Hae Anna.fi-sivustolta

Kokemuksia Hoitola Pisarasta (Helsinki)?

Viestiketju osiossa 'Kropan kohentajat' , käynnistäjänä murunen, 09.04.2013.

1. vierailija Vierailija

Kannattaa lukea läpi kaikkien lukijoiden kommentteja. Monien kommentit (varsinkin moni heistä, jotka ovat kirjoittaneet omista kokemuksistaan..) voivat avartaa melko hyvin Suomen terveydenhuollon synkästä ilmapiiristä ja siitä miten jotkut tietynlaiset "lääkärit" osaavat tai jopa haluavatkin (kenties omien aggressioiden purkamiseen?!!!) käyttäydyä mielivaltaisesti virallaan ja ilman että joutuisivat sen kummemmin vastuuseen jälkeenpäin teoistaan, sillä heitä suojataan... eikä nykyään mikään muu ammattiryhmä on samassa asemassa kuin he vaikkakin eletään tällä vuosikymmenellä!!!!!... Tuolla on myös manittu joidenkin tekijöiden (lääkäreiden) nimet.
    https://www.kaleva.fi/juttutupa/muu...on-naiden-ihmisten-oikeusturva/4460877?page=1

2. vierailija Vierailija

"Riitta Kauppinen toimi kansanedustajana kaksi kautta vuosina 1987–1995. Hän edusti Mikkelin läänin vaalipiiriä ja kuului vuosina 1987–1994 Suomen Keskustan eduskuntaryhmään ja vuosina 1994–1995 Kansallisen kokoomuksen eduskuntaryhmään. Kauppinen valittiin vuonna 1984 vuoden pieksämäkeläiseksi ansioinaan siviilirohkeus ja peräänantamattomuus yhteisten asioiden hoidossa. Tämä perustui Kauppisen toimintaan alueella esiintyneen legionellabakteerin terveyshaittojen poistamiseksi. En kyllä käsitä miksi toiset lääkärit tekivät hänestä "hullun" ja saivatko he mitään seuraamuksia teoilleen ? Legioonalaisbakteeria vedessä ja joutuu pakkohoitoon. Nämä toiset lääkärithän ovat vaarantaneet tuhansien hengen. Kait siitä nyt jotain tuli ? Muistan tapauksen en seurauksia, pääsivät varmaan kuin koirat veräjästä."
    ... Valitettavasti on näyttänyt, että juurikin näin monille laittomasti viedyille on käynyt -> Muistetaan nähdyt ja kuultut tapaukset, joista vahingoitettu on uskaltanut kertoa julkisesti, mutta onko kukaan meistä lukenut tai saanut tiedä seurauksista tekijöille??... Kyllä, on luettu kerran tulleista seurauksista hoitajille, mutta onko kukaan meistä lukenut tai kuullut, että lääkäri olisi joutunut vastuuseen tällaisissa hoitovirheissä?!!! Vaikkakin he ovat juurikin niitä, joilla on valtaa lähteä määräämään näitä lähetteitä. Tai kaupungin viranomaisille, joille noiden laitosten valvontaa kuuluu?!!! Kuten Turun Kupittaan sairaalan tapaukset, joista lähdettiin vetoamaan siihen että heillä ei ollut yksiselitteistä ohjetta siitä, missä kohtaa pitäisi tehdä ilmoitus Valviralle.
    https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001121001.html

3. vierailija Vierailija

METHOD PISARA, olette varmasti hyvin ylpeitä tästä keskustelupalstasta??!!!
    Enpäs kyllä yhtään ihmettelisi jos olisittekin!!!!... Valitettavasti sen verran pääsin syvälle ko. yritykseen ja sen järjettömään tasoon, että ei ole ollut päivä jolloin en olisi toivonut kunpa en koskaan saanut teistä tietää elämäni aikana.

4. vierailija Vierailija

Tottakai jotkut lääkärit toivovat, että luopuisin tästä jotta kukaan heistä jouduisi antamaan asianmukaista lausuntoa mm. pienentyneestä pääni koosta ja erikseen nyt vielä epätasaisista hartioista. Koska tuolloin toimitaan epäkollegiaalisesti niitä kollegoja kohtaan, jotka käyttävät mm. Ultherapy:a... eri laite, mutta samaan teknologiaan perustuva ja tässä minä esimerkkinä. Ja siinä vaiheessa eivät muutkaan halua ota kantaa koska ei halutaan pettää toisia kollegoja, jotka ignoroivat.

5. vierailija Vierailija

Näköjään hänen vainoaminen jatkui vielä 2000 luvullekin. Tainnut olla hänen julkaisema Syyhyttä Saunaan- niminen kirja kova pala joillekin terveydenhuollon tahoille. Voi tottakai olla, että johtui neurologisesta vammasta mikä aiheutui 30 vuotta aiemmin liikenneonnettomuudessa ennen luvan rajoittamista, mutta voiko siinä olla se että hän ehkä pelkäsi menettävänsä luvansa kokonaan ja näin ehkä raukka joutui turvautumaan johonkin terveyteen liittyvään asiaan. Koska olen muiden asioiden yhteydessä lukenut miten yleensä lääkärit vetoavat oman terveystilaansa jos tulee tilanne jollonka saattavat menettää luvansa toimia lääkärinä. Olen lukenut yhdestä lääkäristä, jolta oli otettu Englannissa kokonaan luvan pois, mutta kuitenkin hän toimii parhaillaan Suomessa lääkärinä.. Siis ihan laillisena lääkärinä. Yep. Löytyy linkki kansainvälisestä artikkelista, missä oli mainittu hänen koko nimensä ja siinä oli mainittu syy luvan menettämiseen mikä oli henkilökohtainen ja näistä johtuen en tule laittamaan linkkiä tänne. Kuitenkin sellainen syy että luulisi täälläkin olisi otettu luvan pois... mutta ei näköjään. Ja tuolla artikkelissa, hän oli myös vedonnut terveystilanteeseen, jotta ei olisi menettänyt luvansa.
    https://www.savonsanomat.fi/savo/Riitta-Kauppisen-lääkärinoikeuksia-rajoitettu/592855

"Tätä politiikkaa on sovellettu 1980-luvulta, jolloin lääketieteen lisensiaatti, ex-kansanedustaja Riitta Kauppinen voitti oikeustaistelun. Kauppinen vietiin psykiatriseen hoitoon vasten tahtoaan kesken hoitokäynnin. Oikeus totesi pakkohoidon tapahtuneen laittomasti.

Kauppinen kärsi neurologisesta vammasta. Hän uskoi itsensä ja lääkärinä hoitamiensa potilaiden saaneen Savon ilmasta ja vedestä elimistöönsä myrkkyjä. Kauppisen lääkärinoikeuksia rajoitettiin 2000-luvulla."
    https://www.uusisuomi.fi/uutiset/ps...ohoitoon/318c11a0-b570-33dd-b84d-f64265889cdd

... "Riitta Kauppinen on historian ainut suomalainen kansanedustaja, joka on tutkimuksilla todettu mieleltään terveeksi. Aikamoinen saavutus. Ei kyseessä olleet mitkään mystiset vedessä tai ilmassa olleet myrkyt, vaan legionellabakteeri, joka oikeasti aiheutti sairastumisia. Oireet olivat kai lähinnä influenssan kaltaisia."
    https://keskustelu.suomi24.fi/t/15226390/kysymys-vanhasta-asiasta

Olen monista muistakin kommenteista (alla olevassa linkissäkin) lukenut, että se ei todellakaan ollut harhasta se väite vaan tuli todistetuksi, että kyseessä oli legionellabakteeri (paikallisessa vedessä) mikä oli tuolloin aiheuttanut monille paikallisille terveysongelmia. Mutta aika mielenkiintoista, että Uusi Suomi- uutisessa (yllä oleva linkki) ei kuitenkaan mainittu, että taustalla oli legionellabakteeri vaan selvästi yritettiin antaa hänestä epäterven kuvan. Miksi häntä on kohdeltu näin järkyttävästi ja ali-arvoisesti vielä vuosia siitä henkisestä ja fyysisistä kiduttamisesta pakkohoidosta??!!! Mitä pahaa hän oli alun perinkään tehnyt ansaittaakseen moista alistamista ja kohtelua sekä terveydenhuollon puolesta, että näköjään joltakin medialta???!!! Eikö hänellä on ollut kunnia ja arvoa ihmisenä kuten meillä kaikilla muilla???!! Ja missä on mainittu niiden tekijöiden (rikollisten) nimet, jotka teitoisesti käynnistivät hänelle sen painajaisen, mikä oli näköjään jatkunut vielä 2000 luvullekin!!!!
    https://www.kaleva.fi/juttutupa/muu...on-naiden-ihmisten-oikeusturva/4460877?page=3

6. vierailija Vierailija

... Kuten on näyttänyt miten terveydenhuolto on asettanut rajoja joiden sisällä lääkäri saa lähteä tutkimaan ja antamaan diagnooseja niin onhan melko prosoiva jos joku lääkäri kun havaitsee mahdollista tekijä sekä potilaidensa että oman itsensä oireen taustalla olevan ja kun tekijä/ongelma onkin ympäristössä ja tämä rehellinen, ihmisenä ns. aito ja aidosti potilaidensa hyvinvointiin keskittyvä lääkäri lähtee ääneen kertomaan tästä niin näköjään sitten pakkohoito psykiatrian polille on hänen ansaitsemansa tunnistus/palkkio siitä miten hyvin ja pitkä oli oikeasti perehtynyt potilaidensa (sekä oman) vaivaan jotta saisi hoidettua heidät!!!

Voin vaan kuvitella miten hän yritti aikoinaan myös ajaa kansan etua eduskunnassa ja ei välttämättä sillä ns. valmiiksi piirretyllä kaavalla vaan tuomalla esille niitä hälytettäviä epäkohtia, joita hän oli kenties itse huomannut, mitkä ovat olleet yhteiskunnassa.

7. vierailija Vierailija

.. Tulikohan tuolloin eduskunnan suunnasta häntä kohtaan ”painottavia diagnooseja” vainoharhaudesta?

8. vierailija Vierailija

Vaikuttaa yhtään liioittelematta, että häntä oli pitkään kiusattu ja kidutettu. Kiinnostaisi tietää mitä hänelle nykyään kuuluu! On sellainen tunne, että nämä asiat ehkä ovat jättäneet ikuisen arven häneen.

9. vierailija Vierailija

..prosoiva* -> provosoiva.

10. vierailija Vierailija

Tämä on tosiaan se perus polku mitä joudutaan käymään läpi jos eivät ymmärrä nopeasti mistä on kyse..

”Kaksi viikkoa sitten lääkäri väitti kivenkovaan, että vatsakipuni ovat psyykkisistä syistä johtuvia ja että pitäisi nyt vaan rentoutua: siitä parin päivän sisällä jouduin sairaalaan rajun oksentelun takia ja tähystyksessä löytyi vatsakatarri.

Minulle psykologi väitti: "Sieltä se alitajunnasta kumpuaa...", kun ihmettelin miten voi kello 4 aamuyöllä herätä syvästä unesta "paniikkihäiriöön" joka ilmeni mm. hengenahdistuksena. Noh, myöhemmin syy selvisi: kissa-allergia.

Olen saanut kuulla perinteistä olet liian nuori, kunhan kuvittelet ym. selityksiä lääkäreiltä. On heitetty ulos vastaanotolta, on pistetty psyykkisten ongelmien piikkiin jopa nyt kun diagnoosikin on.

Minun diagnoosini myöhästyi ainakin 15 vuotta, kun en päässyt eteenpäin perusterveydenhuollosta. Kipupsykologin mukaan oireet johtuivat siitä, että olin ollut lapsena ja nuorena erään pienen uskonnollisen yhteisön jäsen. Psykologi ei osannut kertoa, miten esimerkiksi nivelten sijoiltaanmenot nukkuessa voisivat johtua uskonnollisen yhteisön vaikutuksista lapsuudessa.

Hammaslääkäripäivystyksestä lähetettiin kotiin useampaan kertaan särkylääkkeiden kanssa, kun kovan säryn syytä ei löytynyt. Miksi paiseen mahdollisuus ei tullut hammaslääkärille mieleen, vaikka niiden hoitaminen kuuluu ammatin alaan? Miksi psyykkinen oireilu sensijaan tuli? Paise löytyi niin myöhään, että hammasta ei voitu enää pelastaa. Päinvastoin. Meillä on sellainen kuva, että psykiatrille pääsy on hankalaa ja liian usein sen kanssa vetkutellaan liian kauan.

Kesti 20 vuotta saada diagnoosi. Tuli kuulemma onnettomuudesta kauan sitten vaurioita, mutta kukaan ei vaivautunut kuuntelemaan tai tutkimaan.

Verikokeiden perusteella ehdotetaan, että jos olen henkisesti sairas. Muutaman kerran olen käynyt juttelemassa psykiatrian erikoislääkärin kanssa ja lopputulos on että ei sulla mitään ongelmaa ole. Ja taas kaikki alkaa alusta!

Sairaalassa lääkäri usein poissulkee yhden senhetkisen diagnoosiepäilyn ja kirjoittaa jo kaaokseen odotusaikana ajautuneelle ihmiselle lähetteen psykiatrille. Itse vaivan hoito ja tutkiminen unohdetaan. Sillä aikaa potilas on joutunut jo monenlaisiin oheisvaikeuksiin.

– Jos olisi enemmän aikaa perehtyä potilaan asiaan, olisi voitu ehkä päätyä toiseen johtopäätökseen. On usein helppo ratkaisu laittaa potilas psykiatrian puolen arvioon, jos tuntuu, ettei ymmärrä mistä on kyse ja oireet vähänkin viittaavat psyyken puolelle.”
    https://yle.fi/uutiset/3-8537054

11. vierailija Vierailija

"Eriskummallinen tapahtumasarja käynnistyi, kun paikallinen lääkäri Riitta Kauppinen epäili kaupungissa leviävän epidemian. Hänen vastaanotolleen oli saapunut useita kymmeniä samantapaisista oireista kärsiviä potilaita. Syiksi Kauppinen epäili Kukkarojärven saastunutta vettä, VR:n konepajan ja varikon jätepolttoja sekä Aluelämmössä suoritettujen aluesairaalan lääke- jätteiden polttoja. Pieksämäen tapahtumien seurauksena käynnistyi valtakunnallinen keskustelu ympäristönsuojelurikkomuksista ja Pieksämäen vedessä huhuttiin pesivän legionella-bakteerin. ”Legionellasta tuli iskusana, Pieksämäestä valtakunnallinen pöpölä”, opetusneuvos Pentti Ruohonen totesi tapauksesta. Tutkijoiden näkökulmasta Pieksämäen tapaus sai psykogeenisen epidemian piirteitä, millä tarkoitettiin tiedotusvälineissä käynnistyneen keskustelun luoman pelon seurauksena syntyneitä fyysisiä oireita. Oireet yleistyivät samalla kun huhut levisivät ja katosivat kun asiaan ei enää kiinnitetty huomiota.

Sosiaali- ja terveysministeriössä asetettiin Pieksämäki-työryhmä tutkimaan tapausta. Lopputulemana lääninhallitus kielsi niin VR:n kuin Aluelämmön ongelmajätepoltot, mutta tapaukseen liittyneiden ympäristöongelmien tutkiminen jatkui niin viranomaisten kuin tutkijoiden keskuudessa. Tapahtumasarja oli lisäksi saanut tragikoomiset käänteet kun epidemiaepäilyn julkisuuteen tuonut lääkäri Kauppinen oli kohun keskellä kyyditetty pakkohoitoon Moision psykiatriseen sairaalaan Mikkeliin. Pakkohoitoon kyyditseminen todettiin pian aiheettomaksi ja lehdistö ilotteli tapahtumilla muun muassa kirjoittamalla laveasti pakkohoitopäätöksen tehneistä lääkäreistä. Lehtikirjoitteluja puitiin oikeusistuimessa vielä vuosia jupakan jälkeen.

Kaupungin päättäjien näkökulmasta tapaus oli kiusallinen, sillä se toi huonoa julkisuutta kaupungille. Kaupunginjohtajan viransijaisena toimineen Taisto Kaartisen mukaan mainoskampanja ”Pieksämäki Passaa paremmin” oli, jollei suoraa seurausta Legionella-jupakasta, ainakin sen myötävaikuttama." /Sivut: 51-52.
    https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/96522/GRADU-1418997544.pdf?sequence=1&isAllowed=y

12. vierailija Vierailija

... Olisi hyvä muistaa, että Kauppinen ei päässyt sieltä heti vaan hän oli siellä jonkin aikaa ja pakkolääkityksessä.. Sitten vasta todettiin, että pakkohoitoon kyyditseminen oli aiheeton.

13. vierailija Vierailija

14. vierailija Vierailija

Täytyy sanoa, että nyt tarpeeksi itse kokeneena ja lukuisien muiden kokemuksia lukeneena, tavallaan toivoisin ettei olisi "hoono soomi" vaan nolla... sen sijaan olisi joku muu kieli.
    Ei tänne kannata enää ottaa paljon sisään ennen kuin on oikeasti yritetty korjata joitakin näitä järkyttäviä epäkohtia (joissa laiminlyödään ihmisoikeuksia) ja ensisijaisesti syyksi olkoon KAIKILLE jo täällä valmiiksi asuvien ihmisten hyvinvointia ja parempaa elämän laatua varten.

15. vierailija Vierailija

"Kaikesta näkemästäni olin hyvin järkyttynyt. Siksi kirjoittavana ihmisenä teinkin näkemästäni sekä ”hoidostani” lakimieheni avustuksella kantelun Valviralle, Aluehallintovirastolle, potilasasimiehelle, poliisille, Turun hallinto-oikeuteen ja Eduskunnan Oikeusasiamiehelle. Myös monet muut potilaat tekivät vastaavia valituksia. Huomasin kuitenkin, että kaava oli aina samanlainen: jokainen virasto halusi myös lääkärin lausunnon ja vastineen. Niinpä pinkassa oli ensin 15 sivuinen oma kanteluni, jota seurasi hoitavan lääkärin lausunto, joka kumosi kaiken. Hänen lausunnossaan mm. todettiin: ”Potilas keksii kaiken, hän on maaninen, harhainen ja psykoottinen” Sen jälkeen oli lyhyt ylilääkärin Jumalan sanaakin tärkeämpi lausunto: ”Yhdyn hoitavan lääkärin lausuntoon.” Leima ja allekirjoitus: Ylilääkäri.

He voivat siis itse päättää ovatko syyllistyneet hoitovirheeseen, väärinkäytökseen tai ihmisoikeusloukkaukseen ja tottakai he kiistävät kaiken, koska muuten saisivat potkut ja lääkäriä uskotaan. Tästä syystä yksikään virasto ei koskaan vastannut kanteluihini mitenkään.

Potilasasiamiehelle oli soittoaika kerran viikossa ja useasti soitin hänelle ja kerroin todistamistani ihmisoikeusloukkauksista. Hän ei reagoinut mitenkään. Hän ei koskaan edes vieraillut osastolla. Niinpä hän on aivan yhtä syyllinen väärinkäytöksiin kuin hoitajat. Systeemin sisällä kaikki suojelivat toisiaan ja suojelevat edelleenkin tänä päivänä."
    https://blogbook.fi/juhakurvinen/tositarinoita-hullujenhuoneelta-2/

16. vierailija Vierailija

Näin luki siinä ensimmäisessä Jorvin tekstissä, missä kys. arvausasema oli myös näköjään väittänyt olin käynyt heillä KYMMENIÄ KERTOJA hahaha tota niin... kyllä ne käytyjen käyntien määrät näkyvät potilasarkistossa, että monta kerta olin käynyt ja oli ALLE 10 kerta.
    Ne muutokset, joista ilmoitin pitivät oikeasti paikkaansa ja ne ”suurentuneet” imusolmukkeet olivat siitä kun tuolloin kuvittelin niiden suurentuneet/turvonneet kun minusta näyttivät (vertailin siihen mitä olivat ennen METHOD PISARAN PAHOINPITELYÄ) ja käsillä kun koskin tunsin ne voimakkaimmin... mutta sitten myöhemmin (Arvausaseman törkeän toiminnan jälkeen kun sain niitä lähetteitä) tehdyssä ultraäänessä paljastui, että olivat viitearvoissa ja vasta tämän jälkeen kun katsoin ottamia kuvia kasvoistani, tuolloin huomasin leuka alueeni kokonaan pienentyneen/kutistuneen... tästä muistaakseni kuukausia sitten kirjoitinkin täällä mikä painajainen ja lääkäristä toiseen juokseminen oli pelkästään tämä muutos. Ja korvissa oli oikeasti silloin tinnitusta ja itse ajattelin tuolloin sen olevan ehkä jostakin tulehduksesta. Myös sekin piti paikkaansa, että oikea ohimo oli ns. matalampi/litteämpi verrattuna vasen... ja niissä on yhä se ero ja mikä myös tulee olemaan loppuelämäni asti sillä METHOD PISARAN aiheuttamat vahingot ja vammat ovat pysyviä. Myös kaikki kirurgit, jotka ovat tähän asti antaneet lausuntoja, ovat vahvistaneet kasvojen muuttuneen epäsymmetriseksi.

”Kokemaan, että kasvoissa epäsymmetriaa, vasen korva kipeä, - "mahdollisesti tulehdusta"-, kaulan imusolmukkeet "suurentuneet, turvoksissa".
    Väitettävästi vasen ohimo näyttää yhä "turvoneemmalta ja verrattuna oikeaan, erilaiselta". Ulkoisesti mitään sellaista ei kuitenkaan havaittavissa.”
    ”tilanteen "selvittämiseksi" terveysasemalla kymmeniä kertoja - kattavien somaattisten tutkimusten mukaan mitään somaattista vaivaa/sairautta ei ole löytynyt. Tänään em.syystä kiihtynyt, käyttäytynyt terveysasemalla verbaalisesti aggressiivisesti, uhkaavasti - vaatinut lähetteitä eri alojen erikoislääkäreille, erilaisiin tutkimuksiin. Ei kyennyt ottamaan ratsionaalista palautetta minimaalisestikaan vastaan, tehnyt somaattisesti harhaluuloisen ja näin ollen avoimen psykoottisen vaikutelman.”

Kyllä, uhkailin ja juurikin sillä että jos ei lähde pois tilanteesta tulen tekemään hänestä valituksen. Arvausasema oli yrittänyt antaa kuvan että miten he yrittivät keskustella kanssani hahaha.. heiltä ei tullut mitään rakentavia tai asiallisia puheita vaan olivat hymyileviä ja mukavia ja valmis kuuntelemaan minua sen jälkeen kun ilmoittivat että pääsen Jorviin tutkimuksiin... mutta aluksi yrittivät että olisin lähtenyt pois sieltä ja ilmoitinkin etten lähde minnekään ennen kuin olen jutellut jonkun kanssa mitä minun pitäisi tehdä. Myös näkyy minun potilasarkistossa, että vasta tämän tapahtuman jälkeen minua tutkittiin eri lähetteillä erikoissairaanhoitopiirissä.

Tuolloin lupasin itselleni etten tule enää koskaan toista kertaa lukemaan niitä tekstejä etten pilaisi minun mieltä, mutta ehkä välillä on vaan hyvä katsoa taakse ja mitä on käyty läpi METHOD PISARA:SSA tapahtuneen sairaan ja törkeän pahoinpitelyn takia.

Ehkä pitäisi laittaa ensimmäiselle psykiatrille s-postin kautta niistä kirurgien lausunnoista kuvat ja kertoa, että ei hänen ehkä kannata ottaa aina tosissaan X nimisen arvausaseman lähetteitä... Varsinkin ”luulosairauteen” liittyvät.

17. vierailija Vierailija

Suuresti epäilen hän olisi tuolloin kirjoittanut Jorville missä ja miten "yritti rationaalisesti antaa palautetta" minulle.. Hän keskusteli koko sen ajan arvausaseman käytävällä muiden kuullen (tuolloin oli paikalla ainakin siivoja ja vahtimestari) ja kun huomasi en antanut periksi sitten sain suoraan häneltä kuulla että olen luulosairas ja minulla ei ole mitään. Tämän takia olin toivonut käytävän kamerasta (varmasti sellainen on ollut heillä) tarkistettaisivat ja siinä olisi näkynyt missä hän oli keskustelemassa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri