Koiran pentuvaihe ja työt, kertokaas!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Kertokaas te jotka olette ottaneet pentukoiran, että miten ihmeessä ensimmäiset kuukaudet ovat menneet jos olette olleet töissä?

Vai eikö pentua pitäisi ottaa jos kukaan ei ole kotona päivisin?

ITselläni kokemusta vain aikuisesta koirasta, joten tällainen mietityttää kun koirahanketta valmiiksi mietin....

PItääkö idea siis totaalisesti haudata...

Ainakin lomaa ,kun pentu kotiutuu..suosittelen =)
Sitten, kun työt kutsuu niin jättäisin pennun mahdollisimman pieneen vähän tuhottavaan paikkaan. Leluja, luita ,tekemistä tarjolle!
Meidän nuorimmainen koiruus pesätti poissaollessamme keittiössä(muovimatto, helppo pestä ;) )

Meidän koiruus kun tuli pentuna meille olin eka viikon kokonaan kotona (oli kyllä pääsiäispyhiä ym siinä) sit sen jälkeen tehtiin niin et ukon kanssa toinen meistä oli aamuvuorossa ja toinen iltavuorossa ja pentu oli maks 2tuntia yksin varmaan ekat 6viikkoa ainakin. Toki tiedän et kaikilla ei ole niin hyvä tuuri et pystyis työvuoroja koiranpennuntakia fiksaamaan, meillä oli sillon :-)

Kyllä pennun voi ottaa, mutta sisäsiisteysopetus kestää. Kesälomalla on hyvä ottaa koira, jolloin on 4 viikkoa aikaa jo opettaa koira tekemään tarpeet ulos. Sisäsiistiksi koira oppii täysin kuitenkin n. 5 kk iässä. Kyllä pentu pitää heti pienestä asti opettaa yksin oloon, aluksi tietysti pieniä aikoja. Meillä on 14 viikon ikäinen pentu. Meille tosin koiran ottaminen oli helppoa, kun opiskellaan ja oli lyhyitä päiviä nyt ennen kesälomaa ja kesällä ollaan kotona.

Pentu pitää ottaa silloin kun sille on aikaa!!!

Edesvastuutonta hakea pentu ja seuraavana aamuna ite meet töihin.
Ainakin reilu viikko lomaa ja siinä samalla opetat koiravauvaaa pisulle ulos ym.

Ja kun lähdet töihin niin eteisen lattialle sanomalehtiä isot kasat, saa käydä siinä päivän päälle pisulla jos on tarvis.

Mulla on onneksi olleet sellaiset työt että ruokatunnilla olen päässyt käymään kotiin ja ulkoiluttanut & ruokkinut pennun.

Sit kun on isompi niin on viihytynyt tarhassa hyvin meidän työajat.

Mulla on ollut 3 tanskandoggia ja 1 sakemanni, joten voin sanoa että kokemusta on! =)

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Kertokaas te jotka olette ottaneet pentukoiran, että miten ihmeessä ensimmäiset kuukaudet ovat menneet jos olette olleet töissä?

Vai eikö pentua pitäisi ottaa jos kukaan ei ole kotona päivisin?

ITselläni kokemusta vain aikuisesta koirasta, joten tällainen mietityttää kun koirahanketta valmiiksi mietin....

PItääkö idea siis totaalisesti haudata...

No pitäähän sen saada ruokakin 3-4 kertaa päivässä, eli ei pentu voi olla 8 tuntia kotona kenenkään käymättä.
Jos voi sumplia työvuorot niin, että ruokiksella tai muuten ruokinnat onnistuu, niin voi jatkaa harkitsemista.
Itsellä oli vain yksi vapaapäivä kun oman koirani otin. Mies kävi hoitamassa päiväruokinnan ja väliajat oli pentu boxissa ilman yhtäkään pissa/kakkavahinkoa.

No mulla on kesälomaa viikko tänä kesänä joten olisikohan ihan mahdotonta siis hankkia koiraa..
Miehellä kylläkin 4 viikkoa joten sitten voitaisiin aika hyvin sumplia niitä...

No mulla on kesälomaa viikko tänä kesänä joten olisikohan ihan mahdotonta siis hankkia koiraa..

No mitenkäs sit muuten ilman lomia, pystyttekö käymään ruokiksella kotona vai pitäisikö pennun olla tyyliin 8 tuntia yksin?

Alkuperäinen kirjoittaja tepa:

No mitenkäs sit muuten ilman lomia, pystyttekö käymään ruokiksella kotona vai pitäisikö pennun olla tyyliin 8 tuntia yksin?

Kyllä mies kykenee käymään.
Kertokaas vielä noista lonkista...

Ymmärsin että A/A lonkat on hyvät, mutta mites B/B ?
Jos emällä vaikka a/a ja isällä b/b..

Jos se kasvattaja miltä pennun ostat ei osaa kertoa noita lonkkajuttuja niin ei kannata sieltä ostaa!!!

Meillä on aina saatu niin hyvät ohjeet ja tiedot ettei ole muualta tarvinut tietoa hakea!
Se kuuluu kasvattajan velvollisuuksiin että kertoo nuo jutut ennen pennun ostamista!

Soita sille ja kysy näitä asioita mitkä mietityttää!!

Alkuperäinen kirjoittaja piippi:
Jos se kasvattaja miltä pennun ostat ei osaa kertoa noita lonkkajuttuja niin ei kannata sieltä ostaa!!!

Meillä on aina saatu niin hyvät ohjeet ja tiedot ettei ole muualta tarvinut tietoa hakea!
Se kuuluu kasvattajan velvollisuuksiin että kertoo nuo jutut ennen pennun ostamista!

Liekö aapeellä vielä edes asia niin pitkällä että on keskustellutkaan kasvattajan kanssa....? Jos kerran pennun hankinta vielä harkinnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja mäpä:
Alkuperäinen kirjoittaja piippi:

Liekö aapeellä vielä edes asia niin pitkällä että on keskustellutkaan kasvattajan kanssa....? Jos kerran pennun hankinta vielä harkinnassa.

Juuri näin, eli en siis ole vielä puhunut ainoankaan kasvattajan kanssa asiasta! :)