Kokemuksia iltatähdistä =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieläkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieläkö

Vieras
Minulle on nyt iskenyt tosi kova vauvakuume. Lapset on nyt 15v, 8v ja 7v. Ikäni puolesta vielä hyvin meille vauva voisi tulla,mutta silti arveluttaa kuinaka isommat suhtautuisivat oikeasti kun perheeseen vielä tulisi vauva? Ja olemme eläneet aika liikkuvaa elämää viimeiset vuodet eli suuri elämän muutos olisi vauvan tulo koko perheelle.Muta samalla tiedän että nyt on vimeinen mahdollisuuteni( olen menossa kierukan vaihtoon ensi kuussa ja nyt jahkaan menenkö vai en) Mies sanoo ettei hänellä oliisi mitään vielä yhtä lasta vastaan, mutta ilmotti että lopullinen vastuuhan vauvasta minulle jää kun hän on niin plajon töissä.. Muta kertokaa kokemuksianne asian tiimoilta!!

Minä olin 37, kun meille syntyi vielä iltatähti. Mulla tuli itsellä halu saada vielä lapsi, ja sainkin. Entiset lapset olivat jo isoja. !9, 18, ja 14v. kun kuopus syntyi. Toiset ottivat ihan hyvin vastaan uuden vauvan, ainakaan kukaan ei sanonut mitään poikkipuolista.
Ainoastaan se, kun lapsi kasvoi tavallaan yksin, ja leikkikaveria ei omasta takaa enää ollut, niin itse piti keksiä leikit ja muut sellaiset sille. Muuten on hyvin mennyt, itsellä ei ollut odotuksen kanssa, eikä synnytyksen kanssa mitään ongelmaa, ja hyvin jaksoin vauvan hoidonkin.
Nyt tyttö on 7v. ekaluokkalainen.
Jos vaan itsestäsi tuntuu, niin vauvan tekoon vain. Jotenkin sitä on erilainen äitinäkin, kuin silloin nuorena. Ei hötkyile samanlain kuin ennen, ja kun on jo elettyä elämääkin jo takana, niin ehkä sitä osaa ollakin paremmin lapsen kanssa. Ainakin omalta kohdaltani voin näin sanoa.

Meillä iltatähti syntyi kun vanhemmat lapset olivat 16v ja 13v, molemmat olivat ihan myytyjä siihen pieneen nyyttiin, sitten tuli vielä toinen iltatähti kahden ja puolen vuoden päästä niin sai eka leikkikaverin :D

Heippati kaikille aikuisille naisille =) Ilta-tähdistä kyselitte,tässä sitä:minulla 21v,18v,16v,11v,lapset ja nyt meillä on ihana puolivuotias poika,lapset suhtautuneet aivan ihanasti.Pieni-mies on valloittanut kaikkien sydämmet,myös tyttären-tyttären(2,5v)Olen yksinhuoltaja,mutta elämä on siitä huolimatta ihanaa:)Ei muttakun vauvan tekoon jos itsestä siltä tuntuu,ei kannata kauaa miettiä,kun sitä aikaa ei kovasti enää ole "tällä"iällä.Aurinkoista kesää kaikille :hug: Naisena olemisen ihanuus:)

Ei muuta kuin vaavia alulle yrittelemään, jos itse on siihen "valmis" ja tuleva isäkin vihreäävaloa vilkuttelee. Vaan muista myös ajatella itseäsi ja jaksamistasi etenkin kun kerrot miehesi olevan paljon poissa kotoota.

Tuohon asiaan, jotta miten isommat lapset reagoivat.
Voin omasta kokemuksestani todeta. Hyvin ovat suhtautuneet ja näyttävät pitävän pienimmäistä sisarustaan todella onnellisena "asiana".
Minulla isommat iältään 15v, 13v, 11v ja pian 9v ja nyt tuo pienimmäinen 2v. Plus "toinen iltatähti" toiveissa (=yrityksen alaisena). Kerran jo tärppäsikin, mutta luonto oli kanssamme erimieltä. Emmekä häntä saaneet syliimme. Mutta tapahtuneesta huolimatta ei toivoa ole vielä nurkan taakse tuupattu.

Vielä piti "sanoman":

Omaa ikääsi tai miehesi ikää et kyllä paljastanut, mutta kun tällä palstaosiolla kirjoittelet; oletan yli 40v. :D

Joten käyhän kurkistamassa tuonne vauvakuume puolelle ja sillä sellaisen otsikon alle kuin: Yli 35-vuotiaat kuumeilijat (Ei tainnut aivan noin otsikko mennä, mutta sinne päin kuitenkin.)
Dynastiaa pukkaa :laugh: :laugh:

Niin siis tuolla ketjussa on vauvasta haaveilijoita kuin jo odottajiakin yli alle 35v. Meistä useammalla lapsia laajemmalla ikä skaalalla. (Kurkaa ensimmäisen sivun "lista".) :D

Uusimmat

Yhteistyössä