Koiranpennun sopeutuminen

02.02.2009
202
0
16
Harkitsemme "vanhemman" pennun eli 5kk ikäisen pennun ottamista aikuiselle koirallemme kaveriksi ja nyt kuitenkin mietityttää kuinkahan pentu mahtaa sopeutua meille, kun on jo leimautunut nykyisen perheensä koiriin..

Oisko täällä kellään kokemusta vastaavasta? Kuinka kauan soputuminen kesti vai sopeutuiko lainkaan?

Ajattelimme ottaa pennun hiihtoloman aikaan, jos se vaikka ulvoo päivin öin..ja muutenkin ollaan sitten 24/7 seurana ja valvomassa koiramme suhtautumista tulokkaaseen

Koirat tottuu ja sopeutuu yleensä nopeaan ja varsinkin kun on toinen koira kaverina. Meillä on tollanen lainakoira aina välillä (2vuotias) ja sil ei eka kerralla menny ku yks yö,ni se oli jo ku kotonaan :heart:
Ja 5kk:den ikäinen on viel niin pentu,et enempi luulen et teän vanhempi koira tarvii sopeutumis aikaa =)

Mymmyryy, onnea uudesta perheenjäsenestä :flower: Bullmastiffit on niin ihania :heart: voin vaan kuvitella kuinka suloinen tuo pentunne on!

Oon tässä miettinyt että pentuhan tuo tosiaan vielä on ja vaikeampaa se on meidän nykyiselle koiralle kaiketi, vaikka tulevaisuudessa varmasti parempi, meillä ollut aina kaksi koiraa perheessä ja kun tuo rw-poitsumme jäi aika nuorena yksin, kahden vanhan narttumme poistuttua perä perää paremmille metsästysmaille (toinen profiilissa), niin on se jotenkin surku, en tiedä kärsiikö itse yksinelostaan nelijalkaisena perheenjäsenenä, mutta meistä tuntuu orvolta kun karvaisia lapsia on vaan yksi ;)
Kiitos vastanneille !
Meillä on nyt viikonloppu aikaa miettiä asiaa, joten otan vastaa mielelläni kokemuksia ja kommentejanne asiasta =)

Alkuperäinen kirjoittaja Duunarin eukko:
Mymmyryy, onnea uudesta perheenjäsenestä :flower: Bullmastiffit on niin ihania :heart: voin vaan kuvitella kuinka suloinen tuo pentunne on!

Oon tässä miettinyt että pentuhan tuo tosiaan vielä on ja vaikeampaa se on meidän nykyiselle koiralle kaiketi, vaikka tulevaisuudessa varmasti parempi, meillä ollut aina kaksi koiraa perheessä ja kun tuo rw-poitsumme jäi aika nuorena yksin, kahden vanhan narttumme poistuttua perä perää paremmille metsästysmaille (toinen profiilissa), niin on se jotenkin surku, en tiedä kärsiikö itse yksinelostaan nelijalkaisena perheenjäsenenä, mutta meistä tuntuu orvolta kun karvaisia lapsia on vaan yksi ;)
Kiitos vastanneille !
Meillä on nyt viikonloppu aikaa miettiä asiaa, joten otan vastaa mielelläni kokemuksia ja kommentejanne asiasta =)

mäkin oon sitä mieltä et koiria pitäs aina olla kaks. Meidänki sessu on niin masentunu yksinään,mut viel ei oo löydetty sopivaa toista koiraa ihan ikiomaks,ni joutuu toi koira tyytyyn satunnaisiin tapaamisiin lainakoiran kans.

Meille tuli 6kk:n ikäinen beagle. Ja suurin homma oli saada se sopeutumaan IHMISIIN kun ei ollut oikeastaan ollut kenenkään kanssa tekemisissä, ainoastaan tarhassa toisten koirien. Meidän koirien kanssa homma pelasi heti.

Yhteistyössä