Koiranpentu ei juo tarpeeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

WompaTiger

Aktiivinen jäsen
05.06.2008
4 305
0
36
Tuntuu että tuo meen penikka ei juo tarpeeksi, kun on nämä kuumat kelit. Oon sitten sortunut vaihtamaan raikkaan veden miljoona kertaa päivässä ja läpsyttelemään vettä kovasti maanitellen.. :whistle: Tuntuu ettei se enää pissaakaan kuin pieniä liruja vaan. Kai se silti tarpeeksi saa, kun ei mitenkään nuutunut ole. Hassua miten ylihysteeriseksi sitä joskus heittäytyy. Sanokaa nyt mulle että se juo kyllä tarpeeksi jos ei ole uupunut, tai mä alan juottaa sitä ruiskulla. :D

Alkuperäinen kirjoittaja :
annatko ruuan turvotettuna vai ihan kuivana. raksut kannattaa aina turvottaa vedessä.

Kuivana. Kuumalla ilmalla kun menet turvottamaan naksut niin ne alkaa välittömästi käymään ja pilaantuvat jos seisovat hetkenkin kupissa. Eläinlääkärin suosituksesta ja omaa koiraani kuunnellen (meillä ei ikinä ole turvotetut nappulat kelvanneet yhdellekkään koiralle) annan kuivana, kuten olen antanut jo pikkupennulle. Raikasta vettä on tietenkin aina saatavilla ja uloste on ollut normaalia, ei mitenkään kovaa tai kuivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Lisää veteen nutrisal plus juoma jauhetta jotta koira pysyy kunnossa. Tuota saa mm. apteekista.

Kiitos! Tätä täytyykin hakea. Voi sitten antaa kun ulkoillaan ja käydään esim. rannalla leikkimäsä, niin riehumisen päätteeksi vähän "vahvempaa" vettä.

Tuo juomajauhe on lähinnä sairaalle/ripuloivalle koiralle. Eiköhän koira ite tiedä koska on jano. Niin kauvan kun pissaa ja kakkaa normisti, niin ihan ok. Jos lakkaa kakkaamasta ja syömästä/juomasta niin sitten lääkäriin.

Yhteistyössä