Hae Anna.fi-sivustolta

Kokemuksia askon sohvista

Viestiketju osiossa 'Sisustus' , käynnistäjänä Sohvan etsijä, 22.05.2010.

1. Sohvan etsijä Vierailija

Kaipaisin kipeästi vinkkejä sohvan ostamiseen. Haluaisin laadukkaan, mutta en riistohintaisen sohvan. Askosta löytyi yksi kiinnostava. Sen päällyste on zapaz-kangasta. Onko kokemuksia? Mistä löytyisi inspiraatiota sohvan laittamiseen?

2. Sohvallinen Vierailija

Meillä on Askon sohva, pari vuotta vanha. Päällys on tuollaista Alcantaran näköistä mutta ei Alcantaraa sis kuitenkaan, mulla on varsinaisesta Alcanarasta huonot kokemukset. Tämä on kestänyt hyvin ja laadukkaan oloinen sohva muutenkin. Hinta oli jotain 700+. Mekään emme halunneet sijoittaa omaisuuksia sohvaan, kun perheessä on alle kouluikäisiä ja koira. ;)

3. MattiLa Vierailija

Moi, löysin huonekalumyyjien vertailusivuston, jossa voi vertailla niiden luotettavuutta.
    Huonekalureklamaatio.com
    Hyvä!

4. Tuomala Vierailija

Ai "löysit", sähän olet joka ketjussa mainostanut (todennäköisesti itse perustamaasi) tuota sivustoa. Kumma juttu. Odotellen vaan koska käräjäkutsu ropsahtaa sun postilaatikostas...

5. hemppaa Vierailija

Olen itsekin parisen vuotta kypsytellyt ajatusta uuden sohvan hankkimisesta. Valitettavasti vain on tosi vaikea tietää, että mihin sohvan hinta perustuu. En halua ostaa välttämättä halvinta mahdollista sohvaa, koska mitä todennäköisimmin hinta perustuu siihen, että kangas ei kestä kulutusta ja jousitus väsähtää parissa vuodessa. Laadukaskin sohva alkaa yleensä näyttämään vähän väsähtäneeltä, kun jousitus väsyy ja sohvatyynyt painuvat kasaan.

Olen katsellut sohvia alennusmyynneistä, jotka ovat maksaneet n. 800 euroa. Minusta on mahdotonta tietää, että onko normaalihinnaltaan n. 1000-1200 euroa maksava sohva sen hintainen verrattuna 600 euron halpissohvaan kalliimpi vain siksi, että sillä on nimekkäämpi suunnittelija, kuljetusketju (esim. tuontisohva) on kalliimpi ja kyseinen liike sattuu vain sijaitsemaan kalliimmalla paikalla. Ihan yhtälailla minun pitää järjestää kuljetus kotiin jne.

Tämä on tosiaan vaikea juttu tietää. Ei voi tehdä oikein paljon muuta kuin kysellä myyjiltä, vertailla, koeistua ja koemaata jne.

Perheessämme on jonkin verran Askon kalusteita eikä minulla ole niistä ainakaan pahaa sanottavaa. Tietysti on ihan mahdotonta vertailla eri valmistajien tuotteita, vaikka sama ketju niitä myisikin.

6. vierailija Vierailija

Askon sohva oli rikkinäinen jo tuotaessa.
    Älä osta siis huonoja huonekaluja Askosta, kun parempiakin ostopaikkoja löytyy.
    Ikeastakin löytyy täysipuisia, laadukkaita, parempia kausteita!
    Reklaamaation käsittely oli täysin sairasta ja sekavaa.
    Meillä ei nyt ole sohvaa ja rahat ovat Askossa.
    Miinukselle meni!

7. Aurora K. Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus