Koiralta pallit pois, auttaako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jumaleisson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jumaleisson

Vieras
Olen ajatellut leikata uros koirani, eikö se ole aika yleistä? Ja siis toivottavaa, säästyypä seksuaaliselta turhautumiselta ja syöpäriski on pienempi ja eikös tämä leikkauttaminen auta siihenkin että koira ei niin ole uhmakas? No, meillä on semmonen ongelma, että koira murisee, puree, hyppii... ja olen yrittänyt saada sitä pois mutta ei... (tekee tätä vaan mulle, eli yrittää pomotella mua) Niin loppuisko tää pomottelu ehkä jos leikkais koiran, tai vähentyiskö se uhmaaminen, jostain muka luin....
Kokemuksia, hyviä ja huonoja mitä saattaa seurata? Ja olisiko hyvä tehdä nyt se toimenpide, koira on nyt 8kk....

Mulle sano ell että alle vuoden ikäistä koiraa ei leikata, mutta mä vein leikkaukseen heti kun vuoden täytti. Tuosta en tiedä loppuuko pomottelu, ilmeisesti kun koira pitää sinua kastissa alempana olentona ja sillä ei taida olla mitään tekemistä pallien kanssa.. :D Toki uroskoirista tulee usein vähän säyseämpiä ja helpompia käsitellä sen jälkeen, joten saisit helpommin varmaan asemasi takaisin.

Kyllä mä suosittelen kastraatiota jollei meinaa koiraa käyttää siitoselukkana.

Siinä on huolensa ja puolensa.
Meidän elukka lakkas panemasta tyynyä ja kusemasta sisälle kun pallit vietiin.
Tosin lihosi sitten muodottomaksi möykyksi, kun hormonitoiminta väheni...Syö ihan normisti ja light ruokaa, mutta paino on silti liikaa plussalla :(

Me leikkautimme koiran, kun se oli reilu 3 vuotias, koska kyllästyimme siihen toisten koirien alistamiseen koirapuistossa. Alunperinkin se oli hissukka koira ja nyt se on oikea nössö. Jonkin aikaa jaksaa leikkiä muiden koirien kanssa puistossa, mutta sitten se viihtyy enemmän ihmisten seurassa ja omissa oloissaan. Mutta eipä enää hypi toisten päälle ja muidenkin urosten kanssa pärjää hyvin. Haitta puolena on tuo lihominen, jota yritämme hillitä light-ruualla ja pienemmällä annoskoolla.

Ei välttämättä auta.

Sun pitää silti osata kouluttaa se koira.
Sitäpaitsi sun koira on vielä niin nuori, pentumaisuuden ja 'murkkuiän' piikkiin menee paljon, joten en voi kyllin korostaa sitä koulutuksen osuutta.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä