kokemuksia harmonet e- pillereitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Aloitin tänään Harmonet- merkkiset e- pillerit, onko kellään kokemuksia näistä? Luin vaan noita haittavaikutuksia, ja oli paljon erilaisia ja aika omituisia. Esim, erittäin kivuliaat kuukautiset ja akne, eikö pillerit yleensä auta näihin?

Käytin joskus ennen lasten saantia ja ne sopivat minulle. Ei tullut normaalia pahempaa aknea eikä kivuliaita kuukautisia. Itse asiassa ovat aika matalahormonisia, joten hormonivaikutukset pitäisi olla moniin muihin merkkeihin verrattuna pienempiä.

Mulle ne ei sopinu. Oli välivuotoa,mielialan heittelyitä,väsymystä,pahoinvointia ja haluttomuutta. Vaihdoin ehkäisyrenkaaseen joka on sopinut kuin nakutettu :) Tosi yksilöllistä.

Mulla oli ne ennen esikoista, tyttöjen välissä ja nyt kuopuksen syntymän jälkeen. Aina ennen on sopinu, mut nyt sit ei enää jostain syystä sopinutkaan ja vaihdoin merkkiä. Mulla tuli masennusta ja terkkari epäili, et pillereillä olis osasyy siihen.

Eikös ne kaikissa pillereissä oo liki samat varotukset?

Ei sopineet mulle: pahensi migreeniä ja aiheutti masennusta - mut niin varmaan tekis kaik muutkin, niin en ole hormonaalista ehkäisyä sen jälkeen enää harkinnut.