Kokemuksia keskenmenoista? Voisiko tämä olla alkava sellainen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
Mulla on viikkoja noin 5+0. Nyt on kolmas päivä, kun vessassa pyyhkiessä paperiin tulee hiukan rusehtavaa tuhrua. Ei todellakaan paljoa, mutta kuitenkin selvästi sieltä jotakin tulee. Kipuja ei ole, mitä nyt tavallista alavatsanippailua ja alaselän vihlontaa, jota oli viimeraskaudessakin. Ärsyttävää kun ei tiedä mitä kohdussa tapahtuu ja varhaisultrakaan ei tässä kohtaa vielä hyödytä mitään.. Huoh..

Miten teillä keskenmenon kokeneilla alkoi oireet ja onko tällaisesta vuodosta muuten kokemusta? Soittelin jo neuvolaan ja käskivät vain seurailemaan tilannetta. Tietysti... :/

Voi olla ihan normaalia alkuraskauden tiputtelua. Mulla on ollut kahden normaalin raskauden aikana suunnilleen parien ekojen kuukautisten aikaan tiputtelua.

Tuossa tilanteessa on niin vaikea olla stressaamatta, mulla itellä se epätietosuus on aina pahinta. Mutta ei tuo "oireilu" vielä kuulosta keskenmenolta :)

Olisin varmaan itsekin huolissani vaikka kokemusta on yhdestä raskaudesta jossa oli kovia kipuja ja vaaleanpunaista vuotoa, ja se raskaus siis päättyi lapsen syntymään rv.40+5 :) Noi kivut jatkuivat kuukausia, vuoto oikeastaan vain "menkkojen ajan" eli viikon verran, ja oli ihan siinä alkuraskaudessa.

Mun muistaakseni sanottiin kuopuksen raskauden aikana kun jossain vaiheessa tuli vähän ruskeaa tuhrua että vanha veri ei ole huolestuttavaa, on tod. näk. peräisin kohdunsuulta tai limakalvoilta..

Voi olla normaalia tai ei.. Koita olla stressaamatta. Itselläni samankaltainen vuoto johtui tuulimunasta.:( Neuvolasta sanottiin että seuraillaan, mutta itse halusin sitten mielenrauhan takia yksityiselle ja tuulimunaksi todettiin. Viikkoja oli tuolloin jo muutama enemmän.

Mulla kokemusta yhdestä keskenmenosta joka alkoi vaaleanpunaisella vuodolla joka muuttui jonkun päivän päästä vereksi. ja selkäsärky oli kamala, jouduin ihan sairaslomalle sen takia (selkäkivun)

poikaa odottaessani mulla oli kolmena kuukautena runsasta vuotoa ja aina tuli lorottamalla.ekalla kerralla veri oikein valui reittä pitkin ja mentiin sairaalaan jossa sanoivat että ihan varmaan keskenmeno ja passitti kotiin ja viikon päähän kirjattiin ultra.
No viikko meni että elin maailmassa ettei meille tule vauvaa,ultrassa jo näkyi kuitenkin pikkuinen sydän.
tuli uusi kuukausi ja taas säikähdin kuten kolmannetkin vuodot säikäytti.
No kaikki meni vuodoista huolimatta hyvin ja poika on nyt 7v

Minulla oli aivan samaa rv 7. Noin viikon ajan tuli rusehtavaa vuotoa. Välillä oli pikkuhousuissa, välillä tuli paperiin pyyhkiessä ja sitten oli päivä, ettei tullut mitään. Kävin varhaisultrassa ja kokenut lääkäri sanoi, että rusehtava vuoto ja jopa runsas verinen vuoto (ilman kipuja) on erittäin yleistä ja normaalia. Johtuu kuulemma kohdun kasvusta ja siitä, että kohtu kiinnittyy eri paikkoihin tai jotain.. En muista tarkkaan syytä, mutta minun kohdalla se oli ainakin ihan normaalia. Nyt jo rv23+4 ja vuotoa ei ole sen jälkeen ollut.

Äidilläni tuli vuotoa minua (ja kaksoissiskoa odottaessani. Ja täällä olemme. Mutta minulla tuli rusehtavaa vuotoa, joka muuttui runsaaksi verenvuodoksi ja keskenmeno tuli 5+ viikoilla. No uusi raskaus sai alkunsa 4kk myöhemmin ja tuolla se nyt istuu potalla.

Mulla alkoi keskenmeno hyvin vähäisellä ruskealla tuhrulla ja muuttui kolmen päivän päästä veriseksi. Vuotoa ei tullut mitenkään älyttömästi, kuin tavalliset menkat. Alavatsakivut alkoivat vasta vuodon loppuvaiheessa. Mulla raskausviikkoja oli kasassa 6. Itse pitäisin tuota vuotoa huolestuttavana, erityisesti jos aiemmissa raskauksissa ei vuotoja ole ollut. Toivotaan kuitenkin ettei kohdallasi ole kyse keskenmenosta.

[QUOTE="nippe";25818396]Mulla alkoi keskenmeno hyvin vähäisellä ruskealla tuhrulla ja muuttui kolmen päivän päästä veriseksi. Vuotoa ei tullut mitenkään älyttömästi, kuin tavalliset menkat. Alavatsakivut alkoivat vasta vuodon loppuvaiheessa. Mulla raskausviikkoja oli kasassa 6. Itse pitäisin tuota vuotoa huolestuttavana, erityisesti jos aiemmissa raskauksissa ei vuotoja ole ollut. Toivotaan kuitenkin ettei kohdallasi ole kyse keskenmenosta.[/QUOTE]

Niin ja lisään vielä, että tämän keskenmenon jälkeen tulivat yhdet kuukautiset kunnes olin taas raskaana. Nyt on menossa rv16, ja pikku hiljaa osaan jo hieman rentoutua, eikä keskenmenon pelko ole enää päällimmäisenä mielessä.

Ei voi sanoa onko kyseessä keskenmeno vai ei, jos kipuja ei ole niin olisin aika luottavaisin mielin. Alkuraskauteen saattaa kuulua vuotoa. Tsemppiä piinailuun.

[QUOTE="hei";25818378]Äidilläni tuli vuotoa minua (ja kaksoissiskoa odottaessani. Ja täällä olemme. Mutta minulla tuli rusehtavaa vuotoa, joka muuttui runsaaksi verenvuodoksi ja keskenmeno tuli 5+ viikoilla. No uusi raskaus sai alkunsa 4kk myöhemmin ja tuolla se nyt istuu potalla.[/QUOTE]

vielä edelliseen, että tein tänäaamuna positiivisen raskaustestin, viikkoja 3+4 tällä hetkellä. Onnellisia ollaan, mutta yhden varhaisen keskenmenon jälkeen HYVIN varovaisia iloitsemaan liikaa. Vauva tulee jos on tullakseen.

Tämä on niitä kysymyksiä, johon kukaan ei voi luvata mitään....:/ Voi olla hyvinkin viatonta, mutta toisaalta itselläni ja niinkuin monella muullakin alkoi keskeytynyt keskenmeno ruskealla tuhrulla. Tuhrusi viikon ajan ennen kuin pääsin ultraan. loppuajasta tuli jo limaista verensekaistakin vuotoa. Alkion kehitys oli loppunut sille tuhrun alkamis päivälle. Kipuja tai muita oireita ei ollut ennen tyhjennystä.

Yhteistyössä