Koiran petivaatteiden peseminen muun pyykin seassa vai ei? Hjälp!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dogMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dogMama

Vieras
Laitoin muun perheen lakapyykkiä pesukoneeseen ja samaan satsiin myös koiran petivaatteet ( koiralla on sänky johon vaihdan joka viikko tyynyliinan ja pussilakanan ) ja olin laittavani koneen 95 asteeseen. Nyt kuitenkin kävin kodinhoitohuoneessa ja huomasin että kone on 60 asteessa. Tässä mietin pitääkö kone pysähtymisen jälkeen laittaa 95 asteeseen uudestaan eli pestä koko satsi uudelleen vai onko ok pestä koirankin lakanat noiden meidän seassa 60 asteessa? Nolottaa kysyä mutta Ei kai siitä nyt mitään tartu? :D Koira on sisäkoira ja madotetaan yms. rokotetaan ajallaan..

Jos joku viitsii vastata niin nöyrästi kiitän näin etukäteen.

Minä pesen koirien fleeceviltit kyllä lakanapyykin tai ulkovaatteiden/lenkkareiden seassa. Koskaan en oo huomannu tästä mitään haittaa olevan, noista kun ei edes lähde karvaa.

Ei ne koiran lakanat sen likaisempia ole kuin se turkki, mitä oletettavasti silität. Pesetkö sen jälkeen kädet 95:ssä ;)? Mä en pese koiran vaatteita tai petivaatteita muun pyykin kanssa siksi, että niistä lähtee tolkuttomasti karvaa irti. Toisin sanoen, sen jälkeen ne lakanatkin on karvassa.

No itse en pese eläinten petivaatteita omien vaatteideni kanssa. Ja samasta syystä, että sitten niissä muissa vaatteissakin on sitä karvaa enemmän, kun koneeseen laitettaessa... Mutta tuo 95 astetta on liioittelua, sillä tosiaan, se koira elää ja on siellä tiedän kanssa, eli kyllä te kaikki ne pöpöt sitten olette siltä saaneet, jos olette jotakin saadaksenne.

Mä pesen kaikki sekasin niin eläinten ku ihmistenkin ja kuivuri hoitaa sitten irtokarvat ym ja ei olla vielä ainakaan tämän 10 vuoden lemmikki elämän aikana sairastuttu saati kuoltu siihen =D pyöriihän nuo elukat muutenki koko ajan samoissa paikoissa ja sohvissa ym. kuin ihmisetkin niin tuskin niiden pedeissäkään mitään kuolemaa aiheuttavaa on ;)

Älkää nyt järkyttykö, mutta.. Meillä pikkuiset koirat eivät ole ikinä missään omassa petissään pysyneet. Siinä ne nukkuu yönsä milloin meidän selässä, milloin nilkassa, joskus tyynylläkin. Eli ihan meidän kanssa, meidän petissä, samoilla lakanoilla. Vaihdan petivaatteet parin viikon välein, tyynyliinat välillä tiheämmin. Ei ole ikinä mitään tarttunut, paitsi ehkä karvaa :D

En pese samalla kertaa koiran petivaatteita, koska noista lähtee niin paljon karvaa ja aina turkin mukana kulkeutuu hiekkaa ym. koirien petiin. Meillä koirat ei myöskään pääse sohville tai makuuhuoneisiinkaan.

Meillä koira nukkuu omassa pesässään ( iso paksu koiran pesä jossa myöskin petivaatteet sun muut =) ) tai sohvalla.. Sänkyyn ei pääse tai edes yritä nukkumaan tulla. Pesen koiran lakanat samassa meidän muiden petivaatteiden kanssa, silloin siis kun ei ole muuta pyykkiä ja ihan 60 pesen.. muuten koiran lakanat menee esim. siivousliinojen yms. kanssa samaan pesuun..en pidä koiraa saastaisena olentona joten ei oo meillä niin tarkkaa, Mut en mäkään esim. alusvaatteiden kanssa laita karvaisen kaverin petivehkeitä pesuun :D

Yhteistyössä