Kokemuksia chihuahuasta lemmikkinä? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun chihu on alle 2 kiloinen pallopää. Se mönkii ja pomppii ja hauskuttaa. Lasten kanssa sillä menee hyvin, mutta en jättäisi sitä lattialle valvomatta jos on joku vauva siinä. Sen hampaita pitää pestä ja se karvastaa. Se ei halua olla kovin pitkillä lenkeillä, mutta koska se on melkein painoton, sen voi sujauttaa helposti sisään takinkauluksesta, jos haluaa kävellä pidempään. Sille ei saa antaa ihmisruokaa, ettei siitä tule kranttu. Se on pieni koira, eikä yksi lapsista.

mulla chihu tuli kun tytär oli 3v nopeesti opittiin kaikki varoon pentua,ihan yhtälailla sitä aikuisetkin voi vahingossa satuttaa. meillä uroksesta tuli just joku 3,5kg et ei oo semmonen kauheen näkönen rääpäle :D tosi ihana luonne,ei hauku yms. mutta on aika arvonsa tunteva et ei jaksa lapsen käsittelyssä kauaa vaan sitten nappaa sormille,mikä sekin on oikein koska koira ei ole koskaan lapsen leikkikalu,oli se sitten iso tai pieni. mutta omaa chihuani en vaihtaisi ikinä mihinkään ja onneksi en olekkaan meidän komistusta leikannut niin saa vielä suvunjatkettakin sitten :)

mulla chihu tuli kun tytär oli 3v nopeesti opittiin kaikki varoon pentua,ihan yhtälailla sitä aikuisetkin voi vahingossa satuttaa. meillä uroksesta tuli just joku 3,5kg et ei oo semmonen kauheen näkönen rääpäle :D tosi ihana luonne,ei hauku yms. mutta on aika arvonsa tunteva et ei jaksa lapsen käsittelyssä kauaa vaan sitten nappaa sormille,mikä sekin on oikein koska koira ei ole koskaan lapsen leikkikalu,oli se sitten iso tai pieni. mutta omaa chihuani en vaihtaisi ikinä mihinkään ja onneksi en olekkaan meidän komistusta leikannut niin saa vielä suvunjatkettakin sitten :)

Sä oot yhtä porvoosta kuin meikäläinenkin on. :O
Ei koira saa purra ihmistä missään tilanteessa.

joo ja tarkoitin et näykkää,EI purra! hahahaha!! voi luoja,kyllähän sen jokainen ymmärtää ettei lapsi saa eläimelle tehdä mitä tahtoo,missään nimessä! ja jos tekee niin eläin kun eläin tottakai varoittaa. haloo pahvit!!

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25025843:
Minun mielestä koira ei saa purra lapsia.

minun mielestäni lapsi ei saa kiusata eläimiä.sinä voit ostaa omille kersoillesi lahjaksi vaikka pehmo koiran niin ei tarvitse kitistä täälä.

Alkuperäinen kirjoittaja tietämätönkö;25025979:
minun mielestäni lapsi ei saa kiusata eläimiä.sinä voit ostaa omille kersoillesi lahjaksi vaikka pehmo koiran niin ei tarvitse kitistä täälä.
Mikä sinua vaivaa? Eivät lapseni kiusaa koiria. Kiusaavatko teillä? Ei sellaiseen perheeseen sovi isokaan koira sitten.

Ei semmoset luonnevikaset rotat sovi mihinkään

Vaikkei sais yleistää, pakko olla samaa mieltä. Meidän naapurissa on 2 tämmöistä pikkurottaa ja varsinkin se toinen on oikeeesti luonnevikainen. Käy päälle kuin yleinen syyttäjä, ei pysy omalla pihalla, hyökkäilee ihmisten kimppuun, myös muiden koirien ja PUREE ... jos pääsee tarpeeksi lähelle. On purrut meidän tyttöä, myös vierasta joka tuli kylään. Siitä vaan hyökkäs omalta pihalta meidän pihalle ja pohkeeseen kiinni kuin ihan hullu. Kaikenlisäksi räksyttää aina kun joku menee ohi. Ärsyttävä rakki kertakaikkiaan. No, eihän tämä välttämättä ole koiran vika, taitaa ainakin tässä tapauksessa olla vikaa myös hihnan toisessa päässä :(

Monet tietämistäni chihuista (etenkin urokset) merkkailevat sisälle, kuseksivat siis huonekaluihin. Osittain kysymys on siitä että niillä on iso ego ja niitä ei ole kohdeltu koirina vaan lellitelty joten ne ovat ottaneet pomon paikan talossa ja osoittavat sitä merkkailemalla.

Yhteistyössä