Kokemuksia all inclusive matkoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oltiin bulgariassa all inclusive matkalla perheen kanssa. Olihan siellä ruokaa ja juomaa ja jäätelöä, mutta kovin oli samat safkat koko viikon. Toki oli hyvä systeemi, ettei tarvinnut odotella laskuja muksujen kanssa jne. Katsoin itsekin, että Egyptissä on edullisia matkoja tuolla systeemillä, mutta en silti menen enää havimpaan kohteeseen. Meille Bulgaria oli kova pettymys. Egyptiin en edes matkaisi koska siellä on niin isot tuloerot, en haluisi omalla turismillani kilauttaa euroja muutaman harvan rikkaan egyptiläisen kukkaroon, koska siellä on niin paljon nälkäänäkeviä ja virallsia köyhiä. (meillä plan-kummilapsi egyptistä). + pommi-iskut voi napsahtaa kohdalle myös..

No tuloeroja on valtavasti lähes joka maassa, että sen takia en sulkisi jotain tiettyä lomakohdetta pois.
All inclusive voi varmaan olla ihan hyväkin, mutta sitten harmittaa jos ko. hotellissa onkin ihan kökköä ruokaa.

ollaan menossa ehkä egyptiin juuri tuolla all inc.
mutta ei tosiaan ole kokemusta.

Mutta lähes joka aurinko maassa on köyhyyttä.
Juuri siellä bulgariassakin. Eipä tule mieleen oikeen että missä lomamatka maassa näin ei olisi. Ruotsissa varmaan olis aika hyvin asiat...

siihen se kyllä taitaa jäädä.

Olimme Egyptissä neljän tähden hotellissa all inclusive matkalla. Otimme matkan loman kannalta, mikä tarkoittaa ettemme halunneet mitään paikalliselämään tutustumista yms ja vietimme koko loman lomakylässä paria retkeä lukuunottamatta.

All inclusive oli todellakin huippu. Ruokaa sai valita oman mieltymyksensä mukaan ja juomat kuuluivat hintaan. Allasbaaresita sai juomia ja jäätelöä ja välipalaa.

varsinkin pienten lasten kanssa AI voi olla hyväkin vaihtoehto, koska lapset eivät välttämättä jaksa joka ilta etsiä uutta ravintolaa ja hotelleissa yleensä on tarjolla tuttuakin ruokaa eli ranskiksia yms. Aikuisia etenkin voi samanlainen ruoka alkaa puuduttumaan.

Kannattaa käydä esim. tripadvisorin sivuilta lukemassa kommentteja tulevasta matkakohteesta. Sieltä löytyy yleensä aika hyvin, varsinkin jos kohdehotelli on suuri. Monesti siellä on arvosteltu hotellin safkatkin tarkkaan.

Mä en ehkä itse haluaisi mennä sellaseen all inclusive-paikkaan, sillä mun mielestä siinä on vaara että pysyy vaan hotellissa eikä viitsi mennä mihinkään muualle, kun hotellissa on niin hyvä palvelu:)

Kerran oltiin all inclusive-paikassa brasiliassa ja jotenkin ei ollu mun paikka. Hotelli oli hieno, mutta ehkä vähän liiankin hieno meikäläiselle, tavalliselle kadun tallaajalle. Jatkossa menen mieluumin paikkaan, joka ei ole all inclusive, minusta lomalla on oikeastaan parasta se, kun illalla kävellään kaupungilla ja etsitään kivaa ruokapaikkaa. Tällaset reissut jää all inclusive-matkalla oikeestaan kokonaan pois.

Me oltiin Tunisiassa All inc matkalla. Mä tykkäsin kyllä, sai valita ruokansa ja juomansa monesta vaihtoehdosta. Ruoka oli kyllä samanlaista koko viikon, mutta ei se haitannut, koska viikko on lopujen lopuksi lyhyt aika.

Me oltiin Sharm el sheikissa Finnmatkojen reissulla, hotelli Iberotel Lido. Meillä oli vain aamupala, ei siis AI, mutta uskoisin että muutkin pöperöt hyviä ko. hotellissa =)

kyllä köyhiä on joka maassa.. Mutta mä en henk. koht. enää koskaan matkusta yhteenkään maahan joka ei ole demokraattinen valtio. Mutta jos tuollaiset poliittiset "pikku"seikat ei haittaa niin varmaan on kivaa.
Kannattaa ottaa havrix-rokote. Vatsatautia monet kovasti ovat tuolta saaneet, se vielä menee mutta jos hepatiitin saa niin ei niin hauskaa..

Me ollaan lähdössö Lokakuussa AI matkalle Turkkiin... Eli vielä en osaa sanoa mitään. Kaipaisin tosin kokemuksia Nazarilla matkustaneilta sekä Pegasos Resort hotellissa olleilta??

Mulan komentiin viel se että mä kans tykkään kierellä. Me ei aiotakkaan olla vaan hotellilla ja syödä siellä. Vaan kun ollaan altaalla ja käydään hotellilla voidaan syödä siellä.

Sitten joka ilta kyllä ainakin kerran käydään ulkona. Kun matkojen hinnat oli AI tai ei niin ei paljoakaan eroa.... kun eri matkafirmoja seurailee.

niin ja siitä köyhyydestä että esim kun 2002 oltiin bulgariassa, niin ne köyhät siellä paino surkeella palkalla töitä ruokapaikoissa. Yhdessä paikassa käytiin jokapäivä jossain vaiheessa. Tipattiin heitä hyvin.
Viimesenä päivänä annettiin kunnolla tippiä, meiltä kolmelta yhteensä varmaan pitkästi alta 10? mutta vanha herra pidätteli itkua, silmät kostu ja oli silmin nähden kiitollinen siitä rahasta.

Kyllä niitä köyhiä on ja köyhät myös saa sitä rahaa, monille se turismi on ainut elinkeino. Eli ikävä kyllä jos kaikkia köyhiö haluaa ajatella niin jättäisin matkustamisen kokonaan ja tekisin niillä rahoilla köyhien oloja paremmaksi.
Mutta moni maa tarvii turismia ja kaikki työssäkäyvät ei tosiaan ole rikkaita vaan todella surkealla ja riittämättömällä palkalla. Heille tippi joka itsestä tuntu pieneltä voi olla jopa kuukauden palkka.

Alkuperäinen kirjoittaja ei diggaa egyptistä ei:
kyllä köyhiä on joka maassa.. Mutta mä en henk. koht. enää koskaan matkusta yhteenkään maahan joka ei ole demokraattinen valtio. Mutta jos tuollaiset poliittiset "pikku"seikat ei haittaa niin varmaan on kivaa.
Kannattaa ottaa havrix-rokote. Vatsatautia monet kovasti ovat tuolta saaneet, se vielä menee mutta jos hepatiitin saa niin ei niin hauskaa..

mikä lomakohde maa on oikeasti demokraattinen ja ei ole sitä ääretöntä köyhyyttä ja rikkautta?
taitaa olla että joka aurinkomatkoilla on samaongelma.

hyvä että sinä et ole saanut, mutta moni on ja siitä ihan yleisesti tuolla osaa ihmiset varoa. Ei kai se varovaisuus pahasta ole? Tiety ruoka-aineet on riskejä, aina. Afrikkalainen tapa valmistaa ruokaa VOI vähän poiketa meidän tavasta. + moni on herkkävatsainen. Mutta kiva , että sinä et ole.. (huokaus)

Alkuperäinen kirjoittaja en muista mun nikkiä enää:
hyvä että sinä et ole saanut, mutta moni on ja siitä ihan yleisesti tuolla osaa ihmiset varoa. Ei kai se varovaisuus pahasta ole? Tiety ruoka-aineet on riskejä, aina. Afrikkalainen tapa valmistaa ruokaa VOI vähän poiketa meidän tavasta. + moni on herkkävatsainen. Mutta kiva , että sinä et ole.. (huokaus)

No mutta huvittaa aina nää siunailut tiettyjen maiden kohdalla, että ai kauheeta kun sieltä aina satavarmasti saa mahataudin. Kannattaa varmaan ottaa ens kerralla (jos kotoa johonkin uskaltaudut) ihan omat eväät ettei mene pikku massu sekaisin
:hug:

niin mä en tykkää, ja voin huojentaa teitä, että en ole tuon bulgaria reissun jälkeen käynyt "aurinkomatkoilla", enkä käy. Siis mua ei saisi myöskään Turkkiin (samoista syistä), ei Kiinaan jne.
Onneksi tykkään mökkeillä, koska olen näin ronkeli : )
Mutta jutellaanko alkuperäisestä aiheesta taas : )

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ei diggaa egyptistä ei:

mikä lomakohde maa on oikeasti demokraattinen ja ei ole sitä ääretöntä köyhyyttä ja rikkautta?
taitaa olla että joka aurinkomatkoilla on samaongelma.

HUOM!!!!

Yhteistyössä