Koiran kanssa harrastamaan hölkkäämistä.Mitä ottaa huomioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jelp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jelp

Vieras
Miten kannattaa aloittaa juoksuharrastus koiran kanssa,ettei koiran paikat kipeydy tms.? Koira on kyllä hyväkuntoinen mutta tuollaista yhtäjaksoista,tasaista juoksemista emme ole harjoitelleet ja kai se aika tavalla rasittavampaa koiralle.

Kuinka nopeasti edetä pidempiin lenkkeihin? Kuinak paljon lepopäiviä tms.?

Jep, eli jos koira saa juosta pientareella ja askellajina on ravi (ja koira on normipainoinen) niin kyllä sä hyydyt ennen koiraa :)

Koira saa juosta ihmisen vierellä vaikka joka pöivä tunnin, ei se koiralle ole sinänsä mikään rasitus.

jep se on silleen että jso koira voi juosta pientareella eikä asfaltilla ettei polkuanturat kulu niin sinä väsähdät ennen koiraa jos koira on normaali painoinen eikä lonkka,selkä tai kyynäspää vikoja ole, mutta ei kannata ehkä lähteä juoksemaan/hölkkäämään heti 4km lenkkilä, itse aloittelin silleen että kävelin jonkun 10-20min ja sitten juooksin/hölkkäsin 30min-1t tai ihan miten ite jaksaa mutta tolleen minä tein viikon verran ja tietysti sitten loppu veryttelyt, eli käveltiin n.10min juoksun/hölkän jälkeen. ja sitte seuraavalla viikolla taas vähän pintepään ja pitenpää.

Ja muista että alle puolitoistavuotiasta koiraa ei saa juoksuttaa eikä lenkittää pyörällä. Sama pätee tietysti vanhoihin koiriin. Kävele jos koira alkaa hyytyä, kyllä sen huomaa jos meinaa jäädä jälkeen tai vauhti hidastuu.

kiitos neuvoista.Koirani on tosiaan yli 2v,normaalipainoinen/-rakenteinen bc ja tosiaankin uskon,että minä hyydyn ennen tuota koiraa.Halusin vaan varmistaa etten tee mitään peruuttamatonta,kun nyt lähden harrastamaan juoksemista sen kanssa.