koirien tatuoinnista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja, kiitos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja, kiitos!

Vieras
äitini erosi miehestään,ja heillä oli yhteinen pieni sekarotunen hauva..koira on tatuoitu.mies vei koiran mennessään,vaikka koira oli ns.äitini..äitini ei ole koiraa nähnyt sen jälkeen ja pelkää pahoin,ett ex-miehensä on tahalleen käynyt lopettamassa koira..tiätääkö kukaan laittaako eläinlääkäri ylös(esim.johku rekisteriin)jos koiralla on tatuointi numero,mutta ei ole ns.rotukoira?kiitos valmiiksi

Kyllä sen numeron pitäisi jossakin ylhäällä olla, juurikin esimerkiksi eläilääkärillä. Kun muistaakseni sen rekisteröinnin yhteydessä, minne ne tiedot sitten meneekin, niin siinä on tieto myös omistajasta. Onko äidilläsi ns. rokotuskirjaa koirastaan? Siinäkin saattaisi olla se rekisterinumero.

Mun koira on rotukoira ja sillä on "rekisterinumero" korvaan tatuoituna. Koskaan eläinlääkäri ei ole reagoinut siihen numeroon millään tavalla. Tieto on kyllä yhden eläinläkäriaseman tietojärjestelmässä rokotuskirjan perusteella, mutta eläinlääkäriasemia ainakin täällä pk-seudulla on useita. Siitä olen melko vakuuttunut, että eläinlääkäriasema ei lähetä esim Kennelliittoon tietoa, kun tulee aika lopettaa tuo meidän mammutti. Eikä multa ole koskaan - kun olen joutunut viemään lemmikkejäni lopetettavaksi - millään tavalla varmistettu, olenko edes kyseisen eläimen omistaja.

Todella ikävä tilanne äidilläsi, sillä voi olla hyvinkin vaikeaa selvittää, mitä koiralle on tapahtunut. Se tatuointi on lähinnä sitä varten, että jos koira karkaa, omistaja löydetään sen tatuoinnin perusteella.

Mulla oli kaksi sekarotusta tatuoitua koiraa. Ekan ku lopetutin ja soitin kennelliittoon että koira on lopetettu että voi poistaa tai merkata rekisteriin, niin se nainen vaan sano ettei poisteta eikä merkkailla. Eli ei sitä varmaan sen numeron perusteella tiiä. Mut sen numeron perusteella sun äiti voi vaatia koiraa itelleen kun se kerta sillä numerolla on hänelle rekisteröity. Jos siis koira olis elossa.

Mutta hei... mitä sä tarkoitit sillä, että koira on "ns. äitini"? Mua siis hämää tuo ns. Jos äitisi on koiran omistaja ja äitisi mies vei koiran luvatta mennessään, niin ei muuta kuin rikosilmoitusta peliin. Jos mun exä veis mun koirani eikä suostuisi sitä palauttamaan, ihan varmasti pistäisin kaikki koneistot pyörimään, mitä vaan ikinä keksisin. Ja ihan ekana tekisin rikosilmoituksen koiran varastamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Mulla oli kaksi sekarotusta tatuoitua koiraa. Ekan ku lopetutin ja soitin kennelliittoon että koira on lopetettu että voi poistaa tai merkata rekisteriin, niin se nainen vaan sano ettei poisteta eikä merkkailla. Eli ei sitä varmaan sen numeron perusteella tiiä. Mut sen numeron perusteella sun äiti voi vaatia koiraa itelleen kun se kerta sillä numerolla on hänelle rekisteröity. Jos siis koira olis elossa.
Kiitos sulle tiedosta!toivottavasti jippu löytyisi elossa...

Yhteistyössä