Hae Anna.fi-sivustolta

Kokemuksia kielimatkoista?

Viestiketju osiossa 'Vanhempana' , käynnistäjänä Äiti, 31.08.2006.

1. ASDFG Vierailija

onks kukaan suunnitellu jo nii pitkälle et lähtee 2014 kesäl kielimatkalle :)? mä oon kai menossa sillon joko Maltalle , kaliforniaan tai floridaan :) oon lähös yksin nii onko mitää kokemuksii jos on ollu yksin ja millasta se oli? oisin sillon 14v . ja olitteko isäntäperhees vai resortis? :)

2. fea Vierailija

Ite oisin varmaa kaverini kanssa lähössä EF:n kautta Kaliforniaan, luultavasti Long Beachille kesänä 2014. Oisin sillo 14- vuotias. Onko kenelläkään kokemusta siitä asuntolasta, kun Long Beachissa ei oo kuin se asuntola? Oliko siellä hyvää ruokaa, oliko koulu lähellä ja huoneiden kunto?

3. möi Vierailija

Tietääkseni kielikurssin hintaan ei kuulu lentoja

4. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Joihinkin saattaa kuulua lennot. Aikoinaan olin kielikurssilla Skotlannissa ja sen matkan hintaan ainakin silloin, kuului lennot. Kannattaa lukea esite tarkkaan kyllä niissä on maininta mitä hintaan kuuluu.

5. Feinschmeckerin Vierailija

Skotlannissa on jonkin verran paremmat ruoat kuin Englannissa, mutta ei se auta.

6. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Selvästi kirjoituksesta paljastuu, ettet ole Britanniassa koskaan käynyt ja jos vaikka oletkin et ole käynyt siellä avoimin mielin, kun et tiedä kuinka hyvää ruokaa siellä on.

7. hmmmmm.... Vierailija

Tai ehkä jollakin nyt ei ole oikeasti tietoa hyvästä ruoasta. Jos ruskea kastike, makaronilaatikko ja lihapullat ovat herkkua, ei välttämättä ole tietoa, miltä gourmet maistuu.

Tosin kyllä minäkin olen briteissä hyvää ruokaa saanut - kiinalaisissa, intialaisissa ja muissa etnisissä ravintoloissa.

8. EF-crew Vierailija

Suosittelen ehdottomasti lähtemään! :) Itse kävin aurinkoisella Maltalla kesällä 2011. Käykäähän täällä: My EF - Your online Campus ja tilatkaa esite!

9. mii Vierailija

Moi! Aattelin lähteä STS:n kautta kesällä 2014 tollaselle 2+1-kurssille Hastingsiin Englantiin, eli kaks viikkoa 'normaalia' kielimatkaa ja yks viikko ratsastusleiriä. Haluaisin kuulla teidän kokemuksia erityisesti tästä ratsastuspuolesta, mitä tehtiin, millainen opetus jne. :)

10. Ef:ssä käynyt Vierailija

Itse olen ollut kielimatkalla Ef:fässä. Isäntäperheeni oli vanhapariskunta ,joilla oli jo lapsenlapsia. He olivat todella mukavia ,vaikka alussa oli hieman jännitystä. Isäntäperheessä on parasta en suosittelisi jättämään sitä mistään hinnasta pois.

11. Ef grew Vierailija

Niin mä olin yksitoistavuotiaana englannissa ef kielimatkalla. Itse olin isäntäperheessä ja luulen että siellä oppii paremmin. Nyt oon Aatellu mennä mun parhAan kaverin kanssa englantiin ja me täytettäisiin sinä vuonna neljätoista . Suosittelen kielimatkasta ef:än kautta. Siellä oli huikeeta . Lukekaa lisää täältä efgrew.blogspot.com ja kysykää sieltä jos on kysymyksiä

12. Ef grew Vierailija

Moi vaan mä itse olin ef:än kielimatkalla ja mulla ei o siitä mitään valittamista. Liiderit olivat mukavia niiden kanssa oli mukava olla ja ne oli tosi huolehtivaisii eikä parempia voinu olla. Harmi jos et halua kokeilla ef:ää mä suosittelen sitä

13. Tyttäreni oli juuri kaksi viikkoa EF:n järjestämällä kielimatkalla Maltalla! Todella hieno ja turvallinen kokemus, mutta aikamoista vedätystä. Kaikista lisäaktiviteeteista, joita jo osin oli ostettu valmiiksi, maksutettiin lisämaksu. Ja vaihtoehto-ohjelma oli valittu niin tyhmäksi, että pakkohan sinne oli nuoren mukaan lähteä tai sitten askartelet. Muutenkin yleisjärjestelyt ontuivat pahasti ja oppitunnit tosiaan kuulemma aikamoista höpö höpöä, mutta varmasti oli ikimuistoinen ensi "irtiotto" omaan elämään. Ja ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA OTTAKO EF:n suosittelemaa ERIKA-matkavakuutusta. Otin sen tytölle sen takia, vaikka oma vakuutuskin oli, että koska oli matkanjärjestäjän suosittelema, niin yleensä silloin kaikki hoituu suoraa vakuutusyhtiön kanssa. Nyt ei ollut niin vaan kaikki piti ensin maksaa itse ja kotimaassa aloitat sitte selvittelyn. Yritys on vielä Ruotsissa. Samaan olisin päässyt puolta halvemmalla omalla vakuutuksella ja saanut hoitaa asiat kotimaahan. Lisäksi EF- ei auta yhtää ko asioiden selvittelyssä, kohottelevat vain hartioitaa, että sopikaa vakuutusyhtiön kanssa. Ja arvatkaa osaako teini säästää kaikki kuitit :) , etä sinne meni vakuutusrahat ja lisäksi kaikki maksat itse. Silti suosittelen muuten vaikka onhan se suhteettoman kallis.....

14. xx Vierailija

Moikka! Minulla olisi vähän kysymyksiä kielimatkoihin liittyen:)
    1. Olen kuullut että Englannissa isäntäperheet ovat tosi huonoja ja että he ottavat nuoria vain rahan takia, pitääkö tämä paikkaansa? Koska olen sitä mieltä että isäntäperheessä oppii kieltä paljon paremmin...(EF)
    2. Jos menisin kielimatkalle, menisin oikeasti opiskelemaan ja käyttämään kieltä. Olen kuitenkin lukenut tosi paljon kuinka paljon siellä ryypätään, poltetaan jne. Ja onko EF ällä järjestystä ollenkaa?:)
    3. Te ketkä olette olleet kielimatkalla, opitteko kieltä paljon paremmin vai oliko se ainoastaan hyvä kokemus? Kun olen katsonut noita kielimatkablogeja ja kun kirjoittaja on kirjoittanut joku teksti englanniksi nauran vaa koska kielioppi on niin huono...:(

Minulle just toi kielen oppiminen olisi se ehdottomasti tärkein juttu. Joskus ihmettelen jos sinne vaa lähtee tollasta biletysporukkaa ja saisinko yhtään ystäviä... :D Tuo vaihtarivuosi kiinnostaisi, mutta se vuosi taitaa olla vähän liian pitkä minulle.

15. kielimatkalainen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olin tänä kesänä EF:n kielimatkalla Brightonissa ja voin sen perusteella vastata kysymyksiin.

1. Olin itse isäntäperheessä ja minulla ainakin kokemus oli ainoastaan positiivinen. Mun host perheeseen kuului oikeastaan vaan host äiti, joka on toiminu hostina jo yli 10 vuotta. Hän piti hyvin huolta meistä ja kyseli kuulumisia. Toki osalla porukasta ei näin hyvä tuuri sattunut ja perhe oli juuri tuollainen rahan perässä tullut, mutta voisin sanoa että suurimmalla osalla perhe on ihan hyvä. Sitä ei voi koskaan etukäteen tietää millainen perhe sattuu, mutta suosittelen kyllä ehdottomasti isäntäperhettä, sillä pääset käyttämään kieltä paljon enemmän kuin asuntolassa.

2. Itsekin menin kielimatkalle todella oppimaan kieltä. Tottakai aina mukaan mahtuu ihmisiä, jotka ovat tulleet mukaan vaan bilettämään ja pitämään hauskaa, mutta monella on oikeasti se kielen oppiminen päällimmäisenä asiana. EF piti mun mielestä kuria ihan hyvin. Pari tyyppiä lähetettiin viileästi kotiin marihuanan poltosta ja yksi varastamisesta, eli kyllä mun mielestä se järjestys toimi hyvin. Varmasti tulisit saamaan paljon uusia ystäviä, sillä ei meidänkään ryhmästä kukaan polttanut tai ryypännyt siellä. :D

3. Täytyy myöntää, että ei se kielioppi mulla ainakaan niin huimasti parantunut entiseen verrattuna, sillä englanti mulla oli jo todella hyvä ennen matkaa. Pääasia miten kielimatka mua ainakin auttoi, oli että nyt uskallan avata suuni ja alkaa puhua englantia rohkeasti, enkä pelkää pieniä virheitä. Ennen matkaa en uskaltanut puhua lomamatkoilla ikinä englantia vaan käskin vanhempien sanoa kaiken. :D Ja toki opin uusia sanojakin, mutta pääasia oli juuri toi rohkastuminen. Jos todella haluut parantaa englannin kielen taitoa, kannattaa ehdottomasti mennä isäntäperheeseen ja yrittää viettää mahdollisimman paljon aikaa ulkomaalaisten ystävien kanssa niin tulee oikeasti puhuttua kokoajan englantia!

Jos sulle tulee lisää kysymyksiä, niin vastaan mielelläni! Alotin just kirjottamaan kielimatkablogia, joten jos kiinnostaa nii sinne vaan kurkkailemaan! Live The Language

16. BB Vierailija

Voin valottaa juttua isäntäperheistä vähän toisesta näkövinkkelistä. Mun anoppi majoittaa kielikurssilaisia Irlannissa maksua vastaan, mutta hän kyllä on myös ihan aidosti kiinnostunut kurssilaisistaan. Kurssilaiset syövät muun perheen kanssa, kuulumiset kysellään ruokapöydässä (ihan jo sen kielen harjoittelemisen kannalta) ja muutenkin yritetään tehdä kurssilaisen olo kotoisaksi. Jos ei ole tyytyväinen jononkin asiaan isäntäperheessä, kannattaa (tietenkin asian luonteesta riippuen) yrittää ensin ottaa asia puheeksi perheen kanssa. Anopille kävi esimerkiksi yhden italialaisen majoitettavan kanssa niin, että hän pakkasi pojalle joka päivä eväspakettiin muun muassa jugurtin. Poika ei pitänyt jugurtista, mutta ei sanonut mitään. Asia tuli "ilmi" parin viikon oleskelun jälkeen, kun eräs naapuri mainitsi anopilleni, että poika jättää avaamattoman jugurttipurkin joka aamu koulumatkallaan jalkakäytävän reunalle! Anoppia suretti, että poika ei ollut sanonut mitään, eikä näin ollut saanut täyttä lounasta. Hän otti asian puheeksi pojan kanssa, ja he sopivat yhdessä siitä, mitä sen jugurtin asemasta eväspakettiin laitetaan. Jotkut ikävät kokemukset isäntäperheistä olisi ehkä voitu ratkaista ihan keskustelulla, ja kaikille olisi jäänyt parempi mieli!
    Isäntäperheitäkin on tietysti monenlaisia. En muista, minkä järjestön listoilla anoppini on, mutta ainakin tämä järjestö pyytää kaikilta kurssilaisilta palautetta myös isäntäperheen osalta, eli ihan räikeimmät tapaukset karsiutuvat pois listalta.

17. Ano Vierailija

Kiitos paljon! Ja kiva blogi! :)

18. EF Ambassador Vierailija

Moi:) mä olin maltalla neljä viikkoa EF kautta ja tosi tyytyväinen olen järjestäjään:) Ja matka oli muutenkin mahtava ja ihana ja ikiuistonen!!:)

1.Englannin isäntäperheistä en tiedä, mutta meillä kaikilla kurssilaisilla jotka oli perheissä niin vaikutti olevan mukavat perheet ja semmoset jotka oikeesti välitti, ja kuskasikin jos oli myöhässä tai eksynyt. IOte olin tosin resortissa Maltalla, jossa asu paljon muitakin nuoria ja siihenkin olin kyllä tosi tyytyväinen vaikka eihän kaikki mennyt aina ihan täydellisesti.

2. Juuh:) vähänhän ne on semmosia hauskan pito lomamatkoja:) mutta kyllä siellä silti sitä alkoholin käyttöä ainakin maltalla valvottiin vaikka vaiketaa se on kun saatiin siellä mennä itseksemme kaupungilla:) ja polttaa ainakin maltalla sai aika vapaasti, ainoastaan EF paikkojen lähellä tai liiderin läsnäollessa ei saanu polttaa. Mutta kyllä sieltä aika paljon porukkaa tosta alkoholista lähetettiin kotiin omakustanteisesti, että kyllä sitä siellä valvotaan ja on paljon myös sellasta porukkaa jotka ei ryyppää tai polta!

3. No itse voisin sanoa, että itsevarmuus käyttää sitä kieltä parani:) ja sanavarasto siellä tunneilla karttu, mutta kielioppia siellä ei niinkään opiskeltu:) tunneilla yleensä keskusteltiin eri aiheista englanninkielisen opettajan johdolla ja pelattiin sananselitys yms. pelejä:)) Mutta hauskaa oli ja opet oli tosi rentoja ja mukavia:--)

Mutta suosittelen todellakin lähtemistä niin hieno kokemus oli!!:))

Mun blogista voi kurkkailla lisää mun matkasta, ja mulla saa laittaa sähköpostia jos on jotain kysyttävää niin autan mielelläni:)) kaikki osotteet löytyy tuolta, josta voi myös tilata ilmasen EF esitteen--> My EF - Your Online Campus :)

19. Wau Vierailija

Onhan se varmaan ollut hyvä kurssi, jos et ole sanaa crew edes oppinut kirjoittamaan.... :)

20. brighton13 Vierailija

Mä olin EF:n kautta Brightonissa 3 viikkoa. Järjestönä EF toimi täysin moitteettomasti, ja suosittelen kyllä sitä. Brighton oli kohteena tosi kiva: ranta, hyvät shoppailumahdollisuudet, paljon kielimatkalaisia, lyhyt matka Lontooseen, helppo liikkua jne.
    Kannattaa lähtee kielimatkalle jos vaan suinkin on mahdollisuus! Kielitaito paranee ja puhumiseen tulee varmuutta, varsinkin jos majottuu ainoana suomalaisena perheessä. Saat uusia kavereita ympäri maailmaa, esim Brightonissa oli sillä hetkellä oppilaita 30stä eri maasta. Yks syy on myös ikimuistoiset kokemuksen, sillä kielimatkat eroaa paljon tavallisista turistilomista. Suosittelen isäntäperhettä, mutta useista majoitusvaihtoehdoista löytyy varmasti jokaiselle paras. Kohteissakin on runsaasti valinnanvaraa, esimerkiksi EF alkaa järjestää uutuutena kiertomatkoja eri puolilla maailmaa.

21. hillaaav Vierailija

1. Perheitä on monenlaisia ja joukkoon mahtuu ikävämpiä perheitä. Silti suurin osa on todella mukavia ja kiinnostuneita kielimatkalaisista. Esim EFllä perheet valitaan tarkkaan, ja jos perheen kanssa tulee ongelmia on mahdollisuus vaihtaa vaikka samana iltana. Matkan jälkeen perheistä annetaan palautetta, joten varsinkin pitkään toimineet ovat usein huippumukavia. Meidän 50hlön kurssiryhmässä moni kehui perheensä maasta taivaisiin, ja vain yksi joutui vaihtamaan. Ite pidän edelleen yhteyttä hostien kanssa. Kannattaa valita isäntäperhe niin joutuu oikeesti käyttämään kieltä kunnolla (esim keskustelut ruokapöydässä ym).

2. Kannattaa miettiä kohteen valinnassa mitä matkalta haluat. Maltalle menee yleensä pahimmat bilettäjät, mutta Oxfordissa voi olla ihan erilaista porukkaa. Vain muutamat polttavat ja juovat(nekin lentää kotiin), suurin osa haluaa oppia enkkua ja pitää hauskaa kavereiden kanssa. Kannattaa siis valita kurssikohde tarkkaan ja itekin voi toki valita millaisessa seurassa pyörii:) Mutta kaikki ei todellakaan oo bilettämässä.

3. Mä opin englantia aika paljon. Kielioppia ei hirveesti jäänyt mieleen, mutta puhuminen parani ja paljon, sekä opin varsinkin käytännöllistä sanastoa ja sanontoja. Isäntäperheessä puhuessa saa haastaa itseään koko ajan, koulussa on varmasti haasteita oman tason mukaan. Mulla kirjoittaminen ei parantunut niin hirveesti, mutta puhuminen sit sitäkin enemmän. Kannattaa muistaa et kielimatkoille lähtee paljon eritasoisia ihmisiä.

Jos sulla on jotai kysyttävää kielimatkoista niin kysy ihmeessä [email protected] :) Osoitteesta kielimatkawithef.blogspot.com löytyy kans lisää tietoa.

22. Olivia Vierailija

Maltalle kannattaa ehdottomasti lähteä, jos haluaa oppia englantia sekä samalla ottaa aurinkoa ja nauttia upeista rannoista. Järjestönä suosittelen EF:ää. EF'n kanssa matkustat luotettavasti ja meidän suomalaisliideri oli ihan mahtava! Itse olin tänä kesänä kahden viikon kurssilla St. Paul's Bayssa, todella mukava pikku kylä meren äärellä. Asuin isäntäperheessä kaverini kanssa, samassa perheessä asui myös kaksi ruotsalaistyttöä. Isäntäperheessä asuiminen oli ainutlaatuinen kokemus, perhe oli mukava ja ruoka hyvää. Suosittelen ehdottomasti tätä majoitusvaihtoehtoa!

23. Olivia Vierailija

Itse olin tänä kesänä St. Paul's Bayssa, Maltalla. Järjestönä toimi luotettava EF.
    Opin käyttämään englantia arkipäivän tilanteissa sekä sain paljon uusia kokemuksia. Asuin mukavassa isäntäperheessä. Koulu, ranta sekä bussipysäkki olivat vain muutaman minuutin kävelymatkan päässä. Tekisin mitä vain että pääsisin takaisin Maltan lämpöön !

24. moi Vierailija

On turvallista, varsinkin jos asuu isäntäperheessä! Itse olen 16v, matkustin ystäväni kanssa ja kaikki meni hyvin. OLib siis Maltan St. Paul's Bayssä. Luotettavat liiderit ja mukava isäntäperhe. Suosittelen EF:ää jonka kautta itsekkin olin. :)

25. Ciirriii Vierailija

Heii oon ollu kaks kertaa briteissä kielimatkalla, ja kerran maltalla kielimatkalla, kaikki kolme Ef:n kautta. Tosi onnistuneita ja hauskoja matkoja ne kaikki on ollu!! En voi muuta ku suositella! Kkysymyksiä saa rohkeasti laittaa: [email protected]

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri