K
koiran omistaja
Vieras
Itsellä vajaa vuosikas koira jota olen yrittänyt kouluttaa yhteiskuntakelpoiseksi parhaani mukaan. Etenkin alussa luin paljon ja otin oppia Tuija Kaimion "Pennun kasvatus"-kirjasta jossa neuvotaan että koiraa ei tartteis fyysisesti kurittaa kun tekee väärin vaan vahvistetaan positiiviseti kun koira tekee oikein. Esim. jos koira hyppii käännetään selkä ja ei huomioida koiraa ja sit kun on tassut maassa palkitaan.
No nyt olen sit ollut "koirakoulussa" tuon koiruuden kanssa ja siellä puolestaan ohjeeksi on annettu ravakasti läimäyttää hihnalla jos koira esim riekkuu. Ja ruualla palkitsemisestakin tuli vähän sellanen olo ettei ole kovin suotavaa kun se koira ei sit muuten tottele jos sitä ei sillä makupalalla palkitse.
Vähän tuli itelle sellanen olo että mitähän tuosa uskois ja miten sitä koiraa pitäis oikein kouluttaa. Niin ja eka koira siis kyseessä.
No nyt olen sit ollut "koirakoulussa" tuon koiruuden kanssa ja siellä puolestaan ohjeeksi on annettu ravakasti läimäyttää hihnalla jos koira esim riekkuu. Ja ruualla palkitsemisestakin tuli vähän sellanen olo ettei ole kovin suotavaa kun se koira ei sit muuten tottele jos sitä ei sillä makupalalla palkitse.
Vähän tuli itelle sellanen olo että mitähän tuosa uskois ja miten sitä koiraa pitäis oikein kouluttaa. Niin ja eka koira siis kyseessä.