Kokemuksia Jakomäen päiväkodeista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti Jakomäestä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti Jakomäestä

Vieras
Olen pian laittamassa päiväkotihakemksta pikkusen vajaa 2vee pojalleni.
Asumme Jakomäessä, joten lähimmät kunnalliset päiväkodit ovat Jakomäessä sijaitsevat Naava, Kotilo ja Suurmetsä.
Onko kellään jakaa kokemuksia näistä kyseisistä päiväkodeista?

Kuljemme kyllä yleensä autolla, joten mielipiteitä/kokemuksia otetaan mielellään vastaan myös muista lähialueiden päiväkodeista. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti Jakomäestä;22969874:
MorbidMama: Voitko hieman tarkemmin kuvailla, millä tavalla siellä oli levotonta? Onko siitä kauan, kun olit siellä sijaisena?

Naavan tilat olivat melko huonot ja levottomia lapsia paljon, etenkin eskarin puolella. Itse olin aika puhki iltaisin. Eskarissa oli tapauksia, jotka olivat vaaraksi muille lapsillekin ja opeilla ei ollut tarpeeksi keinoja heidän aisoissa pitämiseen. Tosin yrittivät kyllä saada ls-apua...mutta toivottavasti ei nyt mennyt liian yksityiskohtaiseksi..
Syyskuussa olin.

Arkipäivää kaikkialla, koska on integroitu erityislapset tavallisiin ryhmiin ja maahanmuuttajien lapset eivät enää tästä syksystä lähtien ole olleet kahden paikalla päiväkodeissa, niin kuin kuuluisi. Nimenomaan sen takia, että ovat kulttuurinsa ja kielitaitonsa perusteella vaativia, ja tarvitsisivat enemmän hoitajan tukea.

Juuh, rankkaahan se on..mutta nyt eri paikkoja kiertäneenä, kyllä Naava oli ihan omaa luokkaansa.: / Toivottavasti tilanne on rauhoittunut nyt..

Mä olen pienenä käynyt Suurmetsän päiväkotia, tykkäsin.:)
Ja luulen että siellä on meno edelleen mukavaa, ainakin oon niin kuullut.
Kotilosta en ole aina kovin hyvää kuullut, toki siitä on aikaa kun oon siellä suunnalla ees asunutkaan.

Naava todella hirveä paikka. Työntekijät aina naama norsun vitulla. Lasta hakiessa et todellakaan tunne itseäsi tervetulleeksi. Se mikä on huvittavinta tarhassa mahtuu yhteen sormeen hymyilevä hoitaja. Todella huonosti kulkee tieto henkilökunnalta kotiin tai tieto lapsen päivästä, kuinka on mennyt.

Talvisin naavan piha aivan umpijäässä, monet äidit ja lapset ovat kaatuneet kunnolla. Työntekijöistä ei ole mitään hyvää sanottavaa. Olisi varmasti hyvä tarha jos olisivat kunnon hoitajat.

Yhteistyössä