Hae Anna.fi-sivustolta

Kokemuksia kielimatkoista?

Viestiketju osiossa 'Vanhempana' , käynnistäjänä Äiti, 31.08.2006.

1. Vierailija12 Vierailija

Moi! Täällä kirjoittelee kohta 16-vuotias tyttö. Oon lähdössä ensi kesänä EF:n kautta kielimatkalle Maltalle. Matkani kestää kaksi viikkoa ja majotun asuntolassa.
    Moni kaverini on ollut kielimatkoilla EF:n kautta ja oon kuullu ainoastaan hyvää! :) Vaikka EF:n hinnat ovatkin hieman suolaiset, niihin sisältyy kuitenkin lähes kaikki. Lennot, majoitus, ruokailut, kuljetukset, opiskelu yms. Itse varasin myös pari lisäaktiviteettipakettia, jotka sisältävät esimerkiksi grillibileet, vesipuistoreissun, snorklausta ja paljon muuta kivaa. Matkaani on aikaa enää noin neljä kuukautta, enkä jaksa millään odottaa kesää ja sitä meidän lähtöpäivää! :)
    Suosittelen lukemaan lisätietoa EF:n nettisivuilta osoitteesta: www.ef.fi

2. vierailija Vierailija

Laitanpa tännekin tiedot, miten niitä parempia kielikursseja englantiin löytää, jos joku vanhempi tätä lukee. Eli unohtakaa ef yms muut isot järjestäjät. Eivät he valvo niitä lapsia, opetus on kuraa ja suomalaiset lapset puhuvat keskenään suomea eli englannin kielen oppiminen ei ole pääasiassa vaan muut asiat.

Mutta hyviä järjestäjiä löytää hakusanoilla British Council La Gazette centres of excellence, sieltä kun kaivaa läytää puolutteeomat tarkistusraportit eri järjestäjistä. Nuorille suosittelisin boarding school tyyppisiä kursseja, joissa ollaan suljetulla ja päihteettömällä alueella, ei läydä diskoissa yms vaan ohjelma on järjestetty kielikoulun puolesta. Siis niitä kursseja, jotka ovat arvioissa pärjänneet hyvin. Näillä kursseilla rajoitetaan osanottajia kansalaisuuksien mukaan ja usein suomalainen voi olla ainoa suomalainen, jolloin puhekieli todella on englanti.

Täysi-ikäisenä tai melkein täysi-ikäisenä voi mennä kurssille, missä on perhemajoitus, tuolloin kannattaa valita executive families, jos sellaisia on, niin majapaikka on hyvä. Englantilaiset majoittavat rahan takia ja joka penni lasketaan eikä lapsia tueta tai valvota perusperheisså juurikaan. Näissä kursseissa on parhaimmistossa paljon valintaa, kun lähtee yksin voi hyvi;käydä niin onnekkaasti että on ainoa suomalainen.

Eli siis sinne ei kannata kenenkään vanhemman kursseja maksaa, jos ei pysty maksamaa niitä kalleimpia ja lapsi ei ole valmis menemään ainoana suomalaisena kurssille. Nuo peruskurssimatkat tyyliin ef on lähinnä tilaisuus mennä yksin pois otoa riekkumaan, englannin kielen oppimiseen ne ovat hyvin tehottomia ja kalliita.

3. vierailija Vierailija

Olen menossa ensi kesänä 2019 kielimatkalle englantiin torquayyn. Luin noita vanhoja keskusteluita kielimatkoista tyyliin vuonna 1990 ja mietin, että eiköhän se ole siitä muuttunut ja säännöt kiristynyt?
    Nyt on semmonen kuva että ei siellä voi edes juoda nykyään ilman että lähetetään heti kotiin, jos siellä olisi edes aikaa käyttää päihteitä.
    Kysyn siis että kuinka paljon ef kielikurssit on muuttunut siitä 90 luvun ”bilettämisestä, kännäilystä ja hurjastelusta”.
    Ja vielä, kuinka helppo on vaihtaa isäntäperhettä jos kohdallesi sattuu huono?
    Syrjitäänkö matkalla nuorempia?
    Kielimatkalla ja kielikurssilla on ymmärtääkseni eroja, mutta en edes ole varma kummalle olen menossa xd. Luulisin että matkalle. Ikäluokka kurssille oli 14-18, tarkoittaako se, että se on kielimatka?
    Olisin kiitollinen jos joku vastaisi kaikkiin kysymyksiini ja kertoisi tarkasti millaisia kokemuksia oli -isäntäperheistä -torquaysta -kavereista -liideteistä -romansseista? -opinnoista ja kokonaisuudessaan koko matkasta. Olen vaan nii fiilareis että haluan saada tarkan kuvan millaista siellä nykyään voisi olla xdd kiitos!

4. Bacardicolajäillä Vierailija

5. Painaja Vierailija

Eastbourne kesä 85....läträttiin sit ihan huolella ja mäkkärin sapuskoilla meni kuukausi mukavasti.
    Viinaa sai kaupasta/pubista kuin maitoa siwasta konsanaan, eikä siihen lotraamiseen kukaan puuttunut....oli vaan ajan henki ihan toista kuin nykyään...pariisissakin käytiin bussilla...kertoo muut

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri