Koirankarvaa navassa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olin äsken lähdössä suihkuun. Napaa on kutissut tänään, joten päätin kurkata että mikä ihme siinä kutittaa, kun ei millään mene ohi. Huomasin, että navasta pilkisti kaksi mustaa koirankarvaa! Nyppäisin ne pois, ja kun uskaltauduin "rullaamaan" napaa hieman, niin navasta ilmestyi pari uutta karvaa. Nyt mietin, että onkohan tulla syvällä vielä lisää?? Karvat oli kuitenkin nelisen senttiä pitkiä. Kutina kyllä helpotti kun otin nuo pois.... Ja omasta koirasta ovat varmasti peräisin.

Pitää varmaan varata terveyskeskukseen navanpuhdistusaika. :( Saakohan sellaisen edes....

Jahas, eli ilmeisesti olen ainoa, jolla tätä ongelmaa on. Ehkä se on ihan hyvä juttu sitten (y)(y)

Lueskelin navasta lisää. Mulle opetettiin pienenä, että napaa ei saa ronkkia, mutta ilmeisesti tuo on ollut väärää tietoa.

Pakko varata aika navanpuhdistukseen. En usko että kotikonstit riittää. Hävettää jo valmiiksi.

Suihkuttele lämpimällä vedellä, pyöritä pyyhkeen kulmalla/vanupuikolla moskat irti ja lopuksi desinfiointiainetta napaan. Anna vaikuttaa ja kuivaa hyvin. Jos on monihyväinen onkalo, hiustenkuivaajalla tuulettaen kuivaa varmasti. Kostea napa voi tulehtua tai saada ikävän sienen.

Ja kyllä napa pitää pestä ja kuivata, mutta sitä ei saa kaivaa tekemisen puutteessa.

Yhteistyössä