Kokemuksia alun matalista hcg-arvoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

leidi

Jäsen
24.02.2008
101
0
16
En ole nyt ihan varma, että mille osastolle tämän kyselyn laittaisin, mutta ehkäpä täälla olisi saman kokeneita?
Tässä ensin taustaa: mulla oli km viime kuussa rv 5+4. Kp 33 (eli rv 4+4) otettiin hcg, joka oli 247, eli vielä normaali, vaikkakin aika alakanttiin. Oireita ei ollut väsymystä lukuunottamatta ollenkaan.

Nyt olen taas "pikkuisen" raskaana. Pikkuisen siksi, että hcg arvot on taas aika matalat; kp 35 tai rv4+6 oli vain 365. Kaikki tuntuu niin tutulta... Oireena vain väsymys ja ajoittaiset kramppailut. Hyvällä mielikuvituksella kuopuksen kakkavaipan vaihto ehkä oksettaa hieman...

Olen tänään menossa uusintatestiin, ja tulokset saan maanantaina. Nyt täytyisi vaan pysyä järjissään sinne asti.
Siksi kyselenkin, onko kenelläkään kokemusta matalista hcg arvoista, jossa on raskaus kuitenkin jatkunut normaalisti ?*etsii epätoivoisesti oljenkortta*

Tiedän, ettei yhtä arvoa kannata liikaa tuijotella, mutta netistä en ainakaan ole löytänyt kovinkaan rohkaisevia kertomuksia...

Kaikista kokemuksista kiitollisena, Leidi

Hei! Itse olen myös raskauden alussa, niin että en osaa neuvoa sen enemän raskauden etenemisessä, mutta haluan vain tähdentää sitä, minkä itsekin jo tiedät: on aivan turhaa katsella yhtä arvoa, se vaihtelee aivan liian paljon raskaudesta toiseen. Tärkeintä on, että arvosi kasvaa odotetusti.
Itse esim. kävin haamuplussan jälkeen verikokeessa viime perjantaina, ja arvo oli 42. Maanantaina kävin uudelleen, ja se oli 169, eli nelinkertaistunut 3 päivässä (kaksinkertaistuu joka 30-72. tunti, se on se tärkeä tieto). Ja lääkäri vain sanoi, että olen 4. viikolla (mulla ei ole ovulaatipäivästä tietoakaan epäsäännöllisen kierron vuoksi).

Tärkeintä siis on, että arvo nousee, ei arvo sinänsä. Tänään kävinkin sitten uudelleen verikokeessa, ja odottelen nyt tuloksia, joiden pitäisi olla valmiit puolen tunnin kuluttua. Ja ensi maanantaina menen uudelleen.

Yritän panna tänne linkin hyvistä enkunkielisistä hcg-sivuista, joissa voi itse laskea, onko hcg-arvo noussut niin kuin pitää. Näillä sivuilla on paljon tietoa hcg:n kehityksestä, ja siellä sanotaan mm. että jos arvo nousee toivotulla tavalla useamman päivän ajan ennen 6. raskausviikkoa (jolloin pitäisikin jo näkyä jotain ultrassa), on raskaudella erittäin hyvät mahdollisuudet jatkua. Ilmeisesti jos raskaudessa on ongelmia, niin se voi näkyä huonosti kasvavista arvoista. Mutta siellä sanotaan myös, että ihan normaaleissakin raskauksissa voi hcg-arvo kehittyä normaalia hitaammin.

Tsemppiä ja vauvaliimaa :heart:

Tässä tää linkki http://babymed.com/faq/content.aspx?13508

Normal hCG Levels and Pregnancy

hCG or Human Chorionic Gonadotropin is the pregnancy hormone produced by the placenta as soon as implantation happens about one week after fertilization and ovulation. As soon as the embryo implants and the placenta attaches to the uterine lining, hCG enters the circulation as eventually is excreted into the urine.
One single hCG value does not tell you much about the viability of the pregnancy and there is a wide range of normal hCG levels in pregnancy. A normal hCG rise over several days prior to 6 weeks of the pregnancy usually indicates a viable pregnancy. In general, the best indication of a healthy pregnancy other than a normal rise of hCG is a good fetal heartbeat after 6-7 weeks.
There is a wide range of normal hCG values and the values are different in blood serum or urine.
Urine hCG levels are usually lower than serum (blood) hCG levels.
Here are average serum (blood) hCG values:

Weeks from LMP Normal amount of serum hCG
3 weeks 5-50 mIU/cc
4 weeks 4-426 mIU/cc
5 weeks 19-7,340 mIU/cc
6 weeks 1,080-56,500 mIU/cc
7 - 8 weeks 7,650-229,000 mIU/cc
9 - 12 weeks 25,700-288,000 mIU/cc
13 - 16 weeks 13,300-254,000 mIU/cc
17 - 24 weeks 4,060-165,400 mIU/cc
25 - 40 weeks 3,640-117,000 mIU/cc

Soitin juuri omista tuloksistani, ja maanantain 169 oli noussut 861 tänään perjantaina, ja ainakin tuon netin hcg-laskurin mukaan tuollainen nousu on just keskiarvojen mukainen.

Tiedän kyllä, että on mahdotonta olla jännittämättä, itselläkin sydän hakkasi kurkussa, kun odotin tuloksia! Koita vain ajatella jotain muuta, toivottavasti arvo on noussut niin kuin pitää! :heart:

Kiitokset Lentoemo, kun vitsit vastata!
On tää toisaalta nykyään kamalaa, kun tietää ehkä liikaakin, ja liian aikaisin...
Mä koitan pysyä poissa koneen ääreltä, mutta ei tästä mitään tuu...Epätoivoisesti kaivelen nettiavaruuden arkistoja ja toivon vielä parasta... ja pelkään pahinta. Kohta sinne labraan, ja sitten vaan ootellaan!

Sullahan oli arvot nousseet komeesti, ONNEA!!! Mä muten luin jostain toisesta pinosta, kun kerroit, etä raskaus on Italiaks Incinta; ihana sana! Cinta on nimittäin Indonesiaksi rakkaus, joten mun logiikalla englannis-indoneksiaksi Inchinta = In love! :heart:

leidi:mulle tuli tuos mieleen, että mulla täytyi noiden laskujen mukaan olla 4+5 tai 4+6 jotain 300-400 toi hcg-arvo, koska mulla on sellainen kutina, että oon tänään 5+0 tai 5+1. Eli ainakin mulla noin "matalista" arvoista on noussut ihan normaalisti.

Voi kun ihana tieto tuo in cinta/ in love! Niinhän se vähän on, että sitä on jo rakastunut siihen pieneen salamatkustajaan, vaikka se onkin vasta 1mm pitkä ja näyttää joltain alienilta :laugh: .

Tosi iso annos tarrasukkia! :heart: Joo, pysy poissa tietokoneelta, itsellä auttaa, kun puuhaan jotain aivan muuta :hug:

...en mä täällä oikeesti oo *viheltää*
Nonniin, eli siis aika samantapaisia lukuja meillä... toivotaan, että nää meidän pienet piiperöt vaan aloittaa jokseenkin matalista luvuista, mutta päätyvät tuhansiin ja taas tuhansiin!!!
(...muttei kuitenkaan liian korkeelle, koska silloin olisin jo hysterisenä googlettamassa rypäleraskautta tai jotain) :laugh:

Ollaan kiitollisia siitä, että ainakin TÄNÄÄN ollaan raskaana!

Leidi: Mulla oli viikolla 4+3 HCG 247, ja sitten 5+0 se oli noin 1000....Ja nyt olen samasta raskaudesta H23+0. Pääasia siis niinkun joku jo sanoi, että se kasvaa jatkuvasti, hyvin yksilöllistä mitkä just ne arvot on. Eli ihan normaali toi sun eka arvo ainakin on ollut, eikun tsemppiä ja nyt nauttimaan Juhannuksesta siitä! :hug:

Voi, kiitos Kirppiina!!! Ihana kuulla tuollainen aito "onnistumistarina"- netistä löytämieni juttujen perusteella saa sellaisen käsityksen, että jos on alle 600, niin siitä ei hyvää seuraa.

Nyt alkoi vaan kamalat kramppailut ja alaselkäkivut... voi ei! :'( Taidan mennä nukkumaan, että saa hermot levätä...

Tänään sain veritestin tuloksen ja Hcg oli vaan 109! Kuulemma vastaa viikkoja 2-3, voiko tohonkaan luottaa? Se oli vaan joku muija joka tuon sanoi, jostain papereista katteli taulukoita kai...voi hemmetti! Tässäkö tämä nyt sit oli! Niin selkeä plussa tuli tänään taas! Nyt olis viikkoja joko 4+5 tai 5+2. Mä en jaksa tätä! Ei olis pitänyt mennä ollenkaan siihen veritestiin!!!!!!!!!!
Tuo koe on siis otettu keskiviikkona.

Angelina, ottaako ne sulta uusintatestiä? Sehän siinä on just tärkeetä, että arvot nousee tarpeeksi, ei se yks arvo välttämättä sano mitään. (esim tuo Lentoemon eka arvo oli vain 42, mutta niin se vaan lähti huimaan nousuun!)

Laitan muuten nyt tähän samalla väliaikatietoja, mun eka arvo oli siis tuo 365, siitä 4 vrk eteenpäin oli jo 2052, ja sen jälkeen ei enää otettua rvoja. Eilen käytiin ultrassa, ja sieelä näkyi pikkuruinen sydän lyömässä hurjaa vauhtia! Rv noin 6+4.

Eli kyllä alun matalistakin arvoista voi hyvää seurata!!!

Angelina, ei ole mitään järkeä mennä verikokeeseen vasta parin viikon kuluttua, Italiassa tehdään AINA tuplabeta-testi 48-72 tunnin välein. Todennäköisesti sun arvo on matala siksi, että sä et tiedä tarkkaa ovulaatioajankohtaa. Esim. mä luulin, että kun sain tuon ekan arvon 42, että oli meneillään 4+0, mutta mulla olikin menossa vasta 3+4!!!!! Ja 4+0 mulla oli siis arvo 169, 4+4 861, ja 5+0 arvo oli 3552. Eli mä kuvittelin, että mulla oli matalat arvot, vaikka itse asiassa ne olivat noihin raskausviikkoihin verrattuna korkeat.

Kävin siis ke ultrassa, jossa alkion iäksi varmistui 6+2, kun itse luulin, että oli meneillään 6+5 tai 6+6!

Mee vaan sinne uusintatestiin mahd. pian, ja noilla nettilaskureilla voi sitten laskea, että onko arvo noussut hyvin vai ei!

Vauvaliimaa!

tv. lentoemo ja lentäjän poikanen 6+4 :heart:

Yhteistyössä