Kokemuksia kohdunulkoisesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaipaan kokemuksia muilta, miten kohdunulkoinen raskaus on oireillut, miten hoidettu, kauan vuotoa kesti jne..

Sain eilen tietää, että olen raskaana ja vahvasti epäilin kohdunulkoista oireiden perusteella. Oireina oln mm. välivuotoja, alavatsakipuja, yhdynnän jälkeisiä kipuja ja vuotoja.. imetän vielä nuorimaistani. Kuukautisia on synnytyksen jälkeenollut kolmet ja nekin erittäin epäsäännölliset. No, asia varmistui sitten tänään ultrassa ja seuranta linjalle alettiin.
Oma veikkaus raskausviikoista olisi noin 6+3, hcg oli vain 900.

helvetiiliset kivut toispuoleisesti alavatsalla,vuotoa(ikkänkuin olis kuukautiset),pistävää kipua olkapäitten tietämillä.Vuoto loppui välillä.Kivut muuttuvat todella pahoiksi ja silloin on jo kiire,hengenlähtö lähellä.

Kaksi kertaa ollut noin 20 vuotta sitten. Molemmilla kerroilla jouduttiin leikkaukseen. Tiputteluvuotoa oli minulla ja kovat alavatsakivut. poikkeuksellisen lievät raskausoireet. Ensimmäisellä kerralla munajohdin repesi ja vuosin vatsaomteloon...kiireellinen leikkaus. Toisella kertaa oireet lievemmät, aloitettiin tähystysleikkauksena, mutta leikkauksen aikana munanjohdin repesi ja jouduttiin "avaamaan" vatsa. Toisessa leikkauksessa poistettiin tuo viallinen munanjohdin kokonaan. Nykyäänhän hoidetaan kai ensisijaisesti lääkkeillä, jos ei repeämiä tms. Näiden ulkoisten raskauksien jälkeen olen muuten saanut neljä lasta ihan luomusti :).

Yhteistyössä