Hae Anna.fi-sivustolta

Kokemuksia Hotpoint-Ariston -koneista

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä Masiina35, 17.02.2010.

1. Masiina35 Vierailija

Hei,

Kenelläkään Hotpoint-Ariston pyykkikonetta/kuivausrumpua? Kokemuksia? Gigantissa myyjä niitä kovasti kehui ja kauppasi.

Ostaako Hotpoint-Ariston 8kg koneet 998e (norm. hinta 1248e) vai Teknisiltä AEG-Elektroluxin 7kg koneet 1200e (norm. 1398e, mallit L74650 jaT57840)?

Molemmat pyykkikoneet hiiliharjattomia ja ajastimella varustettuja, samantyyliset ohjelmat ja käyttömahdollisuudet. Hotpointin kuivurissa pari ohjelmaa, joita ei toisessa ole. Linkous halvemmassa 1600r/min ja toisessa 1400. Hotpointin pyykkikone painaa 66kg, AEG 78kg, kai.

Olen kahden vaiheilla. Entinen pyykkäri pelittää ja pesee edelleen kyllä hyvin, vaikka jo 8 vuotta pyörittänyt. Whirlpoolin kone. Koneen vinkuvasta äänestä en ole koskaan tykänny.

2. käyttäjä Vierailija

Meillä oli Ariston, oisko ollut -77, kun ostettiin, oli käytössä varmaan viistoista vuotta. Hyvä kone oli. Näistä uusista en tiedä.

3. Masiina35 Vierailija

Onpas nyt, kun näyttää siltä, ettei kenelläkään nykyään ole Hotpoint-Ariston merkkisiä koneita. :eek: Eikö kukaan ole ostanut "tuntematonta", vaikka Aristonhan on kyllä vanha merkki.

4. zanuski82 Vierailija

moi!

mulla on aristonin 8kg:n kone ja olen erittäin tyytyväinen ollut,ostin yli vuos sitten ja otin siihen sen viiden vuoden lisätakuun ku ei näistä uusista koneista tiedä et kauanko kestää!erittäin selkeät ja hyvät ohjelmat ja hiljainen on. onko sulla harkinnassa se mis on se ajastin toiminto?se on meinaa hyvä ainakin mulla ollut.

5. En ostaisi. Taalla Hotpoint, Ariston ja Indesit ovat nykyisin lahes sama kone ja nuo merkit ovat vuodesta vuoteen puolueettomien testien hannilla mita tulee koneen kestavyyteen.

6. angloelli jatkaa Vierailija

Askeinen lahtoi vahan akkia :)
    AeG:lla on mielestani ihan hyva maine, joten noista kahdesta valitsisin sen.

Tietysti riippuu hieman mita arvostat koneessa. Kokoa, ohjelmavalikoimaa, linkousnopeutta. Meilla perheellisena koko on tarkea. Ohjelmista tulee todella harvoin kaytettya erikoisohjelmia ja niita ilman selviaisin hyvin. Linkousteho on tarkea varsinkin jos kuivatat pyykin rumpukuivaajassa. Tosin en huomaa juuri eroa vanhan koneemme 1600 ja uuden 1400 valilla. Minulle ehka tarkeinta kuitenkin on koneen kestavyys. Korjauksiin menee rahaa, mutta ehka vielakin enemman arsyttaa se, etta koneilla on tapana hajota juuri pahimmalla mahdollisella hetkella.

7. Masiina35 Vierailija

En ole vielä koneita ostanut. Pyykkikoneen vaatimuksena vähintään 7kg, hiiliharjaton moottori sekä ajastin. Olen pähkäillyt ja kallistumassa AEG:n puoleen. Koneen moottorilla 10 vuoden takuu. Ei mikään 10 vuoden sertifikaatti (niin kuin LG:n koneilla). Eri asia. Ohjeisti myyjä kyseistä asiaa, kun alkuun kyselin LG:n koneista, mutta jätin sen pois laskuista kuitenkin melko heti.

8. zanuski82 Vierailija

mulla ei ole väliä mitenpäin hajoaa viiden vuoden takuun ansiosta,ja kaikki merkit on tänäpäivänä luikuhihna kamaa niin ainoa merkki mstä uskallan itse kokemuksien perusteella sanoa että kestää niin miele,hintahan on sitten tietenkin kovempi kuin muilla merkeillä mutta ihan omassa mielen tehtaassa saksassa tehty.Mutta ei näitä koeita enään tehdä niin et ne kestäis mitään 10-20 vuotta...

9. Masiina35 Vierailija

Meillä 8 vuotta vanhat vöölpuulin koneet. Pyykkikoneeseen ei ole tehty mitään remppaa, käyntiääni samanlainen kuin uutena. Lienee hyviäkin yksilöitä. Tahtois vaan uudet, isommat koneet.

10. Totta, etta mitkaan koneet eivat kesta niin kuin ennen. Nuo lisatakuut ovat mielestani kuitenkin suhteettoman kalliita. Esim £288 maksavalle Hotpointin pesukoneelle viiden vuoden takuu £157 eli yli 50% koneen hinnasta. Olen lahtenyt siita, etta valmistusvirheet tulevat esiin normaalina takuuaikana (meilla 2v Boschin koneella) ja muuten uskon testien perusteella luotettavimpiin merkkeihin.

Toisekseen rahallinen puoli on vain osa totuutta. Pesukoneen hajoaminen on aina pieni katastrofi ja korjaajan odottelu tai mahdollinen uuden koneen etsiminen kysyy hermoja. Koneilla on myos tapana hajota silloin kun pyykkivuori on korkeimmillaan tai on matkalle lahto edessa. Siksi siis mieluummin ostan koneen, joka ainakin toivottavasti kestaa sen viisi vuotta ilman ongelmia.

11. Ostin puolisen vuotta sitten pienen Ariston Hotpointin kesäasuntoon. Se pesee ihan hyvin, mutta siinä on kova ääni, mikä aluksi häiritsi todella paljon, sillä en tiennyt onko kone rikki vai ei. No, ei se ole rikki, mutta pesuääni on todella jyskyttävä verrattuna kaupunkiasunnossani olevaan 7 kg:n AEG Electroluxiin. AEG on ehdottomasti parempi valinta.

Mutta miksi olet ostamassa uutta pesukonetta, jos nykyisesi on ihan kunnossa?

12. Masiina35 Vierailija

Haluan isommat koneet ja etenkin paremmilla ohjelmilla olevan kuivurin. Olen päätynyt AEG:n koneisiin. :)

13. Eppu Vierailija

14. Tero Vierailija

Suosittelen LG:n pesukoneita.. 700-800€ niin saa 7kg +ajastin + lastenvaateohjelman jne. Hiljainen ja hyvä peli :)

15. UPO Pesukarhu Vierailija

Paras kone mitä olen käytännössä nähnyt. Vanhemmilla tälläinen ja on tosi hiljainen. Linkouksen huomaa vasta kun linko jarruttaa ja kuuluu sellainen "vinkaisu".

Bosch pyykinpesukone WAS32783 - Markantalo

-EcoSilence Drive -harjaton moottori
    -Täyttömäärä 8 kg
    -Linkousnopeus 1600k/min
    -Äänitaso pesu (dB) 49
    -Äänitaso linkous (dB) 73
    -Energialuokka A +++
    -Linkoustulos A

16. HardTrance Vierailija

Entisenä kodinkonemyyjänä voin sanoa et jos haluaa laadukkaan pyykkärin niin Miele on ehdoton ykkönen ... Onko kukaan Teistä katsonut "Hehkulamppuhuijaus"-dokumenttia? ... Suosittelen katsomaan niin ymmärrätte miksi nykyajan elektroniikkalaitteet eivät kestä kuin hätinä takuuajan ... Se on väistämätön "luonnon kiertolkulku" ... Jos laitteet kestäisivät yhä edelleen 15-25v niin maailman rattaat eivät pyörisi ... Esim tulostimissa on laskuri (ja eräissä nimeltä mainitsemattomissa täysin elektronisissa niin astia- kuin myös pyykinpesukoneissa) jonka täytyttyä laite lopettaa toimintansa ilman fyysistä vikaa ... Huoltoliike ilmoittaa et "pitää ostaa uusi" vaikka todellisuudessa sen pystyy nollaamaan ja taas laitteet toimii ... Eikö elektroniikkatehtaat olekin kivoja ...

17. Sala Vierailija

Aikamoinen salaliittoteoria sulla... :D

18. Outo merkki?????? Vierailija

No ainakin 2 Sampan puhelinta lakkas toimimasta 2kk.tta takuun päättymisestä.Ja ainakin mun Miile pelannu 21 vuotta.Ja mutsillakin kymmenkunta vuotta ja tosi hiljanen.Sisko osti just uuden joten palaan tänne ehkä(jos menee 20v.niin saataa olla etten tule) joskus kertoon miten tää uusin versio kestää.Mut esim.pesukoneita verratessa niin ihan yks helppo konsti on ottaa sivusta täytettävän luukusta kiinni ja nostaa/rytkyttää ja katsoa mikä kohta nitkuu/rutise koneesta.Koputtaa rumpua ja sen peräseinää niin äänestä kuulee ainakin materiaalien paksuuden ja jotain voi jo siitä päätellä.Niin ja myyjän ilmeestä kun teet ko temppuja!!!!

19. HardTrance Vierailija

.. Mutta tämä salaliitto on totta ja julkinen ... Muutaman Epsonin, Canonin, Kyoceran tulostimet nollannut ja toimii hienosti ... Itse en ole päässyt käsiksi pesukoneisiin mutta entinen kollega on nollannut muutaman koneen ... ja taas sai pestyä alkkareita ... 8oD ... Alunperinhän hehkulamputkin suunniteltiin kestämään paljon pidempään ...

20. Meillä on ollut Mielejä pesukoneina ja kuivausrumpuina eikä ole tarvinnut selittää. Hyvin ovat kestäneet suhteellisen reipasta käyttöä. Päivässä pestään keskimäärin 3 koneellista pyykkiä, parhaimpina (pahimpina 6 tai enemmän). Nykyiset täysin elektronisesti ohjatut koneet ovat olleet viitisen vuotta ilman ongelmia. Edellisessä koneessa oli hihnan vaihto 15v kohdalla ja uudet asukit halusivat että jätetään myllyt sinne. Kuivausrumpu oli +20v vanha mutta pelitti edelleen hienosti. Koneet tulisi putsailla aina aika ajoin pesuainejäämistä jne.

Voihan se laatu Mieleissäkin lopahtaa, mutta vielä ei ole usko mennyt.

21. HardTrance Vierailija

... Jos ajatellaan asiaa laitteiden valmistajien kannalta niin olet heille se kuuluisa punainen vaate ... sinulla on laitteisto joka kestää ... Olet globaalisesti "persona non grata!" ... -(8oD ...

22. Käyttäjä Vierailija

Ostin Ariston pesukoneen noin kaksivuotta sitten. Nyt kone lopetti toimintansa. Purin koneen ja huomasin että sähkömoottorin ja rummun välinen hihna oli pudonnut pois, syykin selvisi. Pesurumpu on kiinnitty kuudella niitillä ja jäljellä oli vain yksi niitti. Onneksi minulla oli niittin asennustyökalu ja ei muuta kuin uudet niitit paikalleen ja nyt kone toimii taas. Ariston on laadukas pesukone. Voin kokemuksesta sanoa että paras kone joka minulla on ollut. Kone on hiljainen ja pesee pyykkn puhtaaksi.Kun purin koneen huomasin että sen sisällä on jämäkät iskunvaimentajat. Tietysti toi niitti ongelma harmitti, ilmeisesti ruuveja ei käytetä koska ne vahingoittavat pestävää pyykkiä.Suosittelen kuitenkin tätä pesukonetta, meillä pesukone käy joka päivä olemme testanneet kaikki merkit ja täytyy todeta Ariston on ollut näistä paras.

23. HardTrance Vierailija

Vai kaikki merkit? ... Ja Ariston kesti kokonaiset 2 vuotta? ... Oliko uusi vai käytetty? ... Kestävyys alle keskiarvon ... Ja mikä on puhtauden kriteeri? ... Tämän päivän koneet on kaikki hiljaisia paitsi kyllä niistä eroja saa aikaan jos tetoskoopin kanssa vieressä istuu .. 8oD ... Ja noista niiteistä, kuinka monella on kyseinen asennustyökalu ... Kunnon koneissa käytetään ruuveja mutta ne on uppokannoilla ... Ja kysyn vain et onko ympäristöystävällistä pyörittää konetta joka päivä? ... Vai tuleeko pyykkiä yli 7kg per päivä? ... No ei normaalisti ...

24. lcypher Vierailija

huono kone. kesti kolme vuotta ja sitten hajosi elektroniikat niin pahasti että maksaa uuden verran.

mitä järkeä ostaa tällaista roskaa?

25. Huubaa Vierailija

Onkohan tämä trolli? Pesurumpu kiinni enää yhdellä niitillä ja silti "laadukas ja paras kone". Hehe.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri