Hae Anna.fi-sivustolta

Koiran aktivointi!

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä Aktiivisen koiran emäntä, 24.05.2007.

1. Erika Vierailija

Olin juuri itsekin pentuni kanssa pentukurssilla ja siellä puhuttiin aktivoinnista. Sieltä tuli paljon ehdotuksia ja olen itsekin muutamaa kokeillut. Tässä ainakin yksi: Ota vaikka juuston tai makkaran palasia ja leikkaat ne pieniksi palasiksi. Sen jälkeen menet pesemään kädet hyvin, niin ettei niihin jää hajuja. Sen jälkeen hierot herkun palaa peukaloosi, sanot koiraalle missä peukku?, koira saa aivo toimintaa, kun haistelee kaikki sormet, kunnes päättyy peukaloon ja saa herkun. Tuota sitten toistetaan monta kertaa ja vaihdetaan eri sormiin ja tehdään molemmilla käsillä. Minusta todella hyvä idea ja itse ei tarvi vaivautua tekemään mitään, voi vaan maata sohvalla. Toivottavasti tämä oli hyödyllinen tapa! =)

2. Koiran emäntä Vierailija

Meidän Australian labradoodle osaa: istu, maahan, tassu, käsi (tökkää kättä nenällään), autoon, hop ( hyppää esteen yli), kengu (toisella nimellä kerjää), päng (esittää kuollutta), läpi ( pujoittelee jalkojen läpi), uu (kiertää itsenäisesti esineen), opetetaan just hyppynarulla hyppelyä, jätä, kieri, ympäri ( pujoittelee kaksikon jalkojen välistä.), loiki (riemuhyppely)....

Erinomainen kirja on myös 101 koiratemppua.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri