Koiran lopetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kat"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kat"

Vieras
En tiedä miksi kirjoitan, kait etsin hyväksyntää teolleni.
Mutta kertokaa ihmeessä teenkö mielestänne väärin...

Minulla on 11 v vanha koira. Joka on aina ollut pikkuisen arvaamaton, purrut mm
liikkuvia lapsia. Haukkuu ja yrittää pysäyttää autot, eli lenkillä en voi koiran kans
käydä. En enää vuosiin....
Kotona se pyrkii olemaan "pomo" kun meillä ei miestä täällä ole.

Olen perhepäivähoitaja ja lapsien tullessa tämä ihana vanhus haluaa tulla kaitsemaan lapsia mutta auta armias jos ne hoitaa hiukan "lujemmin", koira ärähtää. Mutta paikastaan ei luovu.... Vielä ei ole purrut.

Autot jos ajaa ohitse ( talon) koira aloittaa hirveän haukkumisen. ( Sisällä)
haukkuu jokaisen oven aukaisun, myös kotiväen.

Koira pissaa alleen nukkuessaan...

Yksin jäädessään hakee huomiota sillä että pissaa sängyt. ( iso koira, ei pieni pissa,...)
Ja kun meillä on lisäksi toinen koira ja kissa, tämä merkkaamis vimma on valmis. Muut pissaa kun toinenkin. Tottakai se on merkattava!!!!!

Koira osaa avata ovet jos lukitsen sen yhteen huoneeseen.

Nyt olen saanut tarpeekseni ja kerroin lapsille lopetus päätöksestä, koko yö oli yhtä itkua. Ja sitähän se oli itsellenikin....

Onko päätökseni koirasta luopua liian heppoinen? Pitäisikö minun yrittää vielä????

Oletko kokeillut antaa koiraa pois? Sanot etsiväsi sille loppuelämän eläkekotia, jossa on kokenut ja päättäväinen omistaja? Varmasti joku koiran ottaisi. Apulaan vaan ilmoitusta!

11-vee on isoksi koiraksi jo vanha. En tiedä lähtisinkö stressaamaan noin vanhaa koiraa enää uudella kodilla, kun vaikuttaa muutenkin melko epävakaalta tapaukselta. Ei kuulosta myöskään siltä, että nauttisi varsinaisesti elämästä, koska jostain ongelmista tuo pissaaminen nukkuessa ja merkkaaminen kertoo.

Eli itsekin koiranomistajana veisin piikille, mutta jos se on liian kova pala, niin sitten etsimään uutta kotia.

• Tykkää
Reactions: Pinki
mun mielipide on että jos koira puree ketä tahansa niin se kuuluu lopettaa ja toinen pointti että kun on jo noinkin vanhakin. se ei ole kun hetken kysymys koska puree ja kovasti niitä lapsia vaikkakin ymmärsin että lapset kuitenkin tykkää koirasta.

mun mielestä ei olis pitäny kertoa lapsille vaan kertoa että koira lähtee vaikka toiseen kotiin tai sitten että koira sairastui ja kuoli sairauteen.

meillä itsellä oli noin 8 vuotta sitten koira joka sairastui ja lopetti syömisen sairauden vuoksi. emme kertoneet lapsillemme että sai piikin vaan että kuoli lääkäri reissulla. ole hienovarainen lasten kanssa ja korjaa vaikka kertomustasi.

mun mielipide on että jos koira puree ketä tahansa niin se kuuluu lopettaa ja toinen pointti että kun on jo noinkin vanhakin. se ei ole kun hetken kysymys koska puree ja kovasti niitä lapsia vaikkakin ymmärsin että lapset kuitenkin tykkää koirasta.

mun mielestä ei olis pitäny kertoa lapsille vaan kertoa että koira lähtee vaikka toiseen kotiin tai sitten että koira sairastui ja kuoli sairauteen.

meillä itsellä oli noin 8 vuotta sitten koira joka sairastui ja lopetti syömisen sairauden vuoksi. emme kertoneet lapsillemme että sai piikin vaan että kuoli lääkäri reissulla. ole hienovarainen lasten kanssa ja korjaa vaikka kertomustasi.
kyllä lapsille pitää kertoa totuus. se on niitä elämän tosiasioita, jotka ei kaunistelemalla parane. joutuvat kuitenkin kohtaamaan tällaisia totuuksia usein

Kyl mäkin veisin piikille. Mullakin kaksi koiraa ja ymmärrän kyl ettei tilanne ole kiva mut jos sulla on vielä hoitolapsia niin ei olisi kovin mieltä ylentävää soittaa niiden kotiin ja kertoa et koir on repinyt puol naama irti lapselta. Saisit vielä haasteen asiasta.

Koira kuulostaa muutenkin sellaiselta ettei sillä ole kaikki ihan vyvin joten ehkä se lopetuspäätös on paras mitä voit sille tarjota.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24814448:
kyllä lapsille pitää kertoa totuus. se on niitä elämän tosiasioita, jotka ei kaunistelemalla parane. joutuvat kuitenkin kohtaamaan tällaisia totuuksia usein

Ihan samaa mieltä. Tollanen vanhempien kaunsitelu ja huijaaminen vei kaverini aikanaan mielisairaalaan kun alkoi tajuta asioita, toki oli siis vakavammasta asiasta kyse kun koiran lopetuksesta. Mutta itse olen päättänyt et lapsille kerrotaan aina totuus, se ei ole tyhmiä!

[QUOTE="hella";24814385]Oletko kokeillut antaa koiraa pois? Sanot etsiväsi sille loppuelämän eläkekotia, jossa on kokenut ja päättäväinen omistaja? Varmasti joku koiran ottaisi. Apulaan vaan ilmoitusta![/QUOTE]

Ei missään nimessä. Luitko yhtään, mitä ap kirjoitti aloitusviestiin? :eek:

Ap, teet ihan oikean ratkaisun :hug:

Oikea päästös :) me kans lopetettiin meijän 12 vuotias koiramummo, kun alkoi tekemään sisälle just nukkuessaan ja pidätyskyky meni kokonaan... ei se oo enää koiran elämää.. ehkä munuaisissa jo vikaa, mut ei enää tutkittu.

Jos ihan suoraan puhutaan, niin koirasi kärsii. Stressitaso on niin suuri, eikä asialle ole tehty mitään.
Kiertoon en koiraa laittaisi, koska sama käytös jatkuisi sielläkin ja lisäksi lisää stressiä tuo uusi ympäristö uusilla ihmisillä. Tämä taas voi laukaista uusia ongelmia koiralle.

Ainoa järkevä sekä inhimillinen päätös on viedä koira piikille. Älä pitkitä asiaa enää enempää.

Itsellänikin on koiria 2. Niiden lopettaminen sitten joskus on kova pala myös koko perheelle, tietysti. Mutta en hetkeäkään miettisi omia tai lasten tunteita jos koira kärsisi. Ei sen varjolla saa pitkittää eläimen tuskaa.

Oikea päätös. Koira on tosiaan vanha ja noita ongelmia ei oikein enää kannata lähteä yrittämään kitkeä pois :( Lopetuspäätös ei ole helppo mutta noin vanhalle koiralle se on jo oikea päätös.

Yhteistyössä