Koiran tehoste rokotus myöhässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huonokoiranomistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huonokoiranomistaja

Vieras
Eli koiralleni on annettu perus rokotteet "pentuna" ja jostain kumman syystä ne unohdettiin antaa sen 3 vuoden kuluttua. Eli eikö ne olisi pitänyt antaa about 3-4 vuotiaana ? Koiran rokotus lappunen on kaiken lisäksi hävinnyt ja koira on tällä hetkellä 5 vuotias. Mites nyt ? Pitääkö rokotus ohjelma aloittaa alusta ? Ja jos koira rokotettaisiin, niin olisiko se täysin rokotettu vasta vuoden päästä eli silloin kun koira on noin 6 vuotias ? Ja ei tarvitse tulla tähän haukkumaan, nimittäin tiedän olevani huono koiran omistaja ja tiedän virheeni ! Ja selitys tähän on se, että isäni kävi koiran rokottamassa silloin ja antoi rokotus paperit minulle. Ja olin silloin 14 vuotias ja älyttömän huolimaton lapsi, eli luultavasti heitin sen roskiin koska "ei sitä tarvitse".

Et ole huono koiranomistaja, sattuuhan tuota. Moni jättää esim. vanhan koiran tietoisesti rokottamatta. Vie eläinlääkäriin niin koira saa tarvittavat rokotteet. Jokin aika vaaditaan rokotussuojan saamiseksi esim. näyttelyiden ja kokeiden kannalta kun rokotukset olivat menneet umpeen, mutta kyse on varmasti viikoista -ei vuosista.

Riippuu miten roikkuu. Suositus nykyiseltään olisi:
12vk pennulle kolmoisrokote
16vk pennulle tehoste kolmoisrokotteesta
18vk pennulle rabies

Itse vien mielummin
3kk pentu kolmoisrokote
4kk pentu kolmoisrokete + rabies

Alle 1v koiralle rokotukset ovat voimassa vuoden. Elikäs siinä 1v 4kk pitää rokottaa uudelleen. Tämän jälkeen rokotukset ovat voimassa kolme vuotta.

Yhteistyössä