Kokemukseni Zoelystä

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Minulle koitui Zoelystä lukuisia sivuvaikutuksia (söin pillereitä n. 9 kk) :

- runsasta hiustenlähtöä ja haurastuneet kynnet
- limakalvojen (etenkin genitaalialueen) kuivumista
- silminnähtävää turvotusta ja vatsan jatkuva jännittyneisyys / kiristys
- kuukautisvuoto alkuun loppuvuodon oloista, tummaa, sitten kuukautiset jäivät pois
- alapään voimakas, epämiellyttävä haju
- voimakas hieneritys
- virtsatietulehdus sekä emätintulehdus (johtui limakalvojen kuivuudesta), oireet jatkuvat yhä
melkein kuukautta pillereiden syönnin lopettamisen jälkeen, vaikka ovat onneksi jo hieman helpottaneet
- lievää virtsankarkailua
Minulle Zoelyn 24+4 -rytmi ei sopinut laisinkaan. Gynekologini kysyy valmistajalta, voiko Zoelyä syödä 21+7 -rytmillä, joka kuulemma saattaisi parantaa mahdollisuutta, että kuukautiset tulisivat.
Havahduin vasta virtsatietulehduksen kohdalla, kun antibiootit eivät poistaneet oireita, että jokin on pielessä. Jos kellään on epäselvä tai itsepintainen virtsatietulehdus tai sen oireita, suosittelen kokeilemaan pilleritaukoa. :)
 
Sammal1
Kiitos kokemuksistasi.

Ehdin myös käyttää 9 kk Zoelyä, joka määrättiin endometrioosin hoitoon (ja ehkäisyyn) ja lääkäri piti sitä mahdollisimman "luonnollisena" pillerinä.

No, ensin alkoi runsas hiustenlähtö, josta kerroin muutaman kk:n jälkeen gynellekin. Ei yhdistänyt sitä pillereihin. Samalla katkeilivat kynnet, mikä myös oli minulle uutta.

Lisäksi olen havainnut mainitsemaasi vatsan turpoamista ja yöhikoilua - se jatkuu vieläkin, pari viikkoa pillereiden lopettamisen jälkeen. Olo kuin vaihdevuosissa vaikka ikää vasta n. 40. Lopulta sairastuin myös hengitystieinfektiokierteeseen, jonka uskon johtuvan heikentyneestä vastustuskyvystä limakalvoilla... jatkuvaa lämpöilyä, yskää, nuhaa.. Voi toki olla, että nämä eivät mitenkään liity pillereihin.

Pahinta olivat virtsatietulehdukset, (virtsaputken?). Ne alkoivat melko pian pillereiden aloittamisen jälkeen. Yhdynnästä tulehdus oli lähes aina varma seuraus, mutta Penomax-antibiootit eivät auttaneet lopulta tulehduksiin, vaan ne ikään kuin jäivät päälle. Estolääkitystä suositeltiin... Lisää heikennystä vastustuskyvylle.

Nyt sitten apuna kalliita luontaistuotteita, jotka hoitavat limakalvoja (jos hoitavat, pitkä tie edessä joka tapauksessa.)

Kun luin kokemuksistasi, lopetin välittömästi pillerit, joita olin jo hivenen epäillyt syypääksi. Nyt pitäisi sitten keksiä, miten endo hoituisi ja miten virtsatietulehdukset saisi loppumaan. Yhtään antibioottia ei huvittaisi syödä. Eikä pillereitä enää ikinä! Kierukka myös poissuljettu vaihtoehto.
 

Yhteistyössä