Hae Anna.fi-sivustolta

kokemuksia antioksidanttiklinikasta?

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä Marjael, 08.06.2007.

1. seleeni Vierailija

Seleeniä ei lisätä rehuun vaan lannoitteeseen. Sitä ei tarvitse ostaa purkissa, jos syö jotain, mikä on kasvanut maassa tai on syö eläintä, joka on syönyt sitä kasvia. Älä vääristele tahallasi.

2. viljaton ja terve Vierailija

Seleeni on ihmiselle ja eläimille välttämätön hivenaine, mutta tarvittavat määrät ovat erittäin pieniä.

Suomalaisten seleenin saannista hivenaineena ravinnossa syntyi taannoin vilkasta keskustelua, kun ilmeni että maaperässämme sitä on vähän ja sitä myöten sen saanti on liian vähäistä. Maa- ja metsätalousministeriön päätöksellä lannoitteisiin ruvettiin lisäämään seleeniä. Ainakin Kemiran Y-lannoitteissa on natriumselenaattia, joka pidättyy maahan heikosti mutta kasvit saavat sen helposti käyttöönsä.[2]

Suomalaisten veren seleenipitoisuus on edelleen Kansanterveyslaitoksen seurannassa, ja lannoitteiden pitoisuuksia säädellään seurannan tulosten mukaan. Tarvittava määrä seleeniä tulee nykyisin viljasta, lihasta ja juustosta. Liian suuri vuorokausiannostus aiheuttaa myrkytyksen, jonka oireita ovat väsymys, pahoinvointi, hiusten lähtö, kynsivaurioita, iho-oireet, hampaiden irtoaminen ja hermostomuutokset. Hengityksessä on valkosipulimainen ominaishaju.[2]

[muokkaa] Seleenin tarve ja saanti

Valtion ravitsemusneuvottelukunnan suositusten mukaan seleeniä tulisi saada 4 µg/vrk ravinnosta energiana saatua megajoulea kohti eli aikuisilla naisilla noin 40 µg/vrk ja miehillä 50 µg/vrk. Erityisryhmillä kuten raskaana olevilla ja imettävillä naisilla tarve on hieman suurempi (55 µg/vrk). Lapsilla suositus vaihtelee iän mukaan. Suurimmaksi hyväksyttäväksi päiväsaanniksi on määritelty aikuiselle 300 µg/vrk.[4] Suomalaiset saavat seleeniä keskimäärin: naiset 54 µg/vrk (8,2 mg/MJ/vrk) ja miehet 73 µg/vrk (8,1 mg/MJ/vrk). Suosituksiin verrattuna ravinnosta saadaan seleeniä riittävän runsaasti. Suomalaisten seleeni on peräisin lihasta, maidosta ja viljavalmisteista.[5]

Seleeni ? Wikipedia

3. HMH Vierailija

Kävin syyskuussa antioksidanttiklinikalla syyskuussa Päivi Mäkeläisen vastaanotolla ja samalla käynnillä ravitsemusterapetilla ja luonnollisesti labrassa.Lisäravinteista sanoisin sen verran, että minulle suositelttin useita lisäravinteita, joista vain c-ja D vitamiinit,monivitamiinivalmiste ja kalaöljykapselit olivat tärkeimmät. Listalla oli toki muitakin, mutta nämä neljä ne tärkeimmät. Tärkeimmän työn teen minä itse, kun joudun opettelemaan ruokailutottumukseni uudelleen! Kotimaiset viljat kokonaan pois 2 kk:n ajaksi.Samaa ruoka-ainetta ei syödä jokapäivä;ruoka-aineet ovat kierossa ,noin neljän päivän "sykleissä".Tiettyjä ruoka-aineita vältän;tämä suositus perustuu IGG JA IGE vasta-ainetutkimukseen. Vielä en tiedä millaisen vasteen hoidolleni saan, mutta se riippuu myös paljon minusta itsestäni.Kadoksissa ollut itsekuri täytyy nyt löytyä pysyvästi.Toivon kuitenkin saavani apua iho-ja allergiaoireisiin.

4. Turkanen Vierailija

Et tainnut oikein käsittää kirjoitustani? Eikö se seleeni mene lannoitteesta rehuun?
    Kerroin menneistä asioista, esimerkinomaisesti ja nopeasti. Seleeniä saa nykyään, kun sitä lisätään, se oli tarkoitus kertoa. Monen muun aineen kanssa on käynyt samoin, mutta edelleen on puutteita. Yksinkertaisesti maaperässä ei ole kaikkea. Mistä tiedän aina kyseisen tuotteen alkuperämaan maaperän? Ei kaikkialla lisätä samoja aineita kuin Suomessa. Minulle voisi siis kehittyä puutostiloja talven aikana, jos syön tuontivihanneksia ja tuontiviljaa, suurin osa suomalaisista tekee näin. Oletko eri mieltä?

Vaikkapa D-vitamiinin kohdalla on myös käynyt niin, että sitä lisätään maitoon, mutta Suomessa on erittäin paljon henkilöitä, jotka eivät juo maitoa. Silti sanotaan, että ruuasta saatava määrä riittää tai 7,5 mikroa purkista riittää... ei riitä!

En ole vääristellyt mitään enkä tahallani ainakaan. Voisit olla vähän hienovaraisempi kirjoittelussasi.

5. hutaisten kirjailtu Vierailija

Onko nopeasti kirjoittaminen joku puolustus sille, että syydät palstalle roskaa? Kirjoita sitten hitaammin.

Todellisuudessa päästelit tällaista hölinää:

"Joskus 70- tai 80-luvulla huomattiin, että sika ei kasva, kun maaperässä ei ole seleeniä, niinpä sitä lisättiin rehuun. Ihmisille sitä ei lisätty."

Seleeniä ei lisätty rehuun vaan lannoitteisiin. Myös niiden kasvien lannoitteisiin, jotka oli tarkoitettu suoraan ihmisravinnoksi. Seleenilisäyksen syy ei ollut sian huono kasvu vaan seleenin puute ravinnossa. Seleeni koitui ihmisten hyväksi.

6. Turkanen Vierailija

Voi herrajee miten huonosti sinä osaat sisälukua ja miten kirjoitat ja syytät vielä toisia siitä! Mikä ihme tarve sinulla on olla koko ajan niin he---tin oikeassa ja esittää itseäsi fiksumpaa?! Valitettavasti minä nyt tiedän tämän asian, sehän näkyy tuossa, jonka lainasit minun tekstistäni!!

Olet kyllä hyvä vääristämään toisen kirjoituksia, se täytyy myöntää!

Tarkistapa nyt vielä kerran Kossilan kirjasta miten se seleenijuttu menikään ja kuka siitä alkoi pitää meteliä?!

Seleeniasia on täysin irrelevantti, se oli vain esimerkki siitä miten asiat menee. Jatka sättimistä yksinäsi!

7. voi turkanen Vierailija

Miksi sitten postasit sen? Käviköhän tässä samalla tavalla kuin pakuripostailuissasi? Höpötät asiattomuuksia j akun jäät kiinni, niin yrität lieroilla.

8. Turkanen Vierailija

Lue koko lause, niin johan kirkastuu!

LAINAUS: "Seleeniasia on täysin irrelevantti, se oli vain esimerkki siitä miten asiat menee."

9. Turkanen Vierailija

Anteeksi nyt, mutta sekoitat minut johonkin toiseen nimimerkkiin! Huomautin sinua siitä jo tuossa ketjussa. En ole
    A) lieroillut
    B) jäänyt mistään "kiinni" (valheestako?)
    C) en ole höpöttänyt
    D) en ole kirjoitellut ASIATTOMUUKSIA

Sisälukutaidossasi on todellakin parantamisen varaa. Ei siinä ole mitään häpeämistä, mutta näissä perusteettomissa syytöksissäsi on! Häpeäisit vähän!

Ilmeisesti haluat pitää tämän palstan "omanasi" ja olen tunkeutunut sinun reviirillesi, sekös sinua harmittaa! Kirjava kukko tuli tunkiolle ja vanha valkoinen suuttui. Valitettavasti tämäkin tunkio on vapaa.

10. Niinpä. Esimerkiksi tällaisen jutun kieltäminen olisi helpompaa, jos olisit vaihtanut nimimerkkiä heti:

Seleeni lisättiin lannoitteisiin - ei rehuun.
    Idea ei ollut kasvin kasvattaminen eikä sian kasvun nopeuttaminen vaan ihmisen tarve.

11. Turkanen Vierailija

Tuo kirjoittamasi tehtiin MYÖHEMMIN! Sitten, kun Kossila ja muut olivat tehneet siitä ison jutun. Sitten vasta, kun herättiin huomaamaan, että ihmisillä oli liian vähän seleeniä. JO SILLOIN seleeniä annettiin sioille. Muodossa tai toisessa. Idea oli sian kasvattaminen mahdollisimman isoksi ja lihavaksi ja lihaksikkaaksi.

12. tokos Vierailija

Seleeni nousi puheenaiheeksi eläinlääkäri Paavo Kurkelan toimesta 1980 -luvun alkupuolella.
    Asiasta tuli aikoinaan mielenkiintoinen radio lähetys.

Seleeni biologiassa ja lääketieteessä. Erip. lehdestä Ympäristö ja terveys. ISBN 951-95660-1-5. Keuruu 1982, 34 s

13. SBT Vierailija

Jälleen käyty verikokeessa ja sen jälkeen vastaanotolla. Kokeiden mukaan arvot nousseet, lähes kaikki, tavoite tasoon tai hyvin lähelle. Lääkärin ehdotus on kuitenkin, että jatketaan samoilla aineilla ja määrillä seuraava puoli vuotta. Oikeessa elämässä ei jatketa, vaan olen jättänyt osan pois ja lopuista puolittanut annoksen ja jatkan niillä niin kauan kun hankitut aineet riittävät. Lopulta käyttöön jäänee, öljyjen lisäksi, pari ainetta, energy way ja magnesium, mahdollisesti c-vitamiini ja sinkki. D-vitamiiniä käytinkin aiemmin ja linomix ruoheen tilalle ostin toista vastaavaa sekä green tuotteiden sisältämiä spirulinaa ja chorellaa ostin myös erillisinä. Nämä tuntuisi auttavan vatsan toimintaan ja sitä kautta yleiseen vireyteen.

Voi olla että olen hieman vanhanaikainen, mutta oletan lääkärillä käydessäni ettei lääkäri potilaan läsnä ollessa, potilaan asiaa käsitellessään torkahtele jatkuvasti, kaikkia meitä tietysti joskus väsyttää, mutta silti.

Tässä minun kokemuksiani klinikasta.

14. Jäi epäselväksi Vierailija

Torkahteliko sinun antioksidanttilääkärisi? Useamman kerran?

15. SBT Vierailija

Kyllä, juuri näin.

16. krooh pyyh Vierailija

17. lääkärisi Vierailija

Valehtelu on rumaa!!

18. SBT Vierailija

Anteeksi, mutta en ymmärrä mitä tarkoitat? Minä olin paikalla ja näin mitä tapahtui, jos sinulla on parempaa tietoa, kuulen mielelläni.

19. apua nopeammin Vierailija

Antioksidanttiklinikan ajanvarauksen kanssa tuskaileville vinkkinä, että ajan saa huomattavasti helpommin Tikkurilan Mehiläiseen, jossa vastaanottaa Erkki Antila. Hän työskentelee myös Antioksidanttiklinikalla ja on osaamisalueeltaan ja taidoiltaa ihan esim. Mäkeläistä vastaava. Ja mukava.

20. anonym Vierailija

Vihdoinkin fiksu ja asiantunteva vastaus!! raivostuttavaa, että ihmiset puhuvat asioista henkilökohtasten mielipiteiden kautta, vaikka todellista tietoa ei ole!

21. Sivullinen Vierailija

Koululääketieteen syöpähoidot käyty läpi. Ne lopetettiin koska syöpää ei saatu kuriin ja potilas kotiutettiin. Oireen mukaista hoitoa annetaan, mutta ei enää syöpähoitoa.

Oljenkortena antioksidanttiklinikalle, jossa laaja verianalyysi ja tulosten perusteella täydennystä. Jaksaminen kohentui ja on pysynyt tilanteeseen nähden kohtuullisena jo toista vuotta. Miten syöpä etenee ei ole tiedossa, mutta veritäydennyksiä tarvitaan. Potilas kertoo hyötyneensä antioksidanttiklinikan käynneistä.

22. Tiedemies Vierailija

Erkki Antila saattaa olla lääkäri koulutukseltaan, mutta kuuluu kategoriaan "puoskari." Hänen lähestysmistapansa on puhtaasti pseudotieteellinen. Hänen suosionsa perustuu hänen kykyynsä kuunnella potilasta ja ottaa tämä "kokonaisvaltaisesti" huomioon.

Mm. hänen käyttämiensä antioksidanttien on osoitettu aiheuttavan lisääntynyttä kuolleisuutta (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17327526).

23. Tiedemies Vierailija

Erkki Antila saattaa olla lääkäri koulutukseltaan, mutta kuuluu kategoriaan "puoskari." Hänen lähestysmistapansa on puhtaasti pseudotieteellinen. Hänen suosionsa perustuu hänen kykyynsä kuunnella potilasta ja ottaa tämä "kokonaisvaltaisesti" huomioon.

Mm. hänen käyttämiensä antioksidanttien on osoitettu aiheuttavan lisääntynyttä kuolleisuutta (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17327526).

24. Taija Vierailija

Hui...
    Mitä sitten uskaltaa käyttää, kun kaikki ovat melkein eri mieltä, minulla olisi hiuspulma, ja mitään vikaa ei kuulemma löydy, kun olen vielä naisihminen, niin kyllä tämä hermostuttaa. Minulla on 2-dia ja verenpainelääkket, liikun paljon ja käyn kuntosalissa, epäilen testoteronia kun ikääkin on 67 v, mutta se oli ihan normaali. Sitten aloin epäillä verenpainelääkkeitä, ja niissä luki että ne voi aiheuttaa hiustenlähtöä, lääkärin mielestä ei.
    En diformin, toiset sanoo että sillä lähtee tukka, toiset taas, että ei.
    D-vit. ja kalaöly, sekä monivitamiinpilleri aamulla, sekä illalla magnesium, jos muistan, syömme mielestämme terveellisesti, miehellä on paksu tukka, multa se vaan lähtee, olisko sitten seleenin puute. Kiitos jos otat kantaa.
    tv eukko rukka, ilman tukkaa kohta.

25. Tasapaino Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus