Kokemuksia eri vaunuista/yhdistelmistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnelllinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnelllinen äiti

Vieras
Heippa,

Odottelen rakasta esikoispoikaani tulevaksi loka-marraskuun vaihteessa ja nyt on sitten vaunujen ostot mietinnässä... Valinnanvaraa ja vaihtoehtoja on niin paljon että olen pyörällä päästäni ja siksi olisin tosi onnellinen KAIKISTA mielipiteistä ja kokemuksista joita teillä on erilaisten kokoonpanojen ja merkkien kanssa - niin puolesta kuin vastaan. :)

Tässä vähän ajatuksia mitä luulen vaunuilta haluavani (kertokaa toki siitäkin jos jotain ei todella tarvitse... :) )
- monikäyttöisyys, siis että menee vauvana ja voi muuttaa rattaiksi myöhemmin helposti
- mielellään lisäosat mukana ja jos mahd niin että sen kopan saa irti ja erilliseksi kannettua...(?)
- helppo liikkua sen kanssa myös julkisissa kulkuvälineissä (asun hgissä, eli metro ja matalalattiabussit lähinnä)
- tukeva ja helppo kulkea ulkona, en kulje maastossa mutta puistoissa kylläkin hiekkateitä
- vauvan pitäisi mahtua sinne talvella nukkumaan toppapuvussa ja makuupussissa vielä 4-5kk ikäisenäkin (siis tulevan talven ajan)
- turvallinen ja laadukas merkki, mielellään hyvä jälleenmyyntiarvo
- mahdolllisuus kääntää sitä ratasosaa

olen itse katsellut esim emmaljunga duo edgeä sekä verrannut mielessäni sitä emmaljunga city cross -tai vastaaviin kevytyhdistelmiin. Miten nuo ratas/kevytyhdistelmät saa toimimaan lapselle... onko duo edge parempi vaihtoehto. Entä kokemukset britax järjestelmistä (esim turvakaukalo römer babysafe plussalla?)...? kuulin että se on pian ahdas ja emmaljungaan mahtuisi... Entä yleisesti siis, mielummin yhdistelmävaunut VAI rattaat jotka saa koppaosalla tehtyä kevytyhdistelmäksi?

Muidenkin merkkien kokemukset ovat tosi tervetulleita. Minulla ei ole mitään kokemusta näistä joten olette isoksi avuksi mielipiteinenne!! :) Kiitos jo etukäteen!

t. Onnellinen tuleva äiti

PS. Jos sinulla on kokemusta kantorepuista niin laitoin niistä eri viestiketjun... nekin mielipiteet on tervetulleita :)

... vielä lisäys edelliseen...

... että minulla on helppo liikuttaa vaunut sisälle, joten samat vaunut toimisivat myös parvekkeella nukuttamiseen eli mielelläni en hommaisi niihin toisia vaunuja joten mitkä vaunut toimivat vielä tähänkin tarkoitukseen näiden em lisäksi... ? :)

Suurkiitokset etukäteen :)
t.Onnellinen tuleva äiti

Heips.Muuten olen huono kommentoimaan, sillä meilläkin vain yksi poika jolle on vaunut ostettu. Meillä ostettiin yhdistelmät, koska ne oli muka niiin hyvä vaihtoehto. Noh, Teutonian viime vuoden uusinta mallistoa. Huono puoli heti on se, että isompi lapsi on jo aika liian iso niihin makaamaan. Eli meillä meni talven hyvin, kun vauva syntyi tammikuussa, mutta nyt nukkuminen niissä on jo juuri ja juuri. Toiseksi, vie tilaa autossa ihan hirmuisesti. Vaunut painaa tosi paljon ainakin minun kannettavakseni eivätkä taitu ihan pieneen tilaan(tuskin mikään yhdistelmä). Me päädyimmekin tässä keväällä, että ostamme hyvät matkarattaat. Olemmekin käyttäneet nyt niitä tosi paljon, vaunut(yhdistelmät) jääneet vain terassinukkumiseen ja hiekkatielenkkeihin. Matkarattaita on nykyään tosi tukevia ja suojaisia, ja suurimman osan saa makuuasentoon. Eli suosittelen sellaisia, sitten kun lapsesi hieman isompi(meillä nyt 6.5kk). Tietysti yhdistelmistä sekä normivaunuista maksaa usein samanverran, että eipä kai häviä mitään, jos ostaa yhdistelmät. Meistä ne kuitenkin on rattaina jokseenkin heppoisat ja myös rumat. Ei sillä, että se olisi tärkein asia, mutta minä haluan, että rattaatkin miellyttää silmää.
Yleensä kopan saa valita, joko pehmeän tai kovan, ja niissä on mielestäni aina ne kantokahvat.
Teutonian vaunut on ollut kyllä helppo työntää, siis sujuvasta kääntyy ja renkaat menee loistavasti sohjossa ja paksussa lumessa(tuli koitettua jos jonkinmoista hankea). Tavaratila näissä meidän vaunuissa olematon. Se on nyt alkanut olla tärkeä, ja harmittaa kun ei silloin tajunnut.
Työntöaisan saa heitettyä niin, että vauva katsoo joko sinuun tai eteenpäin. Sekin mielestäni lähes kaikissa uusissa vaunuissa.
Ei pitäisi helsingissä olla vaikeaa juuri millään rattailla, koska on matalat oviaukot.
Toivottavasti tästä jotain apua. Hieman kiireellä kirjoitettu, kun lapsi söheltää ties missä. :) Onnea!

Hei!

Meillä on 6kk ikäinen tyttö, jolle hankimme Emmaljungan Duo Edget. Asumme kuitenkin maalla, eli tilanne siinä mielessä aivan eri. Hiekkateillä ja sohjossa ym vaunut ovat verrattomat! Tykkään vaunuistani hirmu paljon. Lenkkeilemme paljon ja joskus vaunuilemme esim. isommassa marketissa. Eli esim. kääntyviä etupyöriä emme oikeastaan tarvitse. Kaupungissa kiertelyyn meilläkin on käytössä Gracon matkarattaat, joihin saa kaukalon kiinitettyä. Bussiin en miellään ainakaan vaunuilani lähtisi. Liian suuret ja kömpelöt. Meillä on siis se kova koppa ja se on edelleen käytössä. Käy kylläkin pieneksi kohta. Toivoisin kuitenkin, että menisi n. 1 vuotiaaseen asti, mutta tiedä häntä. Ongelmaksi myöhemmin tulee kuitenkin myös se, jos tyttö alkaa kovasti kampeamaan sieltä itseään ylös, niin on laitettava ratasosa, jotta saa hänet sinne kiinni:) Jos nyt tarkemmin ajattelen, niin vaunuosalla on aika lyhyt käyttöikä kuitenkin. Enemmän kiinnittäisin ehkä huomiota siihen ratasosaan, jos yhdistelmiä hankkisin nyt. Ratasosa on kuitenkin sitten käytössä useamman vuoden. Meilläkin on se kääntyvä työntöaisa. Ainakin vielä tullut vähän käytettyä. Tavaratila on minulle ainakin riittävä. Kangaskori on hyvä, tykkään. Tai no, rapakelillä otin koko korin pois, jos sitä ei tarvinnut.

Kiitos ajatuksistanne!! Ihana saada vähän kommenttia. Kuulin vähän muiltakin vastaavaa että matkarattaat on sitten jokatapauksessa yksi sun toinen tullut hommanneeksi myöhemmin, vaikka olisikin yhdistelmävaunut. Mutta ilmeisesti yhdistelmävaunut kai on kuitenkin hyvä nyt alkuun... luulen. Mutta kiitos jos muutkin kertovat lisää mielipiteitä koska jokaisen ajatus tuo taas uusia näkökulmia asioihin joita ei itse osaa ottaa huomioon vielä... :)

T. Onnellinen

Vielä sellaista, että pyydä myyjää sitten näyttämään vaunut myös ratasvaiheessa. Eli siis, minkä näköinen vaunu on kun ottaa kopan pois ja laittaa istuvaan asentoon.

Meilläkin on emmaljungan duo edget ja poika 6kk mahtuu koppaosaan vielä hyvin ja tarvittaessa voi nostaa sitä levyä kopasta jolloin pääsee istuvampaan asentoon.Ratasosaan ostin duopussin lisäksi niin siitä kun saa poistamalla sen "jalkapussi"osan niin jää se pehmuste kummisnkin rattaisiin ja silloin on myös pienemmällä parempi istua niissä.
Mekin asumme maalla joten tuosta metrolla matkustamisesta en osaa sanoa ,mutta isothan nuo ovat!Meillä on myös nuo citycrossit ja niitä onkin paljon pidetty autossa mukana, mutta enemmän kyllä tykkään noista duo edgeistä.Niillä ainakin näyttää tuo jälleenmyynti arvo säilyvän.
Mutta kannattaa testailla useampia niin voi sitten vertailla ja valita omien tarpeiden mukaiset vaunut/rattaat.

Meillä on pojalla Emmaljungan Ceroxit ja ovat todella hyvät. Erityisesti tykkään heittoaisaominaisuudesta, jota käytän päivittäin riippuen siitä mistä suunnasta aurinko paistaa. On ehkä helpompi vaihtoehto kuin ratasosan kääntäminen. Hyvää noissa vaunuissa on myös ilmakennorenkaat, jotka ovat puhkeamattomat. Vaunuissa mulla on tuo marjulin mainitsema duolift-kantokoppa, joka on siis pehmeä. Kuulemma pehmeä koppa on lämpimämpi kuin kova koppa. Meillä vauva on nyt 4,5 kk, mutta isokoinen ja mahtuu vieläkin duoliftiin makuupussin kanssa. Tosin käytetään nyt kesällä paljon rattaita.

Komppaan Maijustiinaa: Ceroxit pelittäneet tosi hyvin jo syntyessään pitkällä pojalla, joka nyt kohta puolivuotias. Pehmeä kantokassi on ollut todella hyvä varuste em. rattaisiin. Ei ole kokemusta julkisissa kulkemisesta, mutta rattaat kulkevat mainiosti tavallisen japsin peräkontissa. Suosittelen:)

Meillä citycrossit (emmaljunga) kovalla citykopalla sen vuoksi, että ovat Emmaljungan yhdistelmistä siroimmat ja kevyimmät. Painavat huomattavasti vähemmän kuin esin Duo Edget. Mahtuvat hyvin ihan tavallisen sedan mallisen auton peräkonttiin, ilman että tarvitsee pyöriä irroitella. Ovat kuitenkin äärimmäisen tukevat rattaat hyvillä renkailla. Tavaraa mahtuu tosi hyvin kyytiin ja ovat ennenkaikkea kevyet työntää. Asumme kerrostalossa ydin keskustassa ja kävelemme pitkiä matkoja rattaiden kanssa ja käytämme paljon julkisia kulkuneuvoja, joten Emmaljungalta (johon minä jostain syystä eniten luotan..??!!) nämä olivat oikeastaan ainut vaihtoehto. Ratasosan saa kumpaankin suuntaan (mutta ei kuitenkaan ole heittoaisa-ominaisuutta) ja lisäksi ratasosassa on kiinteä hyttysverkko. Kalliit olivat,vaikka eivätpä kai mitkään yhdistelmät uutena halpoja ole, mutta olemme olleet tosi tyytyväisiä. Emme ole missään vaiheessa harkinneet matkarattaita.

Minulla on kokemusta suht monista vaunuista ja rattaista. Ihan ensimmäiset olivat ABC-Desing merkkiset yhdistelmät pehmeällä kantokopalla. Oli käyttöömme just passelit. Sen aikaa siis kun niitä tarvittiin. Noin 9-10kk. Sitten hommattiin matkarattaat, Teutonian Solanot. Ovat edelleen kovassa käytössä ja ostohetkestä on jo 2,5vuotta. Jos matkarattaita ostaa, niin ehdottomasti ovat parhaasta päästä, renkaatkin ovat olleet TOSI kestävät. Kukaan tutuistani ei ole voinut käyttää matkarattaita yhtä kauaa ja varsinkaan yhtä paljon hajoamatta. Eli näitä matkarattaita käytettiin koko kesä ja syksy ainoina rattaina. Lumien tultua ostettiin Brio Race -kuomurattaat. Nämäkin olivat todella hyvät ja ne olisi meillä edelleen, jollei olisi tarvinnut myydä pois, kun piti hommata tuplavaunut. Ne olivat merkkiä Baby Welt. Ei niistä sen enempää, mutta jos vielä vastaavia tarvitsisi, ostaisin samanlaiset, olin niihin TODELLA tyytyväinen. Kun kuopus ei enää halunnut istua vaunuissa, tuntui tyhmältä työntää vain yhtä lasta leveässä kuljetuksessa. Joten myimme tuplikset pois ja ostimme loppukesästä Firkon merkkiset vaunut. Niissä oli kova koppa ja erillinen ratas istuin. Ja niissä oli seisomalauta esikoiselle. Koppaosa oli ihan ykkönen, tosi iso. Kuopus mahtui niihin täysissä talvivarusteissa ja makuupussissa vielä vuodenkin iässä. Muuta hyvää niissä vaunuissa ei sitten ollutkaan, eli niitä en suosittele kenellekään. Ne oli käytössä puoli vuotta, jonka jälkeen myytiin pois. Muutimme kauemmas ja piti hommata taas tuplarattaat, tällä kertaa Carenan. Ovat hyvät, ainoa miinus, että ovat aivan tajuttoman leveät, yli 10cm edellisiin tupliksiin verrattuna. Ovat edelleen lähes päivittäisessä käytössä, käymme nimittäin 3km:n päässä leikkipuitossa melkein joka arkipäivä. Lisäksi tarvitsimme kuopukselle omat yksösvaunut mahdollisia nukutuslenkkejä varten. Siis jos halusi vaikka lähteä lenkille vain toisen lapsen kanssa ja talvi aikaan ei matkarattaita voi käyttää. Ostettiin Gesslein Vision kolmipyöräiset. Nämä ovat ihan tajuttomat keveät ja kapeat ja laadultaan ihan toista luokkaa kuin edelliset yhden hengen yhdistelmät. Eivät tosin ole tukevimmasta päästä juuri tuon yhden kääntyvän etupyörän takia. Emme kuitenkaan ole kokeneet sitä ongelmaksi. Nämä vaunut ovet olleet kuitenkin aika vähäisessä käytössä. Kun kohtapuoliin loppuu niiden tarve, eli kun lapsi ei enää rattaissa nuku, myydään pois ja ostetaan tilalle Brio Pony avorattaat.
Olipas kertomus.

Nyt kun olen hyvin paljon viisaampi näissä ratasasioissa, niin jos tulee kolmas lapsi jossain vaiheessa vuosien päästä, hänelle ostetaan EHDOTTOMASTI Teutonian Timmy -kuomurattaat pehmeällä kantokopalla. Vaikka ovat vain kasvot eteenpäin kulkeva, kuomun saa käännettyä ja kun selkänoja on alhaalla, voi kyseisiä rattaita käyttää "vaunuina" niin, että lapsi on työntäjään päin. Tämä on ehdottomasti pitkäikäisin kokonaisuus. Niin, ettei tarvitse puolen vuoden välein vaihtaa jonkun syyn takia toisiin. Toki jotkut käyttävät niitä raskaita yhdistelmiä kolmen vuoden ikään asti, mutta jos yhtään on vaativa ja mukavuudenhaluinen, niin sitä en suosittele.

SUURkiitokset kaikille jotka vaivautuu kertomaan mielipiteitä! :)

Miten sitten näitä vaunukoppien leveyksiä, että mahtuuko sinne lapsi kunnolla talvivarustuksissa nukkumaan ja onko hankala liikkua. Nimittäin huomasin että esim Duo Edge on leveä 67cm kun taas Smart Duo vaan 59. Entäs sitten Citykoppa emmaljungissä, Mamu79 varmaan ainakin osaisit siihen sanoa...? Miten siihen koppaan mahtuu nukuttamaan jos sellaista vaihtoehtoa katsoo? Mitenköhän paljon Ceroxit eroaa CityCrossiin... jos ajattelee käyttötarvetta. Itse kuljen enimmäkseen julkisilla koska omaa autoa ei juuri nyt ole. Eli sinällään tärkein on liikkuminen sillä tavalla. Mutta toki on hyvä kaukalo saada kiinni ja lisävarusteena sitä varten että kulkee välillä autokyydeillä... mutta senhän saa lisävarusteena..

Kiitos muustakin mietinnän aiheesta, täytyy tutkia sitä Teutonian timmy vaihtoehtoakin, kiitos vinkistä. :)

Meillä on teutonian timmyt pehmeällä kopalla,mutta en todellakaan ole niihin tyytyväinen, maksoivat kaikkine tykötarpeineen lähes 500€, mutta pikkuvikoja on paljon jarrut eivät pidä tai sitten ne lukittuvat niin ettei sitä tahdo saada pois päältä,työntöaisan säätö ei myöskään toimi pakkasella siis pienelläkään pakkasella, renkaat ovat menneet myöskin kerran vaihtoon 5kk.n käytön jälkeen.Olen reklamoinut rattaista yhteensä 9 kertaa myyjäliikkeeseen, rattaissa on takuu mutta on aika ikävä odotella esim.rattaita rikkoutuneiden tilalle 6 viikkoa kun rattaita pitäisi pystyä käyttämään päivittäin! Minä en ainakaan kyseisiä vankkureita suosittele!

Edellinen (mammako?ejk) on kyllä saanut maanantaikappaleen. Ei kannata yleistää. Tunnen monia, joilla on kyseiset rattaat, eikä minkäänlaisia vikoja. Se on sitten vaan huonoa tuuria jos sattuu tuollaiset omalle kohdalle. Tuollaisia vikoja voi olla ihan minkä merkkisissä vaunuissa hyvänsä, Teutonia kuitenkin on yksi laadukkaimmista. Ja meidän Teutonian matkarattaat ovat kyllä ihan ykköset laadultaan.
Ja toi hinta ei minun mielestäni ole paha. Meillä on mennyt kyllä useamman kerran noin paljon rahaa tähän rataskokeiluun.
Ja tuosta vaunujen laadusta ja vioista vielä sen verran, että meidän ABC vaunut olivat hintaansa nähden kyllä ihan mainiot. Ei ollenkaan sellaisia vikoja mitä täältä keskustelupalstoilta olen lukenut. Eli älä anna yhden kokemuksen vaikuttaa valintaasi. Sitten vasta jos useat valittaa samoista vioista voi asian ottaa enemmän tosissaan. Tuo kommentti oli ainakin minulle ensimmäinen, jossa mollataan noita Timmyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen äiti:
SUURkiitokset kaikille jotka vaivautuu kertomaan mielipiteitä! :)

Miten sitten näitä vaunukoppien leveyksiä, että mahtuuko sinne lapsi kunnolla talvivarustuksissa nukkumaan ja onko hankala liikkua. Nimittäin huomasin että esim Duo Edge on leveä 67cm kun taas Smart Duo vaan 59. Entäs sitten Citykoppa emmaljungissä, Mamu79 varmaan ainakin osaisit siihen sanoa...? Miten siihen koppaan mahtuu nukuttamaan jos sellaista vaihtoehtoa katsoo? Mitenköhän paljon Ceroxit eroaa CityCrossiin... jos ajattelee käyttötarvetta. Itse kuljen enimmäkseen julkisilla koska omaa autoa ei juuri nyt ole. Eli sinällään tärkein on liikkuminen sillä tavalla. Mutta toki on hyvä kaukalo saada kiinni ja lisävarusteena sitä varten että kulkee välillä autokyydeillä... mutta senhän saa lisävarusteena..

Kiitos muustakin mietinnän aiheesta, täytyy tutkia sitä Teutonian timmy vaihtoehtoakin, kiitos vinkistä. :)

Meillä tyttö syntyi elokuussa ja huhtikuussa vaihdettiin ratasosa käyttöön. Olisi mennyt pidempäänkin, mutta tyttö ei enää viihtynyt pitkällään. Meillä kyllä aika pienikokoinen tyttö. Meillä ei koskaan irroiteltu kaukaloa autosta. Ei vaan ollut tarvetta. Jos oltiin kaikki liikenteessä, niin toinen kantoi tai sitten laitettiin kantoliinaan, jos ei vaunuja jostain syystä käytetty. Kaukalonhan saa hyvin kiinni kaupassa ostokärryihin, jos tykkää vauvaa pitää kaukalossa. Minusta siinä on pienellä niin huono asento, ettei käytetty kuin pakolliset automatkat.

Tuli tässä mieleeni ,vastasin jo muuten, mutta itse en ainakaan suosittele vaunuihin renkaita, jotka pyörii kuten ostoskärryt. Matkarattaissa yleensä kyllä saa sen systeemin lukittua, muista en tiedä, mutta ne vaeltelee kadulla mihin haluaa. Muutenkin sellaiset on lenkkirattaina huonot, kun niissä yleensä kaksi pyörää molemmilla puolilla, ja ne on heppoisemmat kuin yksi iso pyörä. Toivottavasti ymmärsit..

Kiitos kaikille ajatuksista! :)
Toki varmaan kaikissa merkeissä voi tulla maanantai-kappaleita mutta täytyy katsoa että jos useampi valittaa... kiitos mammako?ejk että kerroit sinun kokemuksista ja "kokemusta yhdestä jos toisesta" kiitos sinulle myös! :)

Mamu79 ja ..,, kiitos kommenteista teillekin ja kaikille muillekin!
Osaako joku sanoa esim sellaisesta että miten tuo Emmaljunga Smart Duo toimii verrattuna Duo Edgeen? Se on ns "riisuttu malli" ja joitain toimintoja tai lisäosia puuttuu mutta mukaan tulee hoitolaukku ja duopussi. Se vaan on kapeampi kuin tuo Duo Edge ja se leveys mietityttää etenkin myöhemmin rattaiden suhteen... entä Duo Edgen ja Smart Duon ratassysteemi, jotkut sanoitte että olette ostanut matkarattaat tai harkitsemassa ostamista, onko tuo ratassysteemi sitten niin hankala ja tilaavievä näissä yhdistelmävaunuissa ettei sillä pärjää?

T. Onnellinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Tuli tässä mieleeni ,vastasin jo muuten, mutta itse en ainakaan suosittele vaunuihin renkaita, jotka pyörii kuten ostoskärryt. Matkarattaissa yleensä kyllä saa sen systeemin lukittua, muista en tiedä, mutta ne vaeltelee kadulla mihin haluaa. Muutenkin sellaiset on lenkkirattaina huonot, kun niissä yleensä kaksi pyörää molemmilla puolilla, ja ne on heppoisemmat kuin yksi iso pyörä. Toivottavasti ymmärsit..

... näin minä ajattelinkin jotenkin kun näin yksi päivä yhden äidin taiteleimassa ramppia alas niiden kanssa ja matka kävi aika heikosti kun pyörät meni joka suuntaan niin totesin että ehkä se oli sitten viesti minulle ettei se sovi minun käyttööni :))

t.Onnellinen

Meillä on smart duot ja hyvät on olleet käytössä. Lapsi mahtuu kauan koppaan nukkumaan. Meillä menis varmaan vieläki, mutta ei pysy herättyään makuuasennossa kauaa joten ihan turvallisuus syistä siirryttiin ratas osioon.
Smart duossa ei ole keinuvaa kehtotoimintoa, intekroitua sääskiverkkoa, turvavaljaissa ei pehmusteia. Ainaki nämä erot edgeen. Kehtotoimintoa en ole kaivannu ilman on pärjätty tosi hyvin, sääskiverkko ois ehkä ollu hyvä, mutta saatiin kaupanpäälle sääskiverkko, turvavaljaan pehmusteet on ehkä ainoa mitä kaipaan oikeasti, mutta ne teen ite niin. Niin ja tietty hinta smartit makso vuosi sitten n 500 ja edget 700 ekeä.
Minusta on palvelleet hyvin.
Kaukaloista sen verran meillä acta graco ja, jos nyt laittaisin niin ostaisin emmaljungan kaukalon. Tutulla on, siinä minusta lapsi on mukavassa asennossa ja ei ole niin ahdas.
Matkarattaina acta gracon ikäloput. Niilä ei välttämättä kehtaa ihmisten ilmoille mennä, mutta ihan hyvät hömppä rattaat kotosalla.

Alkuperäinen kirjoittaja kanelin:
Meillä on smart duot ja hyvät on olleet käytössä. Lapsi mahtuu kauan koppaan nukkumaan. Meillä menis varmaan vieläki, mutta ei pysy herättyään makuuasennossa kauaa joten ihan turvallisuus syistä siirryttiin ratas osioon.
Smart duossa ei ole keinuvaa kehtotoimintoa, intekroitua sääskiverkkoa, turvavaljaissa ei pehmusteia. Ainaki nämä erot edgeen. Kehtotoimintoa en ole kaivannu ilman on pärjätty tosi hyvin, sääskiverkko ois ehkä ollu hyvä, mutta saatiin kaupanpäälle sääskiverkko, turvavaljaan pehmusteet on ehkä ainoa mitä kaipaan oikeasti, mutta ne teen ite niin. Niin ja tietty hinta smartit makso vuosi sitten n 500 ja edget 700 ekeä.
Minusta on palvelleet hyvin.
Kaukaloista sen verran meillä acta graco ja, jos nyt laittaisin niin ostaisin emmaljungan kaukalon. Tutulla on, siinä minusta lapsi on mukavassa asennossa ja ei ole niin ahdas.
Matkarattaina acta gracon ikäloput. Niilä ei välttämättä kehtaa ihmisten ilmoille mennä, mutta ihan hyvät hömppä rattaat kotosalla.

Hei Kanelin,
Kiitos kommenteista.
Se mietityttää että eikö noilla yhdistelmävaunujen rattailla pärjää kun moni tuntuu hankkineen matkarattaat erikseen...? Eli onko silloin järkevempi ostaa rattaat joista tekee yhdistelmän, kuten moni kehui esim CityCrossia Citykopan kera... olen näiden kanssa päästä pyörällä mutta kommentit auttaa kyllä kovasti että osaan vähän haarukoida vaihtoehtoja tästä vaunutulvasta :)) huomenna taidan mennä tutkimaan lisää kauppaan, nyt kun on jotain ajatusta että mitä edes tutkia... ;D

Mieti tarvitsetko isoja vaunuja keskustassa? Suosittelisin katselemaan kääntyvällä etupyörällä/pyörillä, esim teutonian funit (90cm makuutila, noin 2v ikäinen lapsi on suunnilleen tämän mittainen), bugaboot. Miksi keskustaasuja tarvitsisi yhdistelmät sekä matkarattaat, kun periaatteessa koko komeuden voi saada yhdessä paketissa?
Esim funeihin saa erillisen kannettavan kovan kopan, tai kovan tai pehmeän, mitkä asetetaan ratasosan sisään. Eli siis pienemmässä koossa nuo duo edget ;) funit on vain 54cm leveät, eli mahtuvat myös vanhanmallisiin sporiin.
Me päädyttiin quinnyn rattaisiin, niissä myös kääntyvä etupyörä, saa kopan, lämpöpussin, kaukalon kiinni rattaisiin.
Olisin varmasti jämäkämmät rattaat jonnekin periferiaan lumen keskelle valinnut, mutta kaupungissa ne ovat aika tarpeettoman, liian suuret.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuralla:
Mieti tarvitsetko isoja vaunuja keskustassa? Suosittelisin katselemaan kääntyvällä etupyörällä/pyörillä, esim teutonian funit (90cm makuutila, noin 2v ikäinen lapsi on suunnilleen tämän mittainen), bugaboot. Miksi keskustaasuja tarvitsisi yhdistelmät sekä matkarattaat, kun periaatteessa koko komeuden voi saada yhdessä paketissa?
Esim funeihin saa erillisen kannettavan kovan kopan, tai kovan tai pehmeän, mitkä asetetaan ratasosan sisään. Eli siis pienemmässä koossa nuo duo edget ;) funit on vain 54cm leveät, eli mahtuvat myös vanhanmallisiin sporiin.
Me päädyttiin quinnyn rattaisiin, niissä myös kääntyvä etupyörä, saa kopan, lämpöpussin, kaukalon kiinni rattaisiin.
Olisin varmasti jämäkämmät rattaat jonnekin periferiaan lumen keskelle valinnut, mutta kaupungissa ne ovat aika tarpeettoman, liian suuret.

Tuossa mietin kahta asiaa, ensinnäkin tuo kääntyvä etupyöräsysteemi niin eikö systeemi ole vaunukopalla vähän heppoinen? Se vähän epäilyttää kun haluan kuintenkin käydä puistoissa ja muualla kävelyllä että onko hankalaa jos se rullailee se pyörä...? En tiedä, täytyy käydä testailemassa nyt lisää ja miettiä. VAnhoissa sporissa en juuri kuljekaan, pääasiassa metrolla jonne menee vaikka ne duo edget sisään työntämällä mutta tietysti en halua mitään superjättivaunujakaan tukkimaan liikennettä jokapaikassa, etenkin jos ne menee vielä rattaina pitkään... huoh... on tämä niin hankala viidakko näiden kanssa :)))

t.onnellinen on kohta taju kankaallla.... :D

Meillä on Emmaljungan Classic Duot, jotka vastaa kooltaan Edgeä classic-rungolla ja jotka on lähes samat kuin tämän vuoden Mondialit. Haluaisin lisätä tähän keskusteluun sen, että turha näiden kanssa on pelätä ratikassa, metrossa tai bussissa kulkemista. Hyvin se on sujunut, vaikka vaunut on näinkin "isot"! Koskaan ei ole ollut ongelmia. Minusta on ollut hyvä, että vaunut ovat tilavat ja ennen kaikkea ne rullaavat todella hyvin kaikissa olosuhteissa!

Yhteistyössä