Hae Anna.fi-sivustolta

Kokemuksia Gaia Travels

Viestiketju osiossa 'Yleistä matkailusta' , käynnistäjänä toivola, 11.01.2010.

1. toivola Vierailija

Olisi suunnitelmissa kesähuvilan vuokraaminen Italiasta ensi kesänä.

Onko kellään kokemuksia Gaia Travels välitysfirmasta?

2. LA Vierailija

Oltiin 2008 Toscanassa. Gaia järkkäsi villan ja auton. Kaikki meni nappiin. Palvelu oli asiantuntevaa ja vastaukset sähköpostitiedusteluihin sai usein jopa tunnin sisään. Meillä oli 1o hengen kämppä 2 viikkoa. Voin suositella.

3. tomppa Vierailija

Olimme Gaia Travelsin ensimmäisiä asiakkaita Toscanassa n. 5 vuotta sitten. Kaikki toimi jo alusta lähtien loistavasti. Voin suositella edelleen.

4. Italian matkaaja Vierailija

Olemme jo kolmena kesänä käyttäneet Gaia Travelsin palveluja
    ja kaikki on pelannut hyvin.
    Vuokratut asunnot ovat olleet juuri sellaisia kuin on luvattukin.
    Suunnitelmissa on matka taas ensi syksyllekin Italiaan Gaian kautta.
    Voin lämpimästi suositella.

Italiaan ihastunut

5. Kerran ollaan käytetty ja ihan toimiva konsepti. Viime vuonna vuokrasimme suomalaisen Rentavista:n kautta talon Toscanan Piavasciatasta ja olimme tosi tyytyväisiä. Nyt suunnittelemme uutta reissua heti kun lomat varmistuneet.

6. Kerran ollaan käytetty ja ihan toimiva konsepti. Viime vuonna vuokrasimme suomalaisen Rentavista:n kautta talon Toscanan Piavasciatasta ja olimme tosi tyytyväisiä. Nyt suunnittelemme uutta reissua heti kun lomat varmistuneet.

7. Ana Vierailija

Olimme 8 hengen porukalla Toscanan Stiassa (Villa Papiano). Gaian kautta kaikki tarvittava sujui moitteetta ja Toscana on mahtavaa aluetta. Ainoa miinus oli epäsäännölliset siesta-ajat, mitkä vähän rajoitti tekemistä, mutta niinpä se taitaa olla koko maassa. Italiaanot on melko lunkia porukkaa eikä juuri mistään ota stressiä... Mutta silti, Italiaan mennään varmasti uudelleen!

8. wilma Vierailija

Meillä varaus myös tuonne Villa Papianoon ensi kesäksi Gaia Travelsin kautta. Mielellään kuulisin kommentteja ja suosituksia lähialueesta (ravintolat, nähtävyydet yms.) Meillä mukana lapsivoittoinen porukka, onko tuo villa meilestäsi lapsiystävällinen?

Reissua jo kovasti odotellaan :)

9. Ilse Vierailija

Olen viitenä syksynä käyttänyt Gaia-travelissin palveluja ryhmien kanssa.Ryhmien koot ovat vaihdelleet 22-39 henkilöä.Voin lämpimästi suositella. 4 kertaa olemme olleet Toscanassa ja tänä syksynä Sisiliassa Borgo degli Angelissa, suosittelen,

10. peku Vierailija

lopeta höntti tuo mainostaminen. paljastat itsesi, että mainostat omaa firmaa.
    aika naurettavaa.....

11. Olivia Vierailija

Minulla on hieman toisenlaista kokemusta Gaia Travelsista. Löysimme heidän nettisivuiltaan Toscanasta ihan mukavan paikan lomamme viettoon. Kysely Gaiaan tuotti nopean vastauksen, että vapaata on haluamamme ajankohta. Kun laitoin lisäkyselyä eli halusin hieman tarkempaa tietoa asunnon varusteista yms, niin vastausta ei tullutkaan! Eli olisiko meidän pitänyt "sillä istumalla" tehdä (suht kalliista asunnosta) varaus? Jotain outoa mielestäni liittyy asiaan, koska aikaisemmin olemme käyttäneet eri firmoja ja aina olemme saaneet myös lisäkyselyihimme vastaukset heti eli noin viikon sisällä. Taidamme unohtaa koko Gaian ja käytämme edelleen muita (parempia?) asunnonvälittäjiä. Joka tapauksessa matkustamme ensi kesänä ihanaanToscanaan!!

12. totta! Vierailija

Mainosviestejä ketju täynnä!
    Älkää retkahtako tuohon.

13. ili Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    No minä olen ainakin vuokrannut Gaian kautta asuntoja jo vuosia. Enkä ole mikään mainosmies, voit tarkastaa profiilin kautta vaikka muut matkajutut tältä palstalta. Kokemusta on : 2xVilla Pontebellosta, 2x Casina Pontebellosta, Casa Con Vistasta, Casa Di Peteristä, Casa Matteosta, Poggio Bellosta. Eli kesää vietetty Foianon laaksossa ja Firenzen seudulla useina vuosina.

Olen ollut palveluun erittäin tyytyväinen. Mökit ovat aina olleet juuri sellaisia, mitä etukäteen olen osannut ajatella. Monet mökithän löytyvät myös kansainvälisten toimijoiden listoilta. Tietysti. Tai jopa omilta nettisivuiltaan, mutta onhan omalla äidinkielellään ihan toinen asioida kuin esim. italiaksi tai englanniksi mökkiä vuokratessaan. Valtaosa mökki-isännistä nimittäin on vuosien varrella puhunut varsin vähän englantia jos ollenkaan. Ja hinnat: ne on muuten samat, vaikka vuokraist suoraan isänniltä. Isännät maksaa provikan Gaialle tai jollekin muulle välitystoimistolle. Niin se markkinatalous toimii.

Toki olen vuokrannut mökkejä ja loma-asuntoja maailmalta myös mm. Homeawayn kautta. Gaian palveluissa hyvä puoli on se, että voit ilmoittaa haluamasi vierasmäärän ja he etsivät sopivat mökit tai voit ilmoittaa haluamasi mökit ja ajankohdan ja he tarjoavat kaikkia niitä, jotka niistä ovat vapaana.

Tietyt mökeistä varataan muuten jo varsin varhain. Casa Matteon uima-altaalla eräänä kesänä( jaettu suuri allas) juttelin hollantilaisen pariskunnan kanssa ohikiitävää maailmaa ihailtaessa mökkien vuokrauksesta. He kertoivat, että meille hollantiolaiste, belgien ja pohjois ranskalaisten vuotuisesta invaasiosta sekä provenceen, että Toscanaan. Kymmenet tuhannet matkailijat valuvat alas etelään. Kyselivät kovasti, miten me olimme mökkimme löytäneet eli kyllä sen keskustelun aikana omakin mileipide siitä, että varhainen lintu nappaa madon ja parhaat mökit vahvistui.

Olisi perin itsekästä ja jopa tyhmää ajatella, että mökit ovat vapaana parhaaseen loma-aikaan vain muutamaa kuukautta ennen itse lomaa. Ehei. Osa parhaista mökeistä varataan jopa lähes vuotta aikaisemmin. Esim. Gaian Poggio Bello, niin suosittu, että saat varata sen lähes 10 kk ennen matkaa. Mutta onkin kyllä loisto paikka. Emäntänä ja isäntänä ihastuttavat Simonetta G ja Pepe. Toinen esimerkki on Villa Serenella Cortonan rinteellä. Kaksi kertaa yritin, ei onnistunut. Nyt nappasi kolmannella kerralla, eli ensi kesänä viikko siinä. Varasin jo viime syyskuussa. Samalla mennään toiseksi viikoksi myös isommalla porukalla Villa Bellosguardoon Gaian suosituksesta. Kolmas viikko sitten muualta vuokratussa mökissä Como- järven rannalla. Suosittelen muuten tätä mökkien vaihtamista. Tyyliin viikko tässä, toinen tuossa. Viime kesänä oltiin viikko Casa con Vistassa viinitilalla Fattoria Il Milione. Firenzeen oli matkaa neljä kilsaa, ja toinen viikko Poggiobellossa maaseudulla. Yhdistyy kaupunki ja mökkiloma mukavasti.

Homeawaystä myös hyvät kokemukset, sieltä oon vuokrannut taloja tosin vain Provencesta Ranskasta. Jos haluttte kysyä jotain vinkkejä luettelemistani mökeistä, niin vastaan mielelläni.

14. Olen vuokrannut huvilan Gaia travelsin kautta, ja kokemukseni ei ole ollut täydellinen. Omalla kohdallani kävi niin, että vuokrasin huvilan jossa Gaian nettisivun mukaan oli yksityinen uima-allas. Tarkastin vielä ennen vuokraamista ja varausmaksun tekoa, että allas todella on yksityiskäytössä. Sain vastauksen sähköpostiini, että näin on. Kun sitten saavuimme huvilalle, ihmettelimme missä uima-allas on, koska huvilan pihalla ei allasta ollut. Omistaja vei meidät yli sadan metrin päähän uima-altaalle joka oli hänen oman talonsa vieressä. Tähän matkaan sisältyi myös yksi pihatien ylitys toiselle huvilalle. Olen pettynyt Gaia travelsiin. Laittamastani palautteesta en ole heiltä vastausta saanut. Tunnen itseni huijatuksi ja seuraavan huvilan vuokraamme muuta kautta.

15. matkaajatar Vierailija

Et ilmeisesti kysynyt, missä uima-allas sijaitsee. Jos allas oli kuitenkin vain teidän mökkiläisten käytössä, niin silloinhan saitte sen, mitä luvattiin. Jos pitkä matka altaalle harmitti, olisi kannattanut varmistella sitäkin puolta.

16. Orvokki Vierailija

Hei Sinulle, huomsinpa sattumalta viestisti - jotta et tuntisi itseäsi huijatuksi, haluaisin kovin mielelläni palata uudelleen tähän villavuokraúkseesi, jonka kuulemma teit Gaia Travelsin kautta. Tapausten kulku ei tunnu tutulta ollenkaan - nettisivuesittelyssämme mainitsemme aina, jos allas on jaettu jonkun muun lomatalon kanssa. Pyrimme myös mainitsemaan asiasta silloinkin, kun asiakas ei sitä huomaa kysyä. Jotta tämä sinun tapauksesi tulee käsiteltyä kunnolla, olisitko yhteydessä suoraan minuun, niin kaivan esiin käymämme kirjeenvaihdon ja tarkistan, missä virhe tuli tehtyä? Vakuutan, että asia pyritään jälkikäteen korjaamaan, jos kertomasi pitää paikkansa. Sopiiko näin? Yst.terv. orvokki leväsalmi, gaia travels

17. Matkailija Vierailija

18. Matkailija Vierailija

Hups, edellinen viesti lipsahti liian liukkaasti. Olin vain kommentoimassa ylläolevaan, että vähän samanlainen fiilis, vastauksiin kuluu todella pitkän aikaa. Ja on tullut kummallinen fiilis itselle kun yrittää hoitaa omaa asiaansa laittamalla viestiä tai soittamalla, niin tulee tunne että on häiriöksi tai vaivoiksi vaikka olen maksava asiakas. Mutta ilmeisesti Gaian talot menevät niin hyvin kaupaksi ettei asiakaspalveluun tarvitse panostaa lainkaan. Olen aiemmin asioinut muiden yritysten kanssa taloja vuokratessa, mm. Villadan ja Interhomen kanssa, ja molemmissa olen kokenut olevani tärkeä asiakas ja asiat ovat hoituneet ripeästi.

19. Tyytyväinen Vierailija

Menimme kesällä 2014 Italiaan oman- ja mieheni siskon perheen kanssa. Etsimme kauan hyvää villaa ja löysimme yhden Gaian sivuilta. Voin tyytyväisesti suositella, koska loma oli aivan ihana! (Villa oli siis Villa Meleto Toscanassa) Lähellä oli todella kivoja kaupunkeja ja kahdelle teini tytölle oli mukavaa päästä shoppaamaan isoon ostoskeskukseen ( Valdichiana Outlet yli 120 kauppaa) Allas oli iso ja muutenkin oli siistiä ohjeet oli vähän väärin laitettu mutta oli onneksi navigaattori. Paikalla ollut nainen ei kunnolla osannut englantia mutta kaikki onnistui hyvin. Menemme tänäkin kesänä Gaia Travelsin välityksellä Italiaan. Suosittelen lämpimästä Gaia Travelsia! :)

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri