsivät nyt kaikki varmasti hyvään kotiin, sillä kasvattajat valitsivat parhaimmat ostajat kelle sitten pennut antoivat. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja No riippuen vastaa:

Ei koiran hinta määräydy sen mukaan miten paljon rahaa kasvattajalta on mennyt pennun ylläpitoon. Onhan se nyt ihan eri asia hankkia hyväsukuinen rotukoira kuin seropi.

Mutta kun ihmiset haluaa seropeja ilmaiseksikin. Minusta se on kohtuutonta koska on sen sekarotuisenkin hoitamiseen kulunut rahaa ihan yhtä paljon kuin rotukoiran pennunkin.
Minusta siis tuo 300 euroa hyvin hoidetusta pennusta ei ole liikaa. Ihan jo senkin vuoksi että niitä kuluja on tullut myös näistä pennuista pentueen 'emännälle'.
Mutta kuten jo ihan ensimmäisessä viestissäni sanoin niin koiraa en edes ottaisi taloudesta josta tiedän että on ennenkin ollut sekarotuisia.

Ja kun joku sanoi ettei voisi maksaa kovin paljoa kun on ostanu rotukoiran 400 ? niin kyllä olet silloinkin 'sekarotuisesta' maksanut paljon! Paperiton koira on yhtä 'arvokas' kuin sekarotuinen ;)

Yhteistyössä