Koiran kuono turvonnut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
11v tiibetinspanieli siis kyseessä. Herätti meidät viideltä aamuyöllä, kun itkeskeli sängyn vieressä. Ensin ei tajuttu että mikä on, mutta sitten huomattiin, että kuono on turvoksissa. Hengitys normaalia ja sydän löi normaalisti ja silmätkin näytti ihan normaaleilta. Kuonoa selvästi kutitti ja koira käyttäytyi samoin kuin joskus, kun sitä on pistänyt ampiainen kuonoon.

Aamulla soitin eläinlääkärille ja sanoi, että joko allerginen reaktio tai mahdollisesti joku (mikä?) purrut. Itse mietin hämähäkkiä tai juoksujalkaista. Vaihtoehdot tässä kohtaa vuotta aika vähissä, kun ei ole amppareitakaan.

Kyypakkaus on annettu ja eläinlääkäri sanoi, että jos näyttää tarpeelliselta niin illalla voi käydä hakemassa kortisonipiikin. Koira vaikuttaa kohtalaisen normaalilta, mutta välillä kihnuttaa kuonoaan mattoon ja ravistelee päätään aika ajoin. Kova kiire oli lenkille ja tehnyt asiansa normaalisti ja on ihan terhakan oloinen.

Olisitteko huolissaan? Aika monta ketjua löytyy googlella aiheesta, mutta tein oman.

[QUOTE="vieras";22325316]Voi raukka, toivottavasti paranee pian :([/QUOTE]

On kyllä aika reppana. Nyt tosiaan jo 11v mutta joskus alle 1v ikäisenä sitä pisti ampiainen ja käytös oli tuollaista samanlaista. :(

[QUOTE="vieras";22325331]Onko hampaat kunnossa, ettei olisi mikään tulehdus? Kipeä tuntuu olevan, kenties eläinlääkäri voisi katsoa sitä jos tietäisi sitten missä on vikaa[/QUOTE]

En usko itse hampaisiin ja eläinlääkärikin sanoi, että ei usko. Koiralta on poistettu melkein kaikki hampaat ja jäljellä olevien pitäisi olla kondiksessa ja eläinlääkäri sanoi, että olisi kylläkipeä jos siellä olisi tulehtunut hammas. Plus että turvotus olisi toispuoleista eikä symmetristä.

Mun edesmennyt koiravanhuus teloi itseään pari kertaa aika ikävästi kompuroimalla. Tai sitten jos se kääntyi pikasesti katsomaan taaksepäin, ni saattoi kopauttaa kuononsa huonekaluihin. :( Mutta se nyt oli aina tohelo. :D

Yhteistyössä